Auta si kreslil od útlého věku. Vedle legendárního sporťáku stojí i za úspěšným Daihatsu.
Minulý víkend nás navždy opustil Yoshihiko Matsuo, člověk, který stál za designem sporťáku 240Z, jednoho z nejlegendárnějších vozů značky Datsun (dnes Nissan). Rodina úmrtí legendárního designéra držela v tajnosti a veřejnosti jej oznámila až koncem týdne. Matsuo zemřel ve věku 86 let, den po svých narozeninách.
Matsuo si kreslil auta již od útlého věku. Během studií ho napadl koncept tříkolového malého náklaďáku, který ještě před nástupem na univerzitu realizoval u automobilky Daihatsu. Vznikl tak legendární Midget a šlo o první masově úspěšný automobil značky.
Po dokončení univerzity se Matsuo uchytil u Datsunu. Jeho prvním automobilem bylo mikroauto Datsun Baby, po kterém se připojil k týmu designérů vozu Datsun Bluebird. Aby vozy Bluebird získaly více pozornosti, zkonstruoval Matsuo s týmem verzi SSS, která měla dva karburátory a výkon tak činil 90 koní. Tento silný model byl v Japonsku velmi oblíbený.
V roce 1966 začal pracovat na speciálním sportovním modelu s označením Z, který by vzkřísil myšlenku legendárního modelu Fairlady. Tehdy ještě nikdo netušil, že začíná rodokmen automobilu, který přežije až dodnes. První Datsun 240Z se představil v roce 1969. Číslo 240 značilo objem motoru, později existovaly i silnější verze 260 a 280.
Tvary, které Yoshihiko Matsuo vozu vtiskl, jsou nesmrtelné. Jeho odkaz tu bude navždy. Sportovní vozy značky Datsun/Nissan jsou dodnes velmi respektované a vyhledávané. Aktuální verze 370Z bude nahrazena verzí 400Z, o které toho však zatím víme málo.