Na délku má jen 4,05 metru, šířka je 1,85 metru a výška 1,48 metru. Zdroj: Alpine

Na délku má jen 4,05 metru, šířka je 1,85 metru a výška 1,48 metru. | Zdroj: Alpine

Zvenčí si můžeme všimnout motivů písmene X na světlech vpředu, v nárazníku jsou velké sací otvory a za nimi viditelné ventilátory, jako u výkonných herních počítačů. Zdroj: Alpine

Zvenčí si můžeme všimnout motivů písmene X na světlech vpředu, v nárazníku jsou velké sací otvory a za nimi viditelné ventilátory, jako u výkonných herních počítačů. | Zdroj: Alpine

Od přídě k zádi se táhne rudá linka, která vzadu končí brzdovým světlem v zadním nárazníku – jasný odkaz na závodní vozy. Zdroj: Alpine

Od přídě k zádi se táhne rudá linka, která vzadu končí brzdovým světlem v zadním nárazníku – jasný odkaz na závodní vozy. | Zdroj: Alpine

Ve 20“ kolech najdeme motiv čtverce, obuta jsou do speciálních pneumatik od dvorního dodavatele Alpine, rovněž francouzských Michelin. Zdroj: Alpine

Ve 20“ kolech najdeme motiv čtverce, obuta jsou do speciálních pneumatik od dvorního dodavatele Alpine, rovněž francouzských Michelin. | Zdroj: Alpine

Sportovní skořepinové sedadlo uprostřed má opět evokovat závodní speciály, navíc po jeho stranách lépe uvidí pasažéři v dalších dvou sedačkách vzadu. Zdroj: Alpine

Sportovní skořepinové sedadlo uprostřed má opět evokovat závodní speciály, navíc po jeho stranách lépe uvidí pasažéři v dalších dvou sedačkách vzadu. | Zdroj: Alpine

Řidič má v rukou osmiúhelníkový anatomicky tvarovaný volant, inspirovaný soutěžními speciály A470 a A523. Najdeme na něm „předjížděcí“ tlačítko, inspirované motorsportem, které spustí desetisekundovou dávku extra zátahu. Zdroj: Alpine

Řidič má v rukou osmiúhelníkový anatomicky tvarovaný volant, inspirovaný soutěžními speciály A470 a A523. Najdeme na něm „předjížděcí“ tlačítko, inspirované motorsportem, které spustí desetisekundovou dávku extra zátahu. | Zdroj: Alpine

Důležité funkce pilot ovládá na panelu spínačů u stropu. Nenajdeme zde žádné obrazovky, které by jej rozptylovaly od řízení. Zdroj: Alpine

Důležité funkce pilot ovládá na panelu spínačů u stropu. Nenajdeme zde žádné obrazovky, které by jej rozptylovaly od řízení. | Zdroj: Alpine

Písmeno A mají mít všechna budoucí auta od Alpine, číslo 2 znamená segment B a 90 má do budoucna znamenat lifestylovou nabídku značky. Řecké písmeno beta pak naznačuje současný stav vývoje – tedy betaverzi. Zdroj: Alpine

Písmeno A mají mít všechna budoucí auta od Alpine, číslo 2 znamená segment B a 90 má do budoucna znamenat lifestylovou nabídku značky. Řecké písmeno beta pak naznačuje současný stav vývoje – tedy betaverzi. | Zdroj: Alpine

Koncept má mnoho společného s již dříve představeným Renaultem 5, který bude určen pro civilní svezení. Zde ale půjde o zábavu, což je patrné z divokého designu. Zdroj: Alpine

Koncept má mnoho společného s již dříve představeným Renaultem 5, který bude určen pro civilní svezení. Zde ale půjde o zábavu, což je patrné z divokého designu. | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Alpine A290_β Zdroj: Alpine

Alpine A290_β | Zdroj: Alpine

Zvenčí si můžeme všimnout motivů písmene X na světlech vpředu, v nárazníku jsou velké sací otvory a za nimi viditelné ventilátory, jako u výkonných herních počítačů. Zdroj: Alpine
Od přídě k zádi se táhne rudá linka, která vzadu končí brzdovým světlem v zadním nárazníku – jasný odkaz na závodní vozy. Zdroj: Alpine
Ve 20“ kolech najdeme motiv čtverce, obuta jsou do speciálních pneumatik od dvorního dodavatele Alpine, rovněž francouzských Michelin. Zdroj: Alpine
Sportovní skořepinové sedadlo uprostřed má opět evokovat závodní speciály, navíc po jeho stranách lépe uvidí pasažéři v dalších dvou sedačkách vzadu. Zdroj: Alpine
85
Fotogalerie

Alpine A290_β ukazuje budoucnost elektrických hot-hatchů. Na silnicích bude za rok

Má retro tvary a odkazuje na historii, ale zároveň přináší futuristický design a jistě i zajímavou techniku. Svezeme se již brzy!

Studií A290_β nám Alpine ukazuje nejen svůj budoucí model, ale také zavádí nový systém značení. Již nějaký pátek víme, že úchvatná A110 nebude v jeho nabídce ani zdaleka osamocena (a také moc dlouho), brzy se k ní připojí sériová verze tohoto kompaktu.

Písmeno A mají mít všechna budoucí auta od Alpine, číslo 2 znamená segment B a 90 má do budoucna znamenat lifestylovou nabídku značky. Řecké písmeno beta pak naznačuje současný stav vývoje – tedy betaverzi. Koncept má mnoho společného s již dříve představeným Renaultem 5, který bude určen pro civilní svezení. Zde ale půjde o zábavu, což je patrné z divokého designu.

Na délku má jen 4,05 metru, šířka je 1,85 metru a výška 1,48 metru. Zvenčí si můžeme všimnout motivů písmene X na světlech vpředu, v nárazníku jsou velké sací otvory a za nimi viditelné ventilátory, jako u výkonných herních počítačů. Čelní sklo výrazně zasahuje do kapoty, aby zlepšilo výhled řidiče v sedačce uložené uprostřed. Od přídě k zádi se táhne rudá linka, která vzadu končí brzdovým světlem v zadním nárazníku – jasný odkaz na závodní vozy. Ve 20“ kolech najdeme motiv čtverce, obuta jsou do speciálních pneumatik od dvorního dodavatele Alpine, rovněž francouzských Michelin.

Sportovní skořepinové sedadlo uprostřed má opět evokovat závodní speciály, navíc po jeho stranách lépe uvidí pasažéři v dalších dvou sedačkách vzadu. Řidič má v rukou osmiúhelníkový anatomicky tvarovaný volant, inspirovaný soutěžními speciály A470 a A523. Najdeme na něm „předjížděcí“ tlačítko, inspirované motorsportem, které spustí desetisekundovou dávku extra zátahu. Alpine slibuje, že ho najdeme ve všech jeho budoucích elektrických modelech. Důležité funkce pilot ovládá na panelu spínačů u stropu. Nenajdeme zde žádné obrazovky, které by jej rozptylovaly od řízení.

Premiéra sériové verze je plánována na příští rok, ta bude stát na platformě CMF-B EV se zadním zavěšením multi-link. Jistě se můžeme těšit na různé jízdní režimy, i když ABS nastavitelné v jedenácti krocích jako u tohoto konceptu zřejmě do produkčního modelu neprojde. V roce 2025 má Alpine uvést na trh také elektrický crossover, u nějž se zatím objevil název GT X-Over, elektrický sporťák vyvinutý společně s britským Lotusem by se měl představit v roce 2026.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud