Pětiválec, pohon všech kol a nárazníky z oceli dělají novince pověst venkovského rváče.
Říká vám něco název Troller? Tuto brazilskou společnost založil v roce 1995 Rogério Farias a během 25 let si s ní vybudoval jméno mezi skalními příznivci off-roadu. Jeho drsné výrobky jsou stroje do náročných podmínek, které jsou jako na míru ušité latinskoamerickým řidičům. Od roku 2007 patří Troller pod automobilku Ford.
Nejnovější počin se jmenuje Ford Troller TX4 a jak asi tušíte, nejde o žádného mazlíka. Nový model vychází ze standardního off-roadu T4 a navrch přidává spoustu dalších prvků pro náročnější terén. Předně jde o šnorchl, boční nášlapy, nárazníky z oceli, LED světlomety a pneumatiky Pirelli Scorpion o velikosti 245/70 R17.
Síla vozu pramení z léty prověřeného vznětového pětiválce o objemu 3,2 litru, který Evropan zná z Fordu Ranger. Motor produkuje výkon 147 kW (200 koní) a 470 N.m točivého momentu. Na všechna čtyři kola je přenáší šestistupňová automatická převodovka.
Vnitřek vozu je zkutý z tvrdých a odolných plastů a prošívané kůže. Jízdní asistenty a digitální přístrojový štít tu nehledejte. Na svou brutální náturu je však Troller TX4 až překvapivě komfortní. Nabízí dvouzónovou automatickou klimatizaci či infotainment s úhlopříčkou 6,75“ a podporou zrcadlení chytrých telefonů.
TX4 je k mání v několika barevných variantách, ovšem kapota, přední maska, prahy, šnorchl, střecha a víko zavazadlového prostoru jsou vždy vyvedeny v modré Navy Blue. Zbytek můžete mít v hnědé, zelené nebo stříbrné barvě. Ford Troller TX4 je k mání pouze v Jižní Americe a stojí v přepočtu 900.000 korun.
Pokud chcete něco podobného i tady v Evropě, nejblíže Trolleru bude nejspíš Suzuki Jimny. To je s cenovkou lehce nad 400 tisíc korun o dost výhodnější, jen s ním asi nedokážete takové divočiny a čekací lhůta na nové auto je dlouhá.