Design je velmi moderní /Mitsubishi Eclipse Cross

Design je velmi moderní /Mitsubishi Eclipse Cross

Příď působí agresivně, ale ne příliš /Mitsubishi Eclipse Cross

Příď působí agresivně, ale ne příliš /Mitsubishi Eclipse Cross

Boční profil připomíná kupé /Mitsubishi Eclipse Cross

Boční profil připomíná kupé /Mitsubishi Eclipse Cross

Záď oživuje rozdělené zadní sklo /Mitsubishi Eclipse Cross

Záď oživuje rozdělené zadní sklo /Mitsubishi Eclipse Cross

Terénní schopnosti avizuje plastový kryt pod nárazníkem /Mitsubishi Eclipse Cross

Terénní schopnosti avizuje plastový kryt pod nárazníkem /Mitsubishi Eclipse Cross

Slavné jméno prodělalo vývoj /Mitsubishi Eclipse Cross

Slavné jméno prodělalo vývoj /Mitsubishi Eclipse Cross

Zadní světlomety jsou trošku podobné těm z vozů Volvo /Mitsubishi Eclipse Cross

Zadní světlomety jsou trošku podobné těm z vozů Volvo /Mitsubishi Eclipse Cross

Plastové kryty jsou však pouze naznačené /Mitsubishi Eclipse Cross

Plastové kryty jsou však pouze naznačené /Mitsubishi Eclipse Cross

Dvě lamely v přídi jsou povedené řešení /Mitsubishi Eclipse Cross

Dvě lamely v přídi jsou povedené řešení /Mitsubishi Eclipse Cross

LED světlomety pro denní svícení jsou zakomponované do hlavních světel /Mitsubishi Eclipse Cross

LED světlomety pro denní svícení jsou zakomponované do hlavních světel /Mitsubishi Eclipse Cross

Chromovaná lišta v rozích karosérie má velmi komplikovaný tvar /Mitsubishi Eclipse Cross

Chromovaná lišta v rozích karosérie má velmi komplikovaný tvar /Mitsubishi Eclipse Cross

Základní šestnáctipalcová kola dojem z vozu nekazí /Mitsubishi Eclipse Cross

Základní šestnáctipalcová kola dojem z vozu nekazí /Mitsubishi Eclipse Cross

Prahy jsou obložené černým plastem /Mitsubishi Eclipse Cross

Prahy jsou obložené černým plastem /Mitsubishi Eclipse Cross

Černé jsou také sloupky dveří /Mitsubishi Eclipse Cross

Černé jsou také sloupky dveří /Mitsubishi Eclipse Cross

Interiér je kvalitní /Mitsubishi Eclipse Cross

Interiér je kvalitní /Mitsubishi Eclipse Cross

Ve verzi Invite jsme nalezli toto rádio /Mitsubishi Eclipse Cross

Ve verzi Invite jsme nalezli toto rádio /Mitsubishi Eclipse Cross

Kaplička nepůsobí úplně vzhledně /Mitsubishi Eclipse Cross

Kaplička nepůsobí úplně vzhledně /Mitsubishi Eclipse Cross

Dojem z hodnotné centrální konzole kazí starodávné přepínače vyhřívání sedaček /Mitsubishi Eclipse Cross

Dojem z hodnotné centrální konzole kazí starodávné přepínače vyhřívání sedaček /Mitsubishi Eclipse Cross

Nižší výbavové stupně mají klasickou parkovací brzdu, vyšší výbavy disponují elektrickou

Nižší výbavové stupně mají klasickou parkovací brzdu, vyšší výbavy disponují elektrickou

Některé části obložení dveří by mohly být o stupeň kvalitnější /Mitsubishi Eclipse Cross

Některé části obložení dveří by mohly být o stupeň kvalitnější /Mitsubishi Eclipse Cross

Sada tlačítek pro ovládání asistentů je vlevo pod volantem /Mitsubishi Eclipse Cross

Sada tlačítek pro ovládání asistentů je vlevo pod volantem /Mitsubishi Eclipse Cross

Dveře kryjí prahy před zašpiněním /Mitsubishi Eclipse Cross

Dveře kryjí prahy před zašpiněním /Mitsubishi Eclipse Cross

Objem kapsy ve dveřích by mohl být větší /Mitsubishi Eclipse Cross

Objem kapsy ve dveřích by mohl být větší /Mitsubishi Eclipse Cross

Přední sedačky jsou o něco užší, než by bylo optimální /Mitsubishi Eclipse Cross

Přední sedačky jsou o něco užší, než by bylo optimální /Mitsubishi Eclipse Cross

Lesklý plast na spodní části volantu se nemusí líbit každému /Mitsubishi Eclipse Cross

Lesklý plast na spodní části volantu se nemusí líbit každému /Mitsubishi Eclipse Cross

Přístrojové ukazatele jsou v pořádku /Mitsubishi Eclipse Cross

Přístrojové ukazatele jsou v pořádku /Mitsubishi Eclipse Cross

Na volantu není zbytečně mnoho tlačítek /Mitsubishi Eclipse Cross

Na volantu není zbytečně mnoho tlačítek /Mitsubishi Eclipse Cross

Centrální konzole oživuje vzhled interiéru /Mitsubishi Eclipse Cross

Centrální konzole oživuje vzhled interiéru /Mitsubishi Eclipse Cross

Palubní deska není tentokrát natočená směrem k řidiči /Mitsubishi Eclipse Cross

Palubní deska není tentokrát natočená směrem k řidiči /Mitsubishi Eclipse Cross

Ovládání palubního počítače bude neznalý člověk trošku hledat /Mitsubishi Eclipse Cross

Ovládání palubního počítače bude neznalý člověk trošku hledat /Mitsubishi Eclipse Cross

Vzadu je dost místa pro kolena, ale méně pro hlavu /Mitsubishi Eclipse Cross

Vzadu je dost místa pro kolena, ale méně pro hlavu /Mitsubishi Eclipse Cross

Opěrky hlavy se dají zasunout do opěradla, aby nebránily řidiči ve výhledu dozadu. Samozřejmě, když vzadu nikdo nesedí /Mitsubishi Eclipse Cross

Opěrky hlavy se dají zasunout do opěradla, aby nebránily řidiči ve výhledu dozadu. Samozřejmě, když vzadu nikdo nesedí /Mitsubishi Eclipse Cross

Sedačky se dají posouvat /Mitsubishi Eclipse Cross

Sedačky se dají posouvat /Mitsubishi Eclipse Cross

A opěradla naklápět /Mitsubishi Eclipse Cross

A opěradla naklápět /Mitsubishi Eclipse Cross

Vzadu si je možno odložit něco do kapes na opěradlech předních sedaček /Mitsubishi Eclipse Cross

Vzadu si je možno odložit něco do kapes na opěradlech předních sedaček /Mitsubishi Eclipse Cross

Do schránky ve dveřích vložíte jen malou lahev nebo plechovku /Mitsubishi Eclipse Cross

Do schránky ve dveřích vložíte jen malou lahev nebo plechovku /Mitsubishi Eclipse Cross

Líbí se mi široký vstupní otvor a velký úhel otevření dveří /Mitsubishi Eclipse Cross

Líbí se mi široký vstupní otvor a velký úhel otevření dveří /Mitsubishi Eclipse Cross

Zavazadlový prostor kryje roletka /Mitsubishi Eclipse Cross

Zavazadlový prostor kryje roletka /Mitsubishi Eclipse Cross

Elektrické otevírání a zavírání pátých dveří k dispozici není /Mitsubishi Eclipse Cross

Elektrické otevírání a zavírání pátých dveří k dispozici není /Mitsubishi Eclipse Cross

Pod podlahou je ještě box na drobnosti /Mitsubishi Eclipse Cross

Pod podlahou je ještě box na drobnosti /Mitsubishi Eclipse Cross

Zavazadlový prostor se dá zvětšit tím, že se sedačka posune vpřed /Mitsubishi Eclipse Cross

Zavazadlový prostor se dá zvětšit tím, že se sedačka posune vpřed /Mitsubishi Eclipse Cross

Takový design přepínačů již není in /Mitsubishi Eclipse Cross

Takový design přepínačů již není in /Mitsubishi Eclipse Cross

Také klíček bez možnosti sklopení už patří do minulosti /Mitsubishi Eclipse Cross

Také klíček bez možnosti sklopení už patří do minulosti /Mitsubishi Eclipse Cross

Motor je výborně odhlučněn /Mitsubishi Eclipse Cross

Motor je výborně odhlučněn /Mitsubishi Eclipse Cross

Technici využili množství pokrokových řešení /Mitsubishi Eclipse Cross

Technici využili množství pokrokových řešení /Mitsubishi Eclipse Cross

Příď působí agresivně, ale ne příliš /Mitsubishi Eclipse Cross
Boční profil připomíná kupé /Mitsubishi Eclipse Cross
Záď oživuje rozdělené zadní sklo /Mitsubishi Eclipse Cross
Terénní schopnosti avizuje plastový kryt pod nárazníkem /Mitsubishi Eclipse Cross
45
Fotogalerie

TEST Mitsubishi Eclipse Cross 1,5 Turbo: Odraz dnešní doby. Povedený?

Japonská značka se třemi diamanty ve svém logu prošla v poslední době bouřlivým vývojem. První ukázkou jejího příštího směřování je střední SUV Elipse Cross.

Kapitoly článku:


Radosti
design exteriéru
variabilita interiéru
solidní výbava
převodovka CVT
Starosti
cena
tvrdší podvozek
malá nabídka motorizací
možnost pohonu AWD jen ve vysokých výbavách
7  /10

ASX, Outlander a Pajero. To byla až donedávna nabídka aut značky Mitsubishi se zvýšeným podvozkem i úrovní střechy. Na přelomu roku k nim přibyl vůz s označením začínajícím slovem Eclipse. Aby však bylo jasné, že nejde o pokračovatele sportovního kupé, je k tomuto jménu přidáno ještě slovo Cross.

Mitsubishi Eclipse Cross se svojí velikostí řadí přesně doprostřed mezi ASX a Outlander. Délka 4405 milimetrů slibuje dostatek vnitřního prostoru pro čtyřčlennou rodinu a současně je to stále ještě vůz, se kterým se dá i ve městě zaparkovat bez větších problémů.

Novinka ovšem z řady terénních a terénně vyhlížejících vozů značky vyčnívá svojí karoserií. Zatímco příď je relativně střízlivá, na bočním profilu a zejména na zádi se designérský tým hodně vyřádil. Cílem samozřejmě bylo co nejvíce vyvolat dojem vzhledu kupé.

Šéfem designérů značky se třemi diamanty je Cunehiro Kumimoto, který přišel od prémiové značky Infiniti. Je tedy evidentní, že se snažil i tomuto vozu dát punc výjimečnosti. To se podařilo zejména díky dvoupatrovému sklu v zadních dveřích.

Mezi spodní a vrchní vrstvou je předěl tvořený propojením zadních skupinových svítilen. V tomto případě se nemůžu ubránit dojmu, že je jejich bumerangový tvar trošku okopírovaný od SUV automobilky Volvo. Někomu se může zdát toto řešení trošku překombinované. Mně se docela líbí, ale nejsem si jistý, zda to vydrží i za několik let.

K testu jsme získali šedě lakovaný exemplář v druhé nejnižší z celkem čtyř linií výbav. Ten už má na povrchu karoserie většinu ozdobných prvků jako exempláře s nejvyšší možnou specifikací. Například můžu zmínit sbříbrné plastové kryty předního a zadního nárazníku (základní verze je má černé). Líbí se mi černé zbarvení dveřních sloupků. Nešetřilo se ani na chromu. Chromovaná lišta obkružuje všechna boční okénka a také tvoří působivý bumerang v předních rozích automobilu.

A ještě jedna poznámka k designu. Zatímco drtivá většina aut potřebuje k tomu, aby dobře vypadala z bočního pohledu, kola o velikosti alespoň osmnáct palců, Elipse Cross nikterak neubližují ani základní "šestnáctky".

Některé ovladače jsou trošku ukryté

Interiér má také zbrusu nový koncept. Tak jak to je zvykem v mnoha současných osobních automobilech, tak i Mitsubishi se rozhodlo vysunout displej multimediálního systému nad horní okraj palubní desky. Ta je, mimochodem, z kvalitních materiálů a precizně zpracovaná. Horní partie jsou dokonce z měkčeného plastu.

Do aut s nejvyšší výbavou se montuje sedmipalcový širokoúhlý displej. Náš vůz ve stupni výbavy Invite má sice také relativně velký displej (6,1 palce), avšak umístěný v trošku neforemné "budce" a s nepříliš skvělým rozlišením.

Líbilo se mi jednoduché a na očekávatelném místě umístěné ovládání automatické klimatizace (je už součástí základní výbavy, od třetího stupně se pak montuje dvouzónová), grafika klasických analogových přístrojových ukazatelů i centrální konzola pokrytá lesklým plastem v klavírní černi. Tam ovšem dojem poněkud kazí kolébkové přepínače vyhřívání předních sedaček. Vypadají jako z jiného století, a řekl bych, že je ve stejné podobě nějaký dodavatel vyrábí už dobrých dvacet let. Možná i déle.

Také jsem chvilku hledal ovladače palubního počítače. Nejsou ani na volantu, ani na páčkách v jeho těsné blízkosti, nýbrž poněkud ukryté vlevo pod ním. Palubní deska je rovná. I když se dnes velká část výrobců snaží vytvořit takzvaný kokpit, kde jsou různé ovladače a displeje natočené směrem k řidiči, zde zůstalo vše při starém. Na druhou stranu, řidiče od jeho předního spolujezdce odděluje poměrně masivní středová konzola. Ještě, že nijak neutlačuje řidičovo pravé koleno.

Přestože s Mitsubishi Eclipse Cross se lidé do obtížného terénu pouštět nebudou, oceňuji dlouhé boční dveře zakrývající prahy. Ty pak zůstanou čisté. Dovnitř se dobře nastupuje i díky tomu, že se otevírají v širokém úhlu. To platí jak o těch předních, ale ještě důležitější je to u těch zadních. Vzadu je pro čtyři dospělé místa dost. Ale jen pro ty, kteří měří méně než sto osmdesát centimetrů. Místa na kolena by měli dostatek i vzrostlejší jedinci, avšak těm už svažující se střecha nedovolí narovnat si hlavu.

Mitsubishi Eclipse Cross - naměřené rozměry v interiéru

Šířka v úrovni ramenou vpředu [mm]
1450
Šířka v úrovni ramenou vzadu [mm]
1380
Délka sedáku vpředu (od opěradla) [mm]
510
Délka opěradla vpředu [mm]
620
Max. šířka sedáku vpředu [mm]
470
Délka sedáku vzadu (od opěradla) [mm]
480
Délka opěradla vzadu [mm]
620
Délka kufru [mm]
740
Délka kufru při maximálně posunutých sedadlech vpřed (mm)    970
Šířka kufru min. [mm]
990
Výška kufru pod roletkou (mm)     460
Maximální délka po sklopení opěradel [mm]

1610

Osobně v rodinných autech, mezi něž Eclipse Cross řadím, velmi oceňuji variabilitu interiéru. Mitsubishi se rozhodlo instalovat posuvná zadní sedadla (v rozsahu 200 milimetrů) už do vozů se základní výbavou. Navíc je možno si zvolit různé sklony opěradla, které je děleno v poměru 60:40. Při cestě do lyžařského střediska jsem ovšem postrádal otvor pro prostrčení dlouhých předmětů.

Kufr má celkem logicky proměnlivou velikost v závislosti na tom, v jaké poloze se nachází posuvná lavice. Pokud je ale zasunuta zcela vzad, není pro převážené předměty místa nazbyt. Objem činí 341 litrů. Pokud obě části sedadla posunete naopak maximálně dopředu, zvětší se objem na 448 litrů.

Tuzemské zastoupení značky Mitsubishi si je vědomo, že velká část zájemců na velikost kufru hledí, a proto nabízí speciální sadu pro zvětšení objemu. Ta spočívá ve vyjmutí podlážky i plastového boxu s přihrádkami, který se nachází pod ní a úpravu čalounění. Pak se objem navýší o dalších 83 litrů. Cena zatím nebyla stanovena, ale neměla by přesáhnout částku 4000 Kč.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud