| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto
| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto
| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto
| Škoda Superb 2001 Foto: Škoda Auto
23
Fotogalerie

Škoda Superb se představila před 20 lety. Tehdy to vypadalo, že dostane osmiválec

Škoda Superb první generace má 20 let. Takto jsme o ní tenkrát psali.

Shrňme si co o Superbu víme, nebo se domníváme. Víme, že jméno pochází z roku 1934 a je tedy pokračovatelem tradice návratu slavných jmen automobilů Škoda. Víme, že Superb je dlouhý 4,8 metru a má rozvor 2,8 metru. Jakmile bude uveden na trh, bude možné ho koupit s pěti motory.

Čtyřválec 2.0 s výkonem 85 kW

Tento motor bude mít točivý moment 172 Nm a Superb s ním bude pravděpodobně zrychlovat z 0 na 100 hm/h za cca 12,0 vteřiny. Maximální rychlost cca 195 km/h. Průměrná spotřeba by měla být cca 8 – 9 litrů benzínu na 100 km. Motor by měl být dodáván s pěti stupňovou manuální převodovkou.

Čtyřválec 1.8 Turbo s výkonem 110 kW

Tento motor je české veřejnosti dostatečně znám z Octavie. Točivý moment má hodnotu 210 Nm. Zrychlení z 0 na 100 hm/h u Superbu očekáváme na cca 10 vteřinách a maximální rychlost by mohla být kolem 210 km/h. Průměrnou spotřebu lze očekávat na cca 9 litrech.

Šestiválec 2.8 s výkonem 142 kW

Točivý moment 280 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h pravděpodobně za 7,5 vteřiny, maximální rychlost cca 240 km/h, průměrná spotřeba cca 10 litrů. Základní převodovka bude manuální pětistupňová, vyloučena není ani automatická – Tiptronic.

Čtyřválec 1.9 TDI PD s výkonem 96 kW

Točivý moment 285 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/z cca 10 vteřin, maximálka lehce nad 200 km/h, průměrná spotřeba cca 5-6 litrů nafty. Předpokládáme, že právě tento motor bude nejžádanější pohonnou jednotkou u Superbu. Převodovka bude manuální pěti či šestistupňová. Vyloučena není ani automatická převodovka Tiptronic.

Šestiválec 2.5 TDI s výkonem 114 kW

Poprvé se v nabídce Škody objeví šestiválcový diesel. Zajímavostí je turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Točivý moment 310 Nm v rozmezí od cca 1300 do 3600 otáček. Maximální rychlost cca 210 - 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h cca za 9,5 vteřiny. Průměrná spotřeba cca 7 litrů nafty na 100 kilometrů. Převodovky budou pravděpodobně dvě. První bude šestistupňová manuální a druhá automatická – Multironic. Multitronic je převodovka s plynule měnitelným převodem a možností manuální volby předdefinovaných rychlostních stupňů.

Osmiválcový motor

Možná již v příštím roce v nabídce motorů přibude kompaktní osmiválec s výkonem 202 kW. Je jasné, že tento motor bude určen do nejlepšího provedení Superbu. Točivý moment by měl být 370 Nm, maximální rychlost cca 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 hm/h bude cca 7 vteřin. Převodovky by mohly být opět dvě: šestistupňová manuální a pětistupňový Tiptronic. Pokud se tento motor objeví v nabídce, je velmi pravděpodobné, že se tak stane ve spojení s pohonem 4x4. Následně by se pohon 4x4 mohl objevit i ve spojení s motory 2.8 V6, 1.9 TFI PB a 2.5 TDI.

Výbava

Očekáváme, že jednotlivé výbavy ponesou jména Classic, Comfort, Elegance. Domníváme se rovněž, že v nabídce bude i výbava Laurin & Klement. Pravděpodobně se však objeví až s uvedením osmiválcového motoru. Označení výbavy zřejmě nebude uvedeno na karoserii.

Ve výbavě Superbu bude pravděpodobně nebudou chybět prvky jako je automatická klimatizace, elektrické ovládání oken, ESP, litá kola a to i 17“, kožené čalounění a další prvky obvyklé v této kategorii osobních vozů.

Jak je to se zařazením Superbu

Superb je vůz střední třídy, který však díky své velikosti, kvalitě a úrovni výbavy aspiruje na vyšší střední třídu. Tedy je pravděpodobné, že bude konkurovat automobilům typu Opelu Omega.

Cena a uvedení na trh

Škoda Superb se bude pravděpodobně prodávat za ceny od 800 000 Kč do cca 1 000 000 Kč. V závislosti na výbavě a motoru je možné, že cena bude i větší než 1 000 000 Kč. U prodejců v České republice se Škoda Superb objeví v prvním čtvrtletí 2002.

V roce 2002 se očekává výroba 25 000 ks. Výroba bude probíhat v nové továrně v Kvasinách. Investice na její vybudování se pohybují kolem 5 miliard Kč.

Článek vyšel v létě roku 2001. Vydáváme jej v rámci připomínky 20. výročí webu Autorevue.cz. Dnes už dávno víme, že se osmiválec do nabídky nedostal.

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud