Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Volkswagen označuje novou generaci Multivanu T7 za dosud vůbec nejprogresivnější. Novinek totiž přináší opravdu mnoho, startujíc samotnou konstrukcí vozu, pokračujíc novinkami v praktičnosti interiéru a hi-tech výbavou konče. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Volkswagen označuje novou generaci Multivanu T7 za dosud vůbec nejprogresivnější. Novinek totiž přináší opravdu mnoho, startujíc samotnou konstrukcí vozu, pokračujíc novinkami v praktičnosti interiéru a hi-tech výbavou konče. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Novinka využívá designových prvků posbíraných ze starých generací modelu, ale na moderní notu hraje typickými tvary posledních Volkswagenů. Například chytré adaptivní IQ.Light LED Matrix světlomety mohou být propojeny světelným pásem na masce vozu. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Novinka využívá designových prvků posbíraných ze starých generací modelu, ale na moderní notu hraje typickými tvary posledních Volkswagenů. Například chytré adaptivní IQ.Light LED Matrix světlomety mohou být propojeny světelným pásem na masce vozu. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Multivan stojí na platformě MQB, od které si VW slibuje jízdní vlastnosti bližší osobnímu autu a zároveň tím mohl být T7 napěchován armádou nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Multivan stojí na platformě MQB, od které si VW slibuje jízdní vlastnosti bližší osobnímu autu a zároveň tím mohl být T7 napěchován armádou nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Nový Multivan T7 je ve standardní variantě dlouhý 4973 mm (+69 mm vůči T6.1), s rozvorem čítajícím 3124 mm (+124 mm), kdy šířku 1941 mm (+37 mm) doplňuje snížená výška 1903 mm (-47 mm), vylepšující aerodynamiku vozu. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Nový Multivan T7 je ve standardní variantě dlouhý 4973 mm (+69 mm vůči T6.1), s rozvorem čítajícím 3124 mm (+124 mm), kdy šířku 1941 mm (+37 mm) doplňuje snížená výška 1903 mm (-47 mm), vylepšující aerodynamiku vozu. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Již známá technika z posledních Volkswagenů bohužel také znamená, že množství původních tlačítek a ovládacích prvků se přesunulo do rozhraní dotykového displeje infotainmentu nebo je teď řešeno dotykovou plochou (rovněž ovládání klimatizace) | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Již známá technika z posledních Volkswagenů bohužel také znamená, že množství původních tlačítek a ovládacích prvků se přesunulo do rozhraní dotykového displeje infotainmentu nebo je teď řešeno dotykovou plochou (rovněž ovládání klimatizace) | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Nový je multifunkční výsuvný stolek, který nesmí v žádném Multivanu chybět. V T7 sahají kolejnice pro uchycení stolku až do přední části vozu, mohou ho tak využít i řidič a spolujezdec jako odkládací prostor pro nápoje díky třem držákům | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Nový je multifunkční výsuvný stolek, který nesmí v žádném Multivanu chybět. V T7 sahají kolejnice pro uchycení stolku až do přední části vozu, mohou ho tak využít i řidič a spolujezdec jako odkládací prostor pro nápoje díky třem držákům | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Při posunu vzad vznikne mezi předními sedadly volný prostor pro průchod a stolek může sloužit pasažérům v druhé a třetí řadě. Po stisknutí tlačítka se stolek vysune směrem vzhůru a zpřístupní další odkládací prostory. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Při posunu vzad vznikne mezi předními sedadly volný prostor pro průchod a stolek může sloužit pasažérům v druhé a třetí řadě. Po stisknutí tlačítka se stolek vysune směrem vzhůru a zpřístupní další odkládací prostory. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Další novinkou v kabině je absence zadní lavice v třetí řadě sedadel. Od teď bude Multivan používat výhradně jednotlivé odnímatelné sedačky. Snadnější manipulaci s nimi chce VW zajisti až o 25 % nižší hmotností. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Další novinkou v kabině je absence zadní lavice v třetí řadě sedadel. Od teď bude Multivan používat výhradně jednotlivé odnímatelné sedačky. Snadnější manipulaci s nimi chce VW zajisti až o 25 % nižší hmotností. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Pod kapotou T7 automobilka propaguje zejména příchod plug-in hybridu do nabídky Multivanu. Jedná se o známé ústrojí kombinující čtyřválec 1.4 TSI a jeden elektromotor. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Pod kapotou T7 automobilka propaguje zejména příchod plug-in hybridu do nabídky Multivanu. Jedná se o známé ústrojí kombinující čtyřválec 1.4 TSI a jeden elektromotor. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Systémový výkon Multivanu eHybrid je 160 kW (218 koní) s točivým momentem 350 N.m. Součástí je šestistupňová převodovka DSG. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Systémový výkon Multivanu eHybrid je 160 kW (218 koní) s točivým momentem 350 N.m. Součástí je šestistupňová převodovka DSG. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Baterie o kapacitě 13 kWh je uložená v podlaze. Dojezd v čistě elektrickém režimu VW zatím neupřesňuje, klasicky lze ale očekávat zhruba 50 km. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Baterie o kapacitě 13 kWh je uložená v podlaze. Dojezd v čistě elektrickém režimu VW zatím neupřesňuje, klasicky lze ale očekávat zhruba 50 km. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

V nabídce T7 se každopádně objeví i klasické benzinové čtyřválce naladění na 100 kW (1.5 TSI) nebo 150 kW (2.0 TSI). Příští rok má do prodeje dorazit i naftový dvoulitr 2.0 TDI o síle 110 kW (150 koní). | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

V nabídce T7 se každopádně objeví i klasické benzinové čtyřválce naladění na 100 kW (1.5 TSI) nebo 150 kW (2.0 TSI). Příští rok má do prodeje dorazit i naftový dvoulitr 2.0 TDI o síle 110 kW (150 koní). | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Všechny čistě spalovací motorizace budou pracovat se sedmistupňovým DSG. Schopnosti tažení přívěsu VW blíže neupřesňuje pro jednotlivá ústrojí, maximálně má ale T7 zvládnout přívěs do hmotnosti až 2000 kg. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

Všechny čistě spalovací motorizace budou pracovat se sedmistupňovým DSG. Schopnosti tažení přívěsu VW blíže neupřesňuje pro jednotlivá ústrojí, maximálně má ale T7 zvládnout přívěs do hmotnosti až 2000 kg. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

K prodejcům má ovšem dorazit ještě během druhé poloviny letošního roku, a to ve standardní i prodloužené verzi. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

K prodejcům má ovšem dorazit ještě během druhé poloviny letošního roku, a to ve standardní i prodloužené verzi. | VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 Foto: Volkswagen

| VW Multivan T7 | Foto: Volkswagen

Plug-in hybridní provedení Volkswagenu Multivan T7 slibuje solidní dojezd na elektřinu a použitelnost na delších cestách. Zdroj: Volkswagen

Plug-in hybridní provedení Volkswagenu Multivan T7 slibuje solidní dojezd na elektřinu a použitelnost na delších cestách. | Zdroj: Volkswagen

Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. Zdroj: Volkswagen

Flexibilní stolek bude moci v novém multivanu používat celá posádka ve všech třech řadách sedadel. | Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. Zdroj: Volkswagen

Nový Volkswagen Multivan T7 se svým designem inspiruje u generací T3 a T4. Odkazuje na ně tvarem kapoty a horizontální linií okolo karoserie. | Zdroj: Volkswagen

Velké designové rodeo se samozřejmě čekat nedá, navzdory zcela nové platformě, oproti stávající T6.1 došlo k mírné úpravě proporcí. Zdroj: Volkswagen

Velké designové rodeo se samozřejmě čekat nedá, navzdory zcela nové platformě, oproti stávající T6.1 došlo k mírné úpravě proporcí. | Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. | Zdroj: Volkswagen

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky. Více v článku... Foto: Volkswagen

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky. Více v článku... | Foto: Volkswagen

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou. Foto: Volkswagen

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou. | Foto: Volkswagen

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače.  Foto: Volkswagen

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače.  | Foto: Volkswagen

Volkswagen označuje novou generaci Multivanu T7 za dosud vůbec nejprogresivnější. Novinek totiž přináší opravdu mnoho, startujíc samotnou konstrukcí vozu, pokračujíc novinkami v praktičnosti interiéru a hi-tech výbavou konče. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen
Novinka využívá designových prvků posbíraných ze starých generací modelu, ale na moderní notu hraje typickými tvary posledních Volkswagenů. Například chytré adaptivní IQ.Light LED Matrix světlomety mohou být propojeny světelným pásem na masce vozu. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen
Multivan stojí na platformě MQB, od které si VW slibuje jízdní vlastnosti bližší osobnímu autu a zároveň tím mohl být T7 napěchován armádou nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen
Nový Multivan T7 je ve standardní variantě dlouhý 4973 mm (+69 mm vůči T6.1), s rozvorem čítajícím 3124 mm (+124 mm), kdy šířku 1941 mm (+37 mm) doplňuje snížená výška 1903 mm (-47 mm), vylepšující aerodynamiku vozu. | VW Multivan T7 Foto: Volkswagen
28
Fotogalerie

Nový VW Multivan T7 konečně přijíždí: Je od podlahy jiný, praktičtější i hybridní

Do nového Multivanu nahodil Volkswagen všechny moderní vychytávky poslední doby, ale také řadu praktických řešení, díky kterým je T7 ještě univerzálnější.

Volkswagen označuje novou generaci Multivanu T7 za dosud vůbec nejprogresivnější. Novinek totiž přináší opravdu mnoho, startujíc samotnou konstrukcí vozu, pokračujíc novinkami v praktičnosti interiéru a hi-tech výbavou konče. Stále ale na první pohled poznáte, že jde o německý minibus s více jak sedmdesátiletou historií.

Novinka využívá designových prvků posbíraných ze starých generací modelu, ale na moderní notu hraje typickými tvary posledních Volkswagenů. Například chytré adaptivní IQ.Light LED Matrix světlomety mohou být propojeny světelným pásem na masce vozu. LED svítilny mají všechny výbavový linie T7 a novinka teď jezdí až na 19palcových kolech (dříve maximálně 18palcových).

Velkou změnou je tedy samotný základ. Multivan totiž stojí na platformě MQB, od které si VW slibuje jízdní vlastnosti bližší osobnímu autu a zároveň tím mohl být T7 napěchován armádou nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů (viz níže). Ostatně dosavadní platformu odchozího Multivanu T6.1 (7H/7J) můžeme datovat zpátky ke generaci T5 z roku 2003. Nový užitkový Transporter pak nebude mít s T7 mnoho společného – poprvé bude stát na zcela jiném technickém základu, konkrétně ze spolupráce s Fordem.

Rozměry

Nový Multivan T7 je ve standardní variantě dlouhý 4973 mm (+69 mm vůči T6.1), s rozvorem čítajícím 3124 mm (+124 mm), kdy šířku 1941 mm (+37 mm) doplňuje snížená výška 1903 mm (-47 mm), vylepšující aerodynamiku vozu. Se stejným rozvorem bude opět nabízena i prodloužená verze T7 měřící 5173 mm.

VW Multivan T7: Srovnání rozměrů
Model Multivan T7 Multivan T6.1
Délka [mm] 4973/5173* 4904/5304*
Šířka [mm] 1941 1904
Výška [mm] 1903 1950
Rozvor [mm] 3124 3000/3400*
*hodnoty prodloužené verze

Naplněn po střechu za třetí řadou sedadel nabídne T7 ve standardní verzi základní objem kufru 469 litrů, s třetí řadou sedadel pryč pak až 1850 litrů. Pokud zůstanou ve voze pouze přední sedačky, objem se dále zvětšuje až na 3672 litrů. V případě prodloužené verze T7 jsou zmíněné objemy následující – až 763, 2171 nebo 4053 litrů.

Maximální hodnoty objemů patří specifikaci vozu s dvoudílnou panoramatickou střechou, která se u modelu objevuje poprvé. Nově nabízí T7 i elektricky ovládané dveře kufru, rovněž bezdotykově pohybem nohy pod nárazníkem vozu – stejně lze nyní ovládat i příplatkové elektricky posuvné boční dveře (mávnutím nohy pod prahem).

Interiér

V až sedmimístné kabině se T7 dočkalo nové palubní desky s digitálním přístrojovým štítem (10,25 palce) a posledním infotainment systémem (10 palců), který je stále on-line. Již známá technika z posledních Volkswagenů bohužel také znamená, že množství původních tlačítek a ovládacích prvků se přesunulo do rozhraní dotykového displeje infotainmentu nebo je teď řešeno dotykovou plochou (rovněž ovládání klimatizace).

Digitalizace interiéru se projevila i absencí klasické řadící páky či voliče automatické převodovky a páky ruční brzdy. Multivan nyní používá výhradně automatickou převodovku DSG ovládanou přepínačem shift-by-wire. To umožnilo designérům interiéru umístit přepínač vedle obrazovky infotainmentu, do prostoru mezi posádku vpředu tak nevystupuje žádná páka.

Nový je také multifunkční výsuvný stolek, který nesmí v žádném Multivanu chybět. V T7 sahají kolejnice pro uchycení stolku až do přední části vozu, mohou ho tak využít i řidič a spolujezdec jako odkládací prostor pro nápoje díky třem držákům. Při posunu vzad vznikne mezi předními sedadly volný prostor pro průchod a stolek může sloužit pasažérům v druhé a třetí řadě. Po stisknutí tlačítka se stolek vysune směrem vzhůru a zpřístupní další odkládací prostory. Pokud ho chcete demontovat, odjistíte ho snadno dvěma úchyty na podstavci.

Další novinkou v kabině je absence zadní lavice v třetí řadě sedadel. Od teď bude Multivan používat výhradně jednotlivé odnímatelné sedačky. Snadnější manipulaci s nimi chce VW zajisti až o 25 % nižší hmotností. Nově tak lze rovněž odejmout i jediné sedadlo na straně vozu. Kolejnice sedadel druhé a třetí řady sedadel mají nakonec i elektrické konektory, takže lze sedačky vybavit vyhříváním. Připojením sedadel do sítě vozu řidič vidí na přístrojové desce také kontrolky obsazenosti sedadel a zapnutí pásu.

Motory

Pod kapotou T7 automobilka propaguje zejména příchod plug-in hybridu do nabídky Multivanu. Jedná se o známé ústrojí kombinující čtyřválec 1.4 TSI a jeden elektromotor. Systémový výkon Multivanu eHybrid je 160 kW (218 koní) s točivým momentem 350 N.m. Součástí je šestistupňová převodovka DSG. Baterie o kapacitě 13 kWh je uložená v podlaze. Dojezd v čistě elektrickém režimu VW zatím neupřesňuje, klasicky lze ale očekávat zhruba 50 km.

V nabídce T7 se každopádně objeví i klasické benzinové čtyřválce o výkonech 100 kW (1.5 TSI) nebo 150 kW (2.0 TSI). Příští rok má do prodeje dorazit i naftový dvoulitr 2.0 TDI o síle 110 kW (150 koní). Všechny čistě spalovací motorizace budou pracovat se sedmistupňovým DSG. Schopnosti tažení přívěsu VW blíže neupřesňuje pro jednotlivá ústrojí, maximálně má ale T7 zvládnout přívěs do hmotnosti až 2000 kg.

Asistenční a bezpečnostní systémy

Z asistenčních a bezpečnostních systémů se Multivan na platformě MQB chlubí vlastně stejnou plejádou systémů, kterou už můžeme znát třeba z posledního Golfu – Car2X, detekce překážek s automatickým krizovým brzděním, čtení dopravních značek, udržování jízdy pruhu, adaptivní tempomat a další, což ve výsledku shrnuje kompletní soubor asistentů IQ.Drive Travel Assist pro částečně autonomní řízení do rychlosti 210 km/h. Nakonec se bude s T7 lépe manévrovat i díky 360stupňovému kamerovému systému a 3D zobrazení vozu v reálném prostředí na displeji infotainmentu.

Nový Volkswagen Multivan T7 by měl k prodejcům dorazit ještě během druhé poloviny letošního roku, a to ve standardní i prodloužené verzi. Uvedení vozu na český trh je plánováno na začátek příštího roku.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud