Koncem června jsme vás informovali o velké svolávací akci modelů Toyota bZ4X a Subaru Soltera, které se vyrábějí ve fabrice Toyota Motomachi v Japonsku.

Koncem června jsme vás informovali o velké svolávací akci modelů Toyota bZ4X a Subaru Soltera, které se vyrábějí ve fabrice Toyota Motomachi v Japonsku.

Japonský bezpečnostní úřad tehdy upozornil, že nevhodné šrouby kol se mohou při prudkém brzdění a náhlých změnách směru uvolnit, a v extrémním případě přivodit ztrátu kola.

Japonský bezpečnostní úřad tehdy upozornil, že nevhodné šrouby kol se mohou při prudkém brzdění a náhlých změnách směru uvolnit, a v extrémním případě přivodit ztrátu kola.

Toyota tehdy reagovala doporučením přestat vozy okamžité používat a vyhlásila svolávací akci na přibližně 2 700 automobilů.

Toyota tehdy reagovala doporučením přestat vozy okamžité používat a vyhlásila svolávací akci na přibližně 2 700 automobilů.

Drtivá většina potenciálně rizikových vozů byla dodána na evropský trh (2 200 kusů), dalších 280 putovalo do USA, 110 jich zůstalo v Japonsku a zbylých 60 se prodalo v Asii.

Drtivá většina potenciálně rizikových vozů byla dodána na evropský trh (2 200 kusů), dalších 280 putovalo do USA, 110 jich zůstalo v Japonsku a zbylých 60 se prodalo v Asii.

Problém se pochopitelně dotkl i 2 600 kusů Subaru Soltera, kde byla náprava mnohem jednodušší. Zdroj: Subaru

Problém se pochopitelně dotkl i 2 600 kusů Subaru Soltera, kde byla náprava mnohem jednodušší. | Zdroj: Subaru

Zasažené vozy totiž byly určené dealerům, takže zázemí prodejní sítě vůbec neopustily.

Zasažené vozy totiž byly určené dealerům, takže zázemí prodejní sítě vůbec neopustily.

Vadné šrouby byly u všech automobilů vyměněny a v současné době by již měla výroba běžet naplno v normálním režimu.

Vadné šrouby byly u všech automobilů vyměněny a v současné době by již měla výroba běžet naplno v normálním režimu.

Přestože se jednalo o celkem jednoduchou nápravu problému, Toyotě trvalo téměř tři měsíce vše napravit. Zdroj: Subaru

Přestože se jednalo o celkem jednoduchou nápravu problému, Toyotě trvalo téměř tři měsíce vše napravit. | Zdroj: Subaru

Japonský bezpečnostní úřad tehdy upozornil, že nevhodné šrouby kol se mohou při prudkém brzdění a náhlých změnách směru uvolnit, a v extrémním případě přivodit ztrátu kola.
Toyota tehdy reagovala doporučením přestat vozy okamžité používat a vyhlásila svolávací akci na přibližně 2 700 automobilů.
Drtivá většina potenciálně rizikových vozů byla dodána na evropský trh (2 200 kusů), dalších 280 putovalo do USA, 110 jich zůstalo v Japonsku a zbylých 60 se prodalo v Asii.
Problém se pochopitelně dotkl i 2 600 kusů Subaru Soltera, kde byla náprava mnohem jednodušší. Zdroj: Subaru
8
Fotogalerie

Výroba Toyoty bZ4X a Subaru Soltera opět běží. Banální problém automobilky řešily tři měsíce

Krátce po spuštění výroby elektromobilů Toyota bZ4X a Subaru Solterra se proces zastavil kvůli vadné součástce. Po třech měsících výroba opět běží.

Koncem června jsme vás informovali o velké svolávací akci modelů Toyota bZ4X a Subaru Soltera, které se vyrábějí ve fabrice Toyota Motomachi v Japonsku. Japonský bezpečnostní úřad tehdy upozornil, že nevhodné šrouby kol se mohou při prudkém brzdění a náhlých změnách směru uvolnit, a v extrémním případě přivodit ztrátu kola.

Toyota tehdy reagovala doporučením přestat vozy okamžité používat a vyhlásila svolávací akci na přibližně 2700 automobilů. Drtivá většina potenciálně rizikových vozů byla dodána na evropský trh (2200 kusů), dalších 280 putovalo do USA, 110 jich zůstalo v Japonsku a zbylých 60 se prodalo v Asii. Problém se dotkl i 2600 kusů Subaru Solterra, kde byla ale náprava mnohem jednodušší. Vozy totiž byly určeny dealerům, takže zázemí prodejní sítě vůbec neopustily.

Vadné šrouby byly u všech automobilů vyměněny a v současné době by již měla výroba běžet naplno v normálním režimu. Přestože se jednalo o celkem jednoduchou nápravu problému, Toyotě trvalo téměř tři měsíce vše napravit.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud