Ačkoli se automobilka Saab přesouvá pod křídla Koenigseggu a k řešení je mnoho jiných záležitostí, testovací jezdci pilně dokončují novou generaci modelu 9-5. Jak se finalizace blíží, prvky kamufláže putují z vozu pryč a nyní se díváte na to nejlepší, co bylo z testů „devět-pětky“ pořízeno.
Podle dosavadních informací se očekává od nové generace nárůst hmotnosti, co bude zapříčiněno zvětšením karoserie ve všech směrech - vůz naroste do výšky, délky a samotný rozvor kol naroste o celých 14 centimetrů. Saab chce totiž přímo konkurovat modelům, jakými jsou Mercedes-Benz třídy E, Volvo S80 nebo Cadillac STS.
Pod kapotou bude s jistotou odvádět svou práci dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 210 koní, silnější variantu pak bude zastupovat šestiválec o objemu 2,8 litru. Pro americký trh bude k dispozici dokonce agregát 3,6 V6, v Evropě se s ním ale prozatím nepočítá.Vyznavači dieselů si přijdou na své také a nebude chybět ani hybridní verze, alespoň tak slibují u Saabu. Představení vozu je naplánováno na zářijový frankfurtský autosalon.
Foto © Automedia
Saab má s modelem 9-5 vysoké cíle
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.