Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách a z fabie může být opravdu krásné auto! Foto:  Kolesa.ru

Grafik Nikita Chuicko zveřejnil nejnovější ilustrace založené na posledních upoutávkách a z fabie může být opravdu krásné auto! | Foto: Kolesa.ru

Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. vzadu se pak poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda dosud typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran. Foto:  Kolesa.ru

Nová fabie v porovnání se současnou generací naroste a stane se největším malým autem na trhu. vzadu se pak poprvé objeví dělené svítilny, jejichž světelný podpis se odklání od pro vozy Škoda dosud typického „céčka“ a připomíná spíše šipky směřující do stran. | Foto: Kolesa.ru

Nová fabia bude stát na modulární platformě MQB-A0 koncernu VW, na kterém stojí třeba  Volkswagen Polo  či  Seat Ibiza . Automobilka také uvedla, že světová premiéra proběhne v květnu. Zdroj: Škoda

Nová fabia bude stát na modulární platformě MQB-A0 koncernu VW, na kterém stojí třeba Volkswagen Polo či Seat Ibiza. Automobilka také uvedla, že světová premiéra proběhne v květnu. | Zdroj: Škoda

Zbývající skici podávají bližší představu o nových předních světlometech a zadních svítilnách, které mají být na designu vozu stěžejním prvkem. Třeba LED moduly předních světlometů prý mají připomínat ledové kvádry. Krystalické designové prvky značky pak hledejte v zadních svítilnách. Zdroj: Škoda

Zbývající skici podávají bližší představu o nových předních světlometech a zadních svítilnách, které mají být na designu vozu stěžejním prvkem. Třeba LED moduly předních světlometů prý mají připomínat ledové kvádry. Krystalické designové prvky značky pak hledejte v zadních svítilnách. | Zdroj: Škoda

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

| Nová Škoda Fabia 2021 | Foto: Jiří Baborský a Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
18
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia ukázala interiér. Nic už není jako dříve, nudu a šeď nečekejte

Jak se dalo předpokládat, Škoda pokračuje v odhalování nové generace modelu Fabia. Část interiéru jsme viděli už u maskovaného prototypu, nyní se však ukazuje v kompaktní podobě.

Premiéra nové generace Škody Fabia je na spadnutí. Jak jsme v uplynulých týdnech několikrát informovali, proběhne v úterý 4. května a očekávání jsou vysoká. Nová platforma, nové motory, výrazně větší rozměry karoserie a na poměry segmentu obrovský kufr naznačují, že nic nebude jako dříve. A platí to také o interiéru.

Vůbec první náhled do interiéru nové Škody Fabia se nám naskytl už po zveřejnění prvních jízdních dojmů s maskovanými prototypy. Šlo o jeden snímek přístrojové desky a volantu, ovšem stále zahalených maskovacími fóliemi. Vystačit jsme museli hlavně s popisem kolegy Jirky Baborského, který viděl novou fabii v produkční podobě. Skica, kterou Škoda vypustila do světa dnes v 9 hodin ráno, naznačuje revoluci. Tedy alespoň v rámci modelu jako takového.

Přístrojovka nese jasné rysy přestavené už u modelů Scala, Kamiq, Octavia a Enyaq iV. Středobodem je širokoúhlý dotykový displej infotainmentu, „podepřený“ linkou, která má kopírovat motiv masky chladiče. Nechybí klasický panel klimatizace, byť zjednodušený jako u dalších vozů na platformě MQB A0, novinkou jsou však kulaté výdechy ventilace po stranách, které propojuje horizontální dekorativní lišta.

O materiálech použitých v interiéru se Škodovka v dnešní tiskové zprávě nezmiňuje, soudě podle prošívání na přístrojové desce se však zřejmě dočkáme textilií jako u octavie a enyaqu. Zda přístrojovka dostane měkčené plasty jako Volkswagen Polo, také nevíme, třetí generace fabie je však měla tvrdé jako kámen. Úplnou novinku v rámci modelu představují výplně dveří s „plovoucími“ madly. Podobné řešení má i enyaq. Jisté je také to, že vozu zůstane klasická ruční brzda.

Nová Škoda Fabia se sice oficiálně ukáže už za pár dnů, na trh by se však měla dostat až na podzim. Vedle hatchbacku se zatím počítá i s provedením kombi, to by však mělo dorazit až zhruba za dva roky. Do té doby se bude nová fabia hatchback vyrábět společně s kombíkem třetí generace.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud