Ferrari 512i BB se v USA prodalo za 852 tisíc korun. Cena je to poměrně nízká, ale majitel dostal jen vrak.

Ferrari 512i BB se v USA prodalo za 852 tisíc korun. Cena je to poměrně nízká, ale majitel dostal jen vrak.

Přední část vozu působí ještě celkem zachovale.

Přední část vozu působí ještě celkem zachovale.

To byl také nejspíše důvod, proč ho někdo vůbec chtěl. Není vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, brzdách či kolech.

To byl také nejspíše důvod, proč ho někdo vůbec chtěl. Není vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, brzdách či kolech.

Vůz zřejmě prodělal vážnou dopravní nehodu, při níž i vzplanul.

Vůz zřejmě prodělal vážnou dopravní nehodu, při níž i vzplanul.

Interiér shořel také, v kabině toho příliš nezbylo.

Interiér shořel také, v kabině toho příliš nezbylo.

Jen náznaky původně prošívaných, kožených sportovních sedadel.

Jen náznaky původně prošívaných, kožených sportovních sedadel.

Dvanáctiválec o objemu 5 litrů, který dával výkon 265 kW, je také zničený.

Dvanáctiválec o objemu 5 litrů, který dával výkon 265 kW, je také zničený.

Po budících a volantu ani stopy.

Po budících a volantu ani stopy.

Smutný pohled na jedno z nejexkluzivnějších a nejhezčích aut své doby.

Smutný pohled na jedno z nejexkluzivnějších a nejhezčích aut své doby.

Jen štítky často naznačí, co je automobil vlastně zač.

Jen štítky často naznačí, co je automobil vlastně zač.

A nějak takto vypadal vůz původně. Není to nádhera?

A nějak takto vypadal vůz původně. Není to nádhera?

Přední část vozu působí ještě celkem zachovale.
To byl také nejspíše důvod, proč ho někdo vůbec chtěl. Není vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, brzdách či kolech.
Vůz zřejmě prodělal vážnou dopravní nehodu, při níž i vzplanul.
Interiér shořel také, v kabině toho příliš nezbylo.
11
Fotogalerie

Velmi drahé náhradní díly: Tento vrak Ferrari 512i BB se prodal za 850.000 Kč

I hromada šrotu má obrovkou cenu, pokud dříve bývala Ferrari 512i BB. Zdravé kusy se prodávají i za 8,5 milionu korun, tento stál 850 tisíc.

Když se v poslední době draží veterán Ferrari, většinou se cena vyšplhá do hodně vysokých čísel. Na americkém aukčním webu copart.com tomu však bylo naopak. Dražilo se Ferrari 512i BB z roku 1983, ale výsledná cena po přepočtu dosáhla na nějakých 850 tisíc korun. Což je zvláštní, protože prodejci se za hvězdu osmdesátých let mnohdy nestydí říci ani o 400.000 dolarů, tedy zhruba 8,5 milionu korun.

Důvod jistě sami odhalíte. V dražbě totiž nebyla nějaká krásná a zachovalá 512i BB, ale ohořelý vrak. Nejspíše prodělal nějakou vážnou dopravní nehodu, při které se kompletně zničila zadní část i s motorem a nakonec vzplál i interiér.

Pravděpodobné je, že současný majitel hledal vrak použitelný na náhradní díly. Není totiž vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, kolech, brzdách či dalších dílech, pro přestavbu jiné 512i BB. I tak se ale jednalo o hodně drahé náhradní díly.

A co je vlastně Ferrari 512i BB zač? První kusy přišly na svět v roce 1976, jako náhrada za model 365 GT4 BB. Pod kapotou běsnil dvanáctiválec o objemu 5 litrů a výkonu 265 kW. Berlineta Boxer (BB) pak byla modernizována, a byl ji přiřčen název 512i BB. Tato pozdější verze pak namísto karburátorů používala přímé vstřikování. 

Snímky vraku si můžete prohlédnout v komentované galerii:

Ferrari-512-BB-Fire-Auction-.jpgFerrari-512-BB-Fire-Auction-1.JPGFerrari-512-BB-Fire-Auction-2.JPG

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud