Dodge představil pokračovatele svého pickupu Dakota. Ten přináší řadu změn, které se projevily uvnitř i navenek.
Dodge Dakota byl od počátku svého vzniku určen pro Ameriku. Obliba na domácím trhu si vynutila představení svého pokračovatele, který se na cestách objeví již zanedlouho.
Zvenku se odehrálo změn několik. Přepracování se dočkaly oba nárazníky a přísným bezpečnostním předpisům se musela podřídit i přední kapota. Její nové tvary kromě zvýšené ochrany chodců při případném střetu přispívají také k lepší aerodynamice vozu. To má v konečném důsledku nemalý podíl na snížení spotřeby paliva.
V interiéru prošla omlazovací kůrou celá přístrojová deska včetně středového panelu. Prioritou bylo zvýšit počet úložných prostorů a vylepšená ergonomie ovládacích prvků nemohla zůstat stranou. Zákazníci budou mít na výběr z většího počtu materiálů čalounění než bylo v minulé generaci.
V nabídce budou dvě verze karoserie – Extended Cab s větším ložním prostorem a Crew Cab, která zase upřednostňuje místo pro posádku. V případě jejího provedení si pro sebe najde místo až šestice cestujících.
Zákazníci budou volit ze dvou motorů. Slabším bude vidlicový šestiválec 3,7 l s výkonem 154 kW (210 k) a točivým momentem 318 Nm. Agregát bude sériově dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, pro milovníky automatů bude k dispozici jeden se čtyřmi stupni. Osmiválec s o litr vyšším objemem (4,7 l) bude volbou pro ty náročnější, protože dosahuje maximální výkon 213 kW (290 k) a točivý moment 433 Nm. Jeho výhodou je bezesporu možnost spalovat i bioetanol a bude se dodávat výhradně s automatickou pětistupňovou převodovkou.
Dodge uvede novou verzi Dakota na trhy již zanedlouho. Od počátku prodejů bude k dostání pohon jak výhradně zadní nápravy, tak vypínatelný pohon všech čtyř kol.
Dodge Dakota