Nejrychlejší Seat v historii zůstává u pohonu předních kol. Vznikne v limitované edici 799 kusů a už je kompletně vyprodaný.
Už na 310 koní, které putují stále pouze na kola přední nápravy, posunuli motoráři Seatu výkon přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce v takřka již kultovním modelu Cupra.
Týká se to však pouze limitované edice, která čítá celkem 799 kusů. "Česká kvóta činila pouze deset exemplářů a všechny jsou již rozebrány. A to podotýkám, že zatím nejsou známé ceny," uvedl pro Autorevue.cz Filip Stoulil z tuzemského zastoupení této španělské automobilky.
"Jedním z vlastníků tohoto vozu bude i aktuální mistr Evropy v okruhových závodech ETCC Petr Fulín," dodal Stoulil.
Cupra R se od běžných verzí tohoto modelu liší i vizuálně. Například na karosérii je řada prvků (kola, zrcátka, logo) lakována v měděné barvě, použity byly i karbonové doplňky.
Technici nesahali jen do řídící jednotky motoru. Vyměnili také výfuk, změnili odklon kol přední nápravy, brzdy získali od Bremba a standardem jsou adaptivní tlumiče. Výkon 310 koní má pouze verze s manuální převodovkou, kdo chce automat, musí si vystačit s "pouhými" třemi stovkami.
Hovoří se o tom, že příští rok dorazí i verze kombi s pohonem všech kol a výkonem vyhnaným až na 335 koní. I v tomto případě se však předpokládá pouze omezená výrobní série.
Kompletní fotogalerii vozu si prohlédněte zde: