Vizuálnímu stylu modelu IONIQ 5 automobilka říká "parametrické pixely."

Vizuálnímu stylu modelu IONIQ 5 automobilka říká "parametrické pixely."

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept | Foto: Hyundai

Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai
Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai
Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai
Hyundai 45 EV koncept Foto: Hyundai
15
Fotogalerie

Sériový Ioniq 5 se ukázal v dramatickém videu. Svět je připraven, říkají herci

Premiéra stylové novinky na baterie se blíží a automobilka nabízí drobnou ochutnávku v akčně střiženém videu. Důležité informace známe již nyní.

Crossover Ioniq 5 je první vlaštovkou nově osamostatněné elektrické značky, po jeho příchodu dorazí ještě dva další bateriové modely. Nové video, lákající na blížící se premiéru, ukazuje s největší pravděpodobností sériovou verzi, která se evidentně téměř neliší od fešného konceptu EV 45.

I před oficiální premiérou známe nemálo technických parametrů, které automobilce unikly. Ioniq 5 má mít na délku 4460 mm, na šířku 1890 mm a vysoký bude 1600 mm. To vše na rozvoru rovných tří metrů.

První verze, které dorazí na trh již v letošním roce, budou mít dvoumotorovou konfiguraci (a tedy pohon všech kol) s celkovým výkonem 230 kW (313 k). Na 100 km/h zrychlí a 5,2 sekundy a dojezd dle metodiky WLTP se má pohybovat okolo 450 km. Kapacita baterie u této verze má činit 58 kWh, později by se mělo objevit provedení se 73kWh akumulátorem a dojezdem 550 km.

Vůz stojí na nové platformě e-GMP, kterou využijí i další novinky značky – sedan Ioniq  6 a velké SUV Ioniq 7. Pětka nabídne i několik technických specialit – například ultrarychlé nabíjení díky své 800V architektuře, díky němuž dočerpáte kapacitu baterie 20 % na 80 % již za čtvrt hodiny (pokud najdete dostatečně silnou nabíječku).

Z další (zřejmě příplatkové) výbavy můžeme jmenovat kamery místo zrcátek (v současnosti je mají například Audi e-Tron nebo Honda E), solární panel na střeše nebo 20“ kola. Specialitou pak má být možnost sloužit jako zdroj elektrické energie V2L (Vehicle to Load) s výkonem 3,5 kW. Oficiální premiéra je slíbena již v průběhu příštího měsíce.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud