Letos v dubnu Toyota odhalila svůj pokrok ve vývoji pohonných ústrojí na vodík. Japonská značka se totiž pustila do nové větve. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Letos v dubnu Toyota odhalila svůj pokrok ve vývoji pohonných ústrojí na vodík. Japonská značka se totiž pustila do nové větve. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Kromě známého využití vodíkových palivových článků pro pohon elektromotorů ( jako v Toyotě Mirai ) začala experimentovat také  s motorem přímo spalujícím vodík . A tuto jednotku nyní nasadila i do prototypu GR Yaris. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Kromě známého využití vodíkových palivových článků pro pohon elektromotorů (jako v Toyotě Mirai) začala experimentovat také s motorem přímo spalujícím vodík. A tuto jednotku nyní nasadila i do prototypu GR Yaris. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Pro značku jde vlastně o další úroveň testování vodíkového motoru. Po  úspěšném testování v závodní Corolle Sport  během japonského šampionátu Super Taikyu tak nyní vyzkouší motor rovněž v prototypu oblíbeného silničního hot hatche. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Pro značku jde vlastně o další úroveň testování vodíkového motoru. Po úspěšném testování v závodní Corolle Sport během japonského šampionátu Super Taikyu tak nyní vyzkouší motor rovněž v prototypu oblíbeného silničního hot hatche. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Toyota nicméně dodává, že se stále jedná o brzkou etapu vývoje a experimentování. Pro komerční využití zatím technologie není připravená. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Toyota nicméně dodává, že se stále jedná o brzkou etapu vývoje a experimentování. Pro komerční využití zatím technologie není připravená. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

V prototypu GR Yarisu H2 se nachází identický motor G16E-GTS jako ve zmíněné závodní Corolle Sport. Tento přeplňovaný tříválec o objemu 1618 cm³ je klasickým pístovým motorem. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

V prototypu GR Yarisu H2 se nachází identický motor G16E-GTS jako ve zmíněné závodní Corolle Sport. Tento přeplňovaný tříválec o objemu 1618 cm³ je klasickým pístovým motorem. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Skrze upravené palivové vedení a systém vstřikování (odvozené z normálního zážehového motoru) ale spaluje stlačený vodík ve směsi se vzduchem. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Skrze upravené palivové vedení a systém vstřikování (odvozené z normálního zážehového motoru) ale spaluje stlačený vodík ve směsi se vzduchem. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Jak už víme,  závodní Corolla Sport na vodík zní slušně  a motor se chováním podle pilota Hiroakiho Ishiury příliš neliší od klasického benzinového motoru. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Jak už víme, závodní Corolla Sport na vodík zní slušně a motor se chováním podle pilota Hiroakiho Ishiury příliš neliší od klasického benzinového motoru. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Dokončení 24hodinového závodu v podniku Super Taikyu značka označila za úspěch, ačkoliv se při tomto prvotním ostrém testu auto potýkalo s problémy a strávilo hodně času v boxech. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Dokončení 24hodinového závodu v podniku Super Taikyu značka označila za úspěch, ačkoliv se při tomto prvotním ostrém testu auto potýkalo s problémy a strávilo hodně času v boxech. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Mimo nový prototyp GR Yaris však Toyota s testováním v motorsportu stále pokračuje. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

Mimo nový prototyp GR Yaris však Toyota s testováním v motorsportu stále pokračuje. | prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

| prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

| prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

| prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota

| prototyp Toyota GR Yaris H2 | Zdroj: Toyota

Kromě známého využití vodíkových palivových článků pro pohon elektromotorů ( jako v Toyotě Mirai ) začala experimentovat také  s motorem přímo spalujícím vodík . A tuto jednotku nyní nasadila i do prototypu GR Yaris. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota
Pro značku jde vlastně o další úroveň testování vodíkového motoru. Po  úspěšném testování v závodní Corolle Sport  během japonského šampionátu Super Taikyu tak nyní vyzkouší motor rovněž v prototypu oblíbeného silničního hot hatche. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota
Toyota nicméně dodává, že se stále jedná o brzkou etapu vývoje a experimentování. Pro komerční využití zatím technologie není připravená. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota
V prototypu GR Yarisu H2 se nachází identický motor G16E-GTS jako ve zmíněné závodní Corolle Sport. Tento přeplňovaný tříválec o objemu 1618 cm³ je klasickým pístovým motorem. | prototyp Toyota GR Yaris H2 Zdroj: Toyota
12
Fotogalerie

Ostrá Toyota GR Yaris už umí spalovat vodík. Prototyp je další etapou dlouhého vývoje

Svůj experimentální motor nyní Toyota zkouší i v oblíbeném silničním hot hatchi.

Letos v dubnu Toyota odhalila svůj pokrok ve vývoji pohonných ústrojí na vodík. Japonská značka se totiž pustila do nové větve. Kromě známého využití vodíkových palivových článků pro pohon elektromotorů (jako v Toyotě Mirai) začala experimentovat také s motorem přímo spalujícím vodík. A tuto jednotku nyní nasadila i do prototypu GR Yaris.

Pro značku jde vlastně o další úroveň testování vodíkového motoru. Po úspěšném testování v závodní Corolle Sport během japonského šampionátu Super Taikyu tak nyní vyzkouší motor rovněž v prototypu oblíbeného silničního hot hatche. Toyota nicméně dodává, že se stále jedná o brzkou etapu vývoje a experimentování. Pro komerční využití zatím technologie není připravená.

V prototypu GR Yarisu H2 se nachází identický motor G16E-GTS jako ve zmíněné závodní Corolle Sport. Tento přeplňovaný tříválec o objemu 1618 cm³ je klasickým pístovým motorem. Skrze upravené palivové vedení a systém vstřikování (odvozené z normálního zážehového motoru) ale spaluje stlačený vodík ve směsi se vzduchem. Kromě spálení minimálního množství motorového oleje (což se děje rovněž u zážehových motorů) neprodukuje vodíkový motor žádné emise CO2.

Jak už víme, závodní Corolla Sport na vodík zní slušně a motor se chováním podle pilota Hiroakiho Ishiury příliš neliší od klasického benzinového motoru. Dokončení 24hodinového závodu v podniku Super Taikyu značka označila za úspěch, ačkoliv se při tomto prvotním ostrém testu auto potýkalo s problémy a strávilo hodně času v boxech. Mimo nový prototyp GR Yaris však Toyota s testováním v motorsportu stále pokračuje.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud