Do modelového roku 2010 přichází nejmenší BMW s čtveřicí nových provedení. Novinky se dotknuly techniky a i vzhledu.
BMW řady 1 v provedení kupé dostává dva nové a pochopitelně velmi hospodárné motory, zatímco pro tří a pětidvéřové hatchbacky je připravena dvojice speciálních sérií.
Stávající škálu pohonných jednotek nabízených pro dvoudvéřové kupé obohacují nové čtyřválce. Ten zážehový je připraven pro typ 120i Coupe, má zdvihový objem rovné dva litry a disponuje přímým vstřikováním benzínu. S atmosférickým plněním dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) při 6 700 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 4 250 ot./min. BMW 120i Coupe s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,8 s, dosáhne rychlosti 224 km/h a průměrná spotřeba v kombinovaném režimu činí jen 6,6 l/100 km, což znamená CO2 ve výši 153 g/km.
Druhá novinka z malých kupé BMW nese označení 118d Coupe a pod kapotou bude hostit přeplňovaný dvoulitrový „diesel“. Dává 143 koní při 4 000 ot./min. a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Tento „chrocht“ je doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, s níž zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 s a jede až 210 km/h. Ano, nijak oslnivé hodnoty na auto schopné ve svém vrcholném provedení docela jiných představení, ovšem v porovnání s průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km jde o jistě zajímavou alternativu. Obě popsané verze se v Evropě dostanou do prodejů letos v září.
Tip: Přečtěte si náš test BMW 135i Coupe.
Pro hatchbacky „jedničkové“ řady v Bavorsku připravili pakety Lifestyle a Sport Editions, jež budou pro nedočkavce k mání rovněž od září. Obě série bude možno kombinovat se všemi dostupnými variantami tří- a pětidvéřové karosérie. Paket Lifestyle se vyznačuje exkluzivním metalizovaným lakem Marrakesh Brown a patřičně sladěným interiérem, zvenčí jej poznáme podle lakovaných doplňků, chromovaných koncovek výfuku a speciálních pětipaprskových ráfků o průměru 17 palců.
Série Sport Edition je standardně osazena paketem M Sports, jenž zahrnuje aerodynamickou sadu M, sportovní odladění podvozku a sedmnáctipalcovými ráfky s pěticemi dvojitých paprsků, ale také zatmavenými koncovými světly a kulatými mlhovkami. Verze 130i a 123d navíc disponují osmnáctipalcovými koly, které lze přiobjednat i k ostatním typům. Také uvnitř najdeme řadu specifických prvků z řady M včetně pedálů, volantu a řadicí páky, jakož i chromované prahové lišty s nápisy BMW Edition, sportovní přední sedadla a interiér obložený stříbřitými panely.
BMW 1 2010