Sentra není žádnou novinkou, ale takový potenciál byste od ni nečekali. Užít si jej bohužel budou moci jen Američané.
V charakteru Sentry SE-R Spec V vidíte vlka v rouše beránčím. Zvláště příď vypadá poněkud mdle a odpovídá své třídě, ale celek je plný nápadů. Třeba interiér. Sedadla poskytují dobrou boční oporu, ale čalouněna jsou prostou syntetickou textilií. I na zadních sedadlech se usadí dospělí lidé, obklopeni ale budou lacině působícími plasty. Ačkoli dvouapůllitrový přeplňovaný motor s objemem 2,5 l řady QR25DE sice nedosahuje kvalit slavné jednotky SR20DE, poskytuje vrcholnému provedení Sentry dostatečnou dynamiku. Dává 200 koní a Sentra SE-R Spec V s ním dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 6,7 s, tedy v podobném čase, jako Mini Cooper S.
Na rozdíl od standardního provedení má Nissan Sentra SE-R Spec V všechny brzdy kotoučové. Světlá výška se zmenšila a tužší pérování, které však kupodivu nijak výrazně neomezuje komfort jízdy. Přístup k modifikacím odpovídá těm, které byly použity v modelu GT-R V Spec. Řadicí páka má krátké dráhy, ale pokud jste zvyklí sedět nízko nad vozovkou, bude pro vás hůře dostupná. Šestka je laděna dosti „do rychla“, což vozu umožňuje dosahovat rozumné spotřeby paliva.
Palubní deska disponuje displejem, který kromě funkcí běžného palubního počítače nabízí také měření přetížení. Američtí zákazníci budou však možná postrádat satelitní rádio. Jistě ale ocení, že většina prvků rozsáhlé standardní výbavy, včetně sníženého podvozku, třiadvaceti koní navíc oproti běžnému SE-R a diferenciálu s omezenou svorností, je bez příplatku. Cena této verze je 20 470 dolarů, což představuje velmi zajímavý poměr výkonu a pořizovací ceny. Ve svém segmentu patří z tohoto pohledu k velmi zajímavým. Prostým přepočtem na naši měnu nám vyjde suma, při které se Evropanovi protočí panenky...
Nissan Sentra SE-R Spec V