TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil
TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil
TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil
TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI Foto: Ondřej Kroutil
50
Fotogalerie

TEST Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI: Nejen dodávka, ale i moderní kámoš

Máte kamaráda, který vám ve všem rozumí a nebojí se žádné domácí práce? Jestli ne, teď si jednoho můžete koupit.

Radosti
Jezdí jako osobní auto
Obří zavazadlový prostor
Možnost bohaté výbavy
Starosti
Aerodynamický hluk
Dotykové ovládání
8  /10

Co dělat, když je pro vás Volkswagen Golf moc malý, sharan zase moc velký a móda SUV vám nic neříká, protože spíše než styl oceníte více praktičnosti a opravdu bohatý prostor pro posádku? V rámci modelové nabídky VW máte ještě dvě možnosti - Touran a osobní verzi užitkového modelu Caddy.

Zatímco ale druhá generace touranu si odpracovává na trhu již šestý rok, caddy se nám v loňském roce ukázal v nejnovější podobě. Digitalizoval se, kompletně změnil vzhled a připravil se na další službu. Již od prvních náznaků bylo jasné, že se mu bude dostávat pozornosti. Dlouhodobě je totiž jedním z nejuniverzálnějších vozů v modelovém portfoliu značky.

Může být užitkovým vozem a sloužit řemeslníkům i rozvážkovým službám. Stejně tak ale může být i rodinným vozem pro až sedm lidí a dokonce se nabízí i jako obytné auto. Caddy je všeuměl a ke svým přednostem si vždy mohl připočítat dobrou ovladatelnost díky příbuznosti s osobními vozy. Jaká je jeho nová generace, jsme zjišťovali s pětimístnou osobní verzi v nadupané výbavě Style.

Konečně nové auto

Caddy ušel od roku 1979 opravdu dlouhou cestu. Začal jako jedničkový golf s karoserií pick-up, pokračoval přes druhou generaci na základech pola a etapu přeznačkované Škody Felicia až ke třetí generaci z roku 2003. Ta se sice v průběhu let hodně měnila, ale v základech to bylo v podstatě pořád to samé auto, které vydrželo ve výrobě 17 let.

Novinka začala na čistém stole, respektive konečně na modulární platformě MQB. Stále se však vyrábí v polské Poznani, kde se celých sedmnáct let vyráběl i předchozí model a nového provedení zde vznikne 600 kusů denně. Designově je to změna jako hrom. Jen v letošním roce jsem řídil mnohem dražší a zajímavější auta, ale tolik pohledů jsem v ničem nenasbíral.

Když si spolujezdkyně v BMW, které mě předjíždělo na dálnici, mohla hlavu ukroutit, myslel jsem si, že jsem jenom jel moc nalepený vlevo a chtěla mi pohrozit. Když to ale udělal už třetí člověk jen po cestě z práce, začalo mi to být divné. Může za to výrazná zelená barva se zlatým nádechem? Možná. 

Každopádně jestli chcete být středem pozornosti, kupte si Volkswagen Caddy. I když to možná zní trochu zvláštně. Pokud si ale novinku ze všech stran prohlédnete, možná vám také přijde zajímavá. Přitom prostě stačilo vzít klasickou konstrukci malé dodávky, na které není co měnit a osadit ji moderními prvky.

Futuristická přední maska, lakovaný přední nárazník, lištou propojené moderní LED světlomety a dvoubarevná zadní část udělaly své. Standardně jezdí osobní caddy na šestnáctkách, výbava Style je osazena 17palcovými ráfky Colombo. I ty nadělají dost parády. Mezigeneračně jde o větší auto, které na délku měří 4500 mm (+ 92 mm) a na šířku 1855 mm (+62 mm). To vše na delším rozvoru 2755 mm (+ 73 mm).

Digitální dělník

Největší šok oproti předchozí generaci vás však čeká až po otevření dveří. Palubní deska a ovládací prvky vozu totiž jasně dávají najevo příbuznost s novým golfem. Klasická architektura přístrojovky je fuč. Displej se přestěhoval nahoru a je s digitálním přístrojovým štítem (v základu klasické budíky) v jednom černém panelu. Tlačítka na ovládání klimatizace a rádia jsou minulostí. I zde se pak klasický přepínač světel vyměnil za dotykový panel nalevo od volantu.

Kdo tedy čekal, že si alespoň caddy zachová starou tvář značky, ten ostrouhá. Žilo se mi tady však lépe než v golfu. Jedním z mála rozdílů jsou třeba fyzická tlačítka na multifunkčním volantu, která má golf dotyková a osobně mi vůbec nesedla. Pokud to máte stejně, bude se vám caddy líbit, protože vyjma klimatizace tam zvládnete ty nejdůležitější funkce snadno obstarat.

Klimatizace se ovládá pomocí infotainmentu, pro otevření její nabídky ale nejdřív musíte trefit malé tlačítko vedle varovek, což se za jízdy nedělá moc dobře. Metoda „udělám ťuk, ťuk a ani na to nekoukám", mi tady ani po týdnu prostě nefungovala. Člověk si řekne, že si klimatizaci nastaví před jízdou, ale když si pak chcete ráno vytopit zmrzlé auto a po dvaceti kilometrech na dálnici vás horký vzduch začne uspávat, je metoda „ťuk, ťuk“ nenahraditelná.

Nicméně se mi moc líbila funkce Smart Climate, tedy přednastavené funkce klimatizace, kde si vyberete režim pro zahřátí rukou, nohou či volného výhledu při zamlženém čelním skle. Hodit se vám může i funkce Air Care, která odfiltruje z vozu jemný prach a pyl. Jako alergik bych chtěl tohle auto na jaro.

Sedačky jsou zde jako v běžném osobáku. Nejsou přehnaně tvrdé, ale boční vedení mají průměrné. U takového auta si ale nejvíc cením vyšší posaz za volantem a naprosto skvělý výhled z obřích oken. Caddy je stejně jako Subaru Forester takové obří akvárko. Aby ale nikdo nevykoukal vaše „rybičky“ na zadních sedadlech, jsou boční okna za řidičem zatmavená. V rozhledu mi nepřekážel ani přední sloupek, který je ve spodní části zdvojený.

Odkládací prostory novinky jsou otevřené a největší najdete na vrchu palubní desky. Faktury, tužky, účtenky, PET lahve, kelímky s kávou, svačiny, izolační pásky, zdrhovačky, nářadí a další spoustu věcí tu máte vždy kam dát. I telefon, který můžete bezdrátově nabíjet či si ho připojit kabelem. Jen se i zde musíte rozloučit s klasickými USB konektory a pokud nemáte USB-C, sehnat si adaptér.

Přístupnost pro všechny cestující nemůžu hodnotit jinak než na jedničku. Vlastně i s hvězdičkou. Boční posuvné dveře jsou na obou stranách a jdou hodně zlehka. Ani s autem postaveným do kopce nemusíte dveře silou tlačit a jdou krásně za rukou. V tomhle by se třeba Toyota Proace City mohla učit.

Nástupní otvor je široký jako typické interiérové dveře třeba i u vás doma (701 mm). Moje 183 cm vysoká postava pak měla na zadní lavici místa nadbytek. Jen boční okna nejdou otevřít, ale ono se není čemu divit, protože když je ve vyšší rychlosti otevřete vpředu, tak jsou prostě už tak velká, že se celá klepou.

Ale nyní už k tomu, co je pro některé z vás možná nejdůležitější. Zavazadlový prostor za pátými dveřmi nabídne od podlahy po strop 1213 litrů prostoru a 760 litrů po horní hranu opěradel. Samozřejmě lze sklopit i opěradla zadní lavice v poměru 60:40 v případě delšího nákladu. Nestačí? Vyndejte druhou lavici úplně! Pořád nestačí? Sklopte sedadlo spolujezdce vpředu. Zavazadelník má pravidelný tvar a na většinu domácích prací i dovolenou bohatě postačí.

Takový Volkswagen Caddy totiž třeba odveze ráno děti do školky, cestou zpět to vezmete přes stavebniny, kde naložíte pytle s cementem na betonování terasy, pak to ještě vezmete přes kamaráda z vesnice pro velkou flexu. Po obědě už manželka ukazuje na hodinky, že je potřeba přivézt tchýni ten starý stůl, co se vám válí už týden v garáži, ale pak musíte rychle zpátky vyzvednout děti ze školky a večer už nakládáte věci na dovolenou, na kterou jedete v pátek. 

Tohle všechno musel caddy vždy zvládnout a zvládá to i teď. Těšit vás u toho může i nízká nakládací hrana (562 mm) a maximální náklad o hmotnosti 528 kilogramů (testovaná verze Life). Jen Bedřich z kravína bude muset počkat, až seženete něco na ty europalety. Nákladový prostor je sice díky nové konstrukci zadní nápravy větší, ale stále mezi podběhy široký 1185 mm a dlouhý 1100 mm. Ani na délku a ani na šířku to nepůjde. Jedině se zadní lavicí venku, ale zase abyste si to uvnitř neodřeli.

Ještě bych si k interiéru dovolil pár osobních postřehů. S variabilitou prostoru na palubě by se dalo vyhrát víc. Třeba bohatý prostor nad hlavou si vyloženě říká o další úložné prostory, i když by to trochu omezilo panoramatické střešní okno. A to sluneční clonítko nad řidičem, z toho bych vyskočil z kůže. Jde totiž pěkně ztuha, takže kdykoli jsem ho chtěl sklopit zpět, vytrhl jsem ho z držáku. Za jízdy nic příjemného.

Pokračování 2 / 3

Tak akorát

Nový Volkswagen Caddy lze mít s benzinovou patnáctistovkou TSI nebo s dvoulitrem TDI ve třech výkonových variantách - 55, 75 a 90 kW. Benzin a nejvýkonnější variantu dieselu lze kombinovat i se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, což byl i náš případ. Výkon 90 kW (122 koní) je dostupný mezi 2750 až 4400 otáčkami a točivý moment 320 N.m mezi 1600 a 2500 otáčkami.

Spojení lehkého užitkového vozu a dvoulitrového motoru bylo na jízdu vždy skvělé. Zrovna caddy byl takovým dálničním letcem, který se nenaložený vyhoupl na dálnici do kopce v levém pruhu a vždy měl dostatek elánu. Volkswagen tohle umí, podobně na tom většinou byl i transporter, který se dokonce prodával i se šestiválcem.

Novinka má motor osazený filtrem pevných částic a dvěma katalyzátory SCR. Výkon 122 koní se mi na papíře jevil jako adekvátní, ale žádné větší akce nenapovídal. Stejné je to i v reálu. Motor je prostý rušivých vibrací a mírně hlučný je jen za studena. Jinak je velmi kultivovaný, ale projevem mi přijde dost přidušený. Neznamená to, že nemá dostatek pružnosti na předjíždění, ale sprintera z caddy neudělá.

Běžné cestovní rychlosti jsou pro něj ideální. Má srdnaté tempo ve středních otáčkách a na okresních silnicích rozhodně nikoho brzdit nebudete. Na dálnici ale nemá cenu hrát si na hrdinu a od 110 km/h už ani moc nezrychluje. Je to prostě pohodář, což rozhodně není na škodu, ale zase vám to nedává žádnou přidanou hodnotu.

Ronit z toho slzy však rozhodně nebudete, a to hlavně na čerpací stanici. V průměru jsem jezdil za 6,2 l/100 km. Je to parádní hodnota, protože jsme toho s caddynou dost najezdili i po městě a párkrát jela i plně naložená. Na plnou nádrž překonáte klidně přes 700 kilometrů, takže Benátky otočíte s jedním tankováním. Což je teď vlastně informace úplně k ničemu.

Velkou pochvalu zaslouží i automatická převodovka, která v tomto autě neškube ani při rozjezdech a chová se logicky. Skvělá je funkce podřazování při jízdě z kopce, kdy začne brzdit motorem snad ještě dřív, než by to napadlo vás. Celkově je projev pohonného ústrojí velmi kultivovaný a užitkovou náturu nedává moc najevo.

Tohle není dodávka

To mě dostává k jízdě, která si s charakterem užitkového vozu také není moc podobná. Přední náprava se zavěšením McPherson je velmi podobná golfu, ale prošla pochopitelně zcela jiným laděním. To se mimořádně povedlo. Caddy jde hezky za volantem a posilovač řízení tu velmi citlivě reaguje na vaše pohyby. Nebyl problém s korekturami směru na dálnici ani proplétání se městem. Převod řízení je mimochodem zkrácený na dvě a půl otáčky.

Kompletně nová je pak zadní náprava, která pružiny listové vyměnila za vinuté a s lepší ovladatelností vozu nyní pomáhá panhardská tyč. Jsou tu i upravené tlumiče pro zajištění komfortu v naloženém i nenaloženém stavu. Při jízdě neodskakuje, netřese se a na výmolech tluče jen lehce. Znatelný rozdíl u naloženého auta tu však samozřejmě je. Tohle auto má ale i tak s projevem dodávky společného jen pramálo. Plnohodnotný osobák ale také nečekejte. Je někde mezi, nicméně se miska vah převažuje spíše směrem ke golfu.

Volkswagen Caddy je usedlé a klidné auto s ochotou jít za volantem, jen malými náklony v zatáčkách a velmi dobrým vedením stopy. Hodně rychle bych si na něj zvykl jako na jediného čtyřkolového člena rodiny. Nicméně mi vadil aerodynamický hluk na dálnici, který ani uhlazená karoserie od 120 km/h neschová.

Au!

Zatím to vypadá, že mezi malými dodávkami v rodinném provedení je VW Caddy volbou století, jenže se rozhodně nedá lacino. Základní vůz v konfiguraci Kombi s naftovým motorem o výkonu 55 kW vyjde na 519.000 Kč. Pokud ale budete chtít testovanou verzi s výbavou Style, připravte si nejméně 806.561 Kč. To už je docela nářez, jenže to nekončí.

Komu nestačí základní výbava, může si připlácet. A v našem případě se připlácelo dost (výčet najdete tradičně ve třetí kapitole). Auto na fotkách tedy stojí 1.007.547 Kč. A milion za malé užitkové auto už je prostě ranec. Na druhou stranu dostanete opravdu bohatou výbavu, kterou najdete i u osobních aut, takže jde opět o otázku priorit.

VW navíc šikovně rozdělil výbavu do balíčků, takže třeba za necelých 30.000 Kč získáte Travel Assist, který zahrnuje adaptivní tempomat, digitální příjem rádia, parkovacího asistenta a spoustu dalšího. Kdo chce caddy jako jediné auto a nechce si odepřít veškeré výdobytky moderní doby, tu možnost prostě má. Jako užitkové holátko za půl milionu si ho můžete koupit taky. 

Pokračování 3 / 3

Závěr

Nový Volkswagen Caddy je autem nejen pro živnostníky, ale i pro rodiny. Nyní ovšem více než kdy předtím. Může sloužit jako alternativa k SUV či jako náhrada za vymírající MPV, po kterých řada českých rodin stále touží. Moderní a digitální auto plné užitečných funkcí však zná svou cenu, takže je třeba brát to při výběru v potaz.

Osobně mi vadil především aerodynamický hluk na dálnici a stýskalo se mi po klasických tlačítkách v interiéru. Uvítal bych i dynamičtější motor, ale možná tuto roli nyní zastoupila benzinová jednotka, to se třeba dozvíme v dalším testu. U té bych se ale rozloučil se spotřebou pod sedm litrů.

Na závěr je třeba říct, že kdo se podívá na cenu a třeba na výkon motoru, asi zakroutí hlavou. Svezte se ale a pochopíte, co chtěl Volkswagen tímto autem říct. Stejně jsem totiž kroutil hlavou i já, když se ukázaly české ceny. Nakonec to ale možná opravdu bude náhrada za našeho již unaveného sharana.

Volkswagen Caddy: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   519.000 Kč (Caddy Kombi 2.0 TDI/55 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 806.561 Kč (Caddy Style 2.0 TDI/90 kW)
Cena testovaného vozidla           1.007.547 Kč (Caddy Style 2.0 TDI/90 kW)

Technické údaje: Volkswagen Caddy Life

Rok • stupeň výbavy
2020 • Stye
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Nejvyšší výkon
90 kW (122 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
2 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
320 Nm při 1 600 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,4 s
Nejvyšší rychlost
186 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
1 213 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 722 kg • 2 250 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,6 • 4,0 • 4,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 755 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 500 × 1 855 × 1 798 mm

Sériová výbava: 12V elektrická zásuvka v zavazadlovém prostoru, 17" kola z lehké slitiny, 4x USB (typ C), audio s 6 reproduktory, asistent rozpoznání únavy, boční posuvné dveře vlevo a vpravo, Digital Cockpit, digitální příjem rádia, elektrické stahování oken řidiče a spolujezdce, Front Assist s monitoringem chodců, bezklíčové startování, automatická klimatizace, LED světla, multifunkční kamera vpředu, multifunkční kožený volant, Parkpilot vpředu a vzadu, rádio Composition (8,25" barevný dotykový displej, slot na SD kartu, aux-in vstup, 2x USB typ C), samolepicí dojezdová sada, sedadla vpředu výškově nastavitelná, sklopné odkládací stolky, střešní nosníky, tempomat s funkcí omezovače rychlosti 

Volitelná výbava: Zelená Golden (16.601 Kč), asistenční systémy - Travel Assist zahrnující multifunkční kameru, Digital Cockpit, digitální příjem rádia, asistent odbočení vlevo, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a bezklíčkovým zapalováním, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná, nastavitelná a vyhřívaná, Park Assist a Parkpilot vpředu a vzadu, asistent pro změnu jízdního pruhu, asistent udržení jízdního pruhu, systém nouzového brždění Front Assist s funkcí sledování chodců a cyklistů a adaptivní tempomat (28.715 Kč), boční posuvné dveře vlevo a vpravo se servem (7862 Kč), keyless entry/start (7784 Kč), LED diodové světlomety vpředu s automatickým nastavením výšky světel a světlomety pro špatné počasí s funkcí přisvěcování do zatáček (9293 Kč), Navigace Discover Pro (54.092 Kč), panoramatická střecha (25.100 Kč), sedadla vpředu "ergoComfort" (7982 Kč), vyhřívané čelní sklo (5243 Kč)

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud