Dovozce vozů StreetScooter hodlá automobil přihlásit do výběrového řízení pro dodávku 60 elektromobilů pro Českou poštu.
StreetScooter, který je v současné době nejmasověji vyráběným elektromobilem v Německu, by v brzké době mohl začít jezdit také u nás.
Tvrdí to Milan Pavlíček, jednatel firmy CV Tech, která vlastní zastoupení na dovoz a prodej těchto aut v České republice. Také jeden exemplář vystavuje na výstavišti v Letňanech, kde se konají letošní pražské průmyslové veletrhy.
"Již registrujeme několik desítek zájemců o tento vůz, hodláme se s ním také účastnit tendru České pošty na dodávku elektromobilů," sdělil. Jeho firma také chce nabízet další varianty tohoto vozu, než jsou ty v současnosti nabízené. "Mám na mysli zejména auta pro komunální služby, například na svoz odpadu," dodal Pavlíček. Dokonce uvažují i o tom, že by tento vůz z dovezených dílů v České republice montovali. Konkrétně v severních Čechách, kde firma sídlí. Bylo to již třetí produkční místo.
Takto již vozy slouží v Německu
Dosud se totiž StreetScooter vyrábí přímo v Německu na dvou místech. Celková výrobní kapacita je 20 000 kusů ročně, přičemž polovina z tohoto počtu je určena pro Deutsche Post.
Automobil jsme měli možnost prozkoumat ve výstavní hale výstaviště v pražských Letňanech. Není to žádný drobeček. V základním provedení (už je k dispozici i verze s prodlouženým rozvorem a chystá se ještě větší), měří na délku 471 centimetrů, šířka je 208 centimetrů a výška 204 centimetrů.
Klasická skříňová nástavba, což je řešení které používají právě němečtí pošťáci, pojme 4,3 m3 krychlové nákladu a je do ní možno naložit předměty o hmotnosti až 710 kilogramů. Velký důraz je kladen na ergonomii. Například na správnou výšku podlahy nákladového prostoru a snadnost otevírání posuvných dveří na obou bocích.
Auto pohání elektromotor se špičkovým výkonem 48 kW. Energii mu dodávají baterie Li-Ion s kapacitou 20,4 kW. To postačuje na dojezd 80 kilometrů. Dobíjet je však lze pouze z klasické domácí zásuvky. Automobil se rozjede na rychlost až 120 kilometrů v hodině a jeho výbava je velmi prostinká. Například chybí klimatizace a v základní výbavě je v prostorné kabině pouze jediné sedadlo.
Palubní deska je z jednoho kusu tvrdého plastu a řidič má k dispozici jediný kulatý displej zobrazující rychlost i dojezd. Ve volantu je zabudován airbag.
"Auto je záměrně tak jednoduché, aby vydrželo sloužit co možná nejdéle," vysvětluje produktový specialista pro CV Techu Roman Reichl. "Počítá se s jeho nasazením ve službě deset hodin denně, šest dní v týdnů celých 16 let," informuje. Karosérie nezrezne - je z plastů a rámová konstrukce je také odolná. Podle něho je to ideální produkt například pro rozvážkové služby nebo třeba pro vnitropodnikovou dopravu v areálech nemocnic i v jiných firmách a institucích.
Trochu problémem při snaze o rozšíření tohoto vozu bude cena. Přestože se při jeho plánování hovořilo o ceně kolem 5 000 euro, ve skutečnosti nyní stojí 37 000 euro (v přepočtu 999 000 Kč). "Doufáme ale, že pro český trh, kde dosud nejsou žádné pobídky, získáme výraznou slevu," říká Milan Pavlíček.
Snímky vozu si můžete prohlédnout v následující galerii: