Už minulý rok byl představen nový model Saleen 1 (vyvíjený z pozůstatků malosériové značky Artega) a nyní chce automobilka rovněž zpátky na okruhy. Počínání v nejvyšších třídách jako v případě starého S7 ale nečekejte. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen

Už minulý rok byl představen nový model Saleen 1 (vyvíjený z pozůstatků malosériové značky Artega) a nyní chce automobilka rovněž zpátky na okruhy. Počínání v nejvyšších třídách jako v případě starého S7 ale nečekejte. | Koncept Saleen 1 GT4 | Zdroj: Saleen

 Novinku Saleen 1  totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen

Novinku Saleen 1 totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. | Koncept Saleen 1 GT4 | Zdroj: Saleen

Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen

Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor. | Koncept Saleen 1 GT4 | Zdroj: Saleen

Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen

Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. | Koncept Saleen 1 GT4 | Zdroj: Saleen

Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem. | Saleen 1 Zdroj: Saleen

Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem. | Saleen 1 | Zdroj: Saleen

Uprostřed závodní verze se nicméně stále objevuje 2,2litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 kW (450 koní) a točivém momentu 474 N.m. Dynamiku vozu Saleen zatím nezveřejňuje, auto teprve prochází testy a homologací pro třídu GT4. | Saleen 1 Zdroj: Saleen

Uprostřed závodní verze se nicméně stále objevuje 2,2litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 kW (450 koní) a točivém momentu 474 N.m. Dynamiku vozu Saleen zatím nezveřejňuje, auto teprve prochází testy a homologací pro třídu GT4. | Saleen 1 | Zdroj: Saleen

„Saleen 1 jsme vyvinuli jako plně schopné auto k okruhovému využití a snadné adaptaci pro závody. Naše společnost byla založena na závodním DNA a trať je místem, kde prokazujeme svou reputaci... | Saleen 1 Zdroj: Saleen

„Saleen 1 jsme vyvinuli jako plně schopné auto k okruhovému využití a snadné adaptaci pro závody. Naše společnost byla založena na závodním DNA a trať je místem, kde prokazujeme svou reputaci... | Saleen 1 | Zdroj: Saleen

...Těšíme se na homologační proces a nemůžeme se dočkat, až naše auta uvidíme bojovat v závodech GT4 po celém světě,“ uvedl Steve Saleen, zakladatel s vedoucí Saleen Automotive. | Saleen 1 Zdroj: Saleen

...Těšíme se na homologační proces a nemůžeme se dočkat, až naše auta uvidíme bojovat v závodech GT4 po celém světě,“ uvedl Steve Saleen, zakladatel s vedoucí Saleen Automotive. | Saleen 1 | Zdroj: Saleen

 Novinku Saleen 1  totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen
Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen
Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. | Koncept Saleen 1 GT4 Zdroj: Saleen
Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem. | Saleen 1 Zdroj: Saleen
8
Fotogalerie

Saleen se chce vrátit do okruhového závodění. Ukazuje nový stroj pro třídu GT4

Americká značka se chce vrátit zpátky na okruhy a svůj nejnovější počin tak ukazuje rovněž v závodní specifikaci.

Ano, Saleen stále žije. Americká značka, kterou kromě úprav Mustangů nejvíce proslavil supersport S7, se dále snaží navrátit zpátky na výsluní i jako výrobce. Už minulý rok byl představen nový model Saleen 1 (vyvíjený z pozůstatků malosériové značky Artega) a nyní chce automobilka rovněž zpátky na okruhy. Počínání v nejvyšších třídách jako v případě starého S7 ale nečekejte.

Novinku Saleen 1 totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor.

Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem.

Uprostřed závodní verze se nicméně stále objevuje 2,2litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 kW (450 koní) a točivém momentu 474 N.m. Dynamiku vozu Saleen zatím nezveřejňuje, auto teprve prochází testy a homologací pro třídu GT4.

„Saleen 1 jsme vyvinuli jako plně schopné auto k okruhovému využití a snadné adaptaci pro závody. Naše společnost byla založena na závodním DNA a trať je místem, kde prokazujeme svou reputaci. Těšíme se na homologační proces a nemůžeme se dočkat, až naše auta uvidíme bojovat v závodech GT4 po celém světě,“ uvedl Steve Saleen, zakladatel s vedoucí Saleen Automotive.

Galerie doplněna o silniční variantu Saleenu 1.

Doporučujeme

Články odjinud