FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar

FitCar PPV Prototype 2  | FitCar

FitCar PPV Prototype 2  FitCar
FitCar PPV Prototype 2  FitCar
FitCar PPV Prototype 2  FitCar
FitCar PPV Prototype 2  FitCar
8
Fotogalerie

Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu

Tohle není klasické šlapací autíčko. Upravené Audi A4 stále používá svůj motor i převodovku, abyste jej však rozjeli, musíte šlápnout do pedálů jako na jízdním kole. Podle jistého vynálezce ze Saúdské Arábie ideální způsob, jak spalovat kalorie při jízdě autem.

Takzvaný FitCar PPV Prototype 2 je svým tvůrcem nazýván jako „světově první auto spalující kalorie“. Nasser Al Shawaf ze Saúdské Arábie měl za cíl vytvořit z každodenního, nehybného sezení za volantem mnohem zdravější a aktivnější způsob cestování. V místě pedálů plynu a brzdy tak nyní najdete pedály z jízdního kola.

Na úpravě vozu se podílela i nizozemská firma BPO, která Shawafův nápad přeměnila v již druhý zcela funkční prototyp. Upravené Audi A4 Avant byste přitom z venku nepovažovali za fitness stroj. Dokonce i pod kapotou zůstalo vše při starém, je zde přeplňovaný dvoulitrový motor spojený se standardní automatickou převodovkou. Změny najdete hlavně v interiéru.

Žádný řetězový převod jako u dětského šlapacího autíčka ale nečekejte. Vaše šlapání do pedálů zde funguje čistě jako náhrada za klasické šlápnutí na pedál plynu. Rychlostí a silou šlapání tak vlastně regulujete otáčky motoru. Převod vašeho úsilí na rozjetí vozu má samozřejmě na starosti chytrá elektronika.

U jednotky pedálů na podlaze je dokonce možné zvýšit či snížit odpor při šlapání, takže si řidič přesně zvolí intenzitu svého cvičení při jízdě. Odezvu systému pak lze nastavit také v závislosti na jízdních podmínkách. Režim „Drive Slow“ je určen pro pomalejší jízdu v provozu, zatímco režim „Drive Fast“ je určen k rychlému pohybu na dálnici. „No Drive“ umožňuje řidiči šlapat a tedy spalovat kalorie i třeba při stání na červené.

Jelikož po zástavbě jednotky pedálů už nezbylo místo pro původní pedál brzdy, k brzdění je používána ruční páka vedle volantu, kterou byste normálně našli v autě upraveném pro vozíčkáře. Celý systém má Shawaf mezinárodně patentován. Nyní pouze čeká na homologaci k používání systému na silnicích jak v Nizozemsku, tak dalších státech Evropy.

„FitCar PPV je alespoň částečným řešením pro lidi, kteří chtějí více cvičit, ale nemají na trénink volný čas. Jsem vážně hrdý na výsledky našeho projektu,“ uvedl Nasser Al Shawaf. Jako první prototyp FitCaru posloužil v minulosti Smart, tentokrát už padla volba na Audi A4 kvůli jeho ergonomickému a prostornějšímu interiéru.  

Shawaf a BPO by nejradši svou technologii nabídli některé z automobilek pro výrobu nové generace „zdravějších“ městských automobilů. Případně je v plánu systém prodávat zájemcům, kteří by si jednoduše přáli konvertovat své normální auto na „šlapací auto“.

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud