S elektromobily EX90 ukázalo Volvo nový designový směr, kterým se budou nadcházející modely ubírat. Zdroj: Volvo

S elektromobily EX90 ukázalo Volvo nový designový směr, kterým se budou nadcházející modely ubírat. | Zdroj: Volvo

To ale neznamená, že by současná řada patřila do starého železa. Zdroj: Volvo

To ale neznamená, že by současná řada patřila do starého železa. | Zdroj: Volvo

Naopak, stále jim to sluší, což dává automobilce prostor věnovat se v rámci faceliftu zejména technické stránce. Zdroj: Volvo

Naopak, stále jim to sluší, což dává automobilce prostor věnovat se v rámci faceliftu zejména technické stránce. | Zdroj: Volvo

U elektromobilů je totiž téma nabíjení a dojezdu věčným tématem. Zdroj: Volvo

U elektromobilů je totiž téma nabíjení a dojezdu věčným tématem. | Zdroj: Volvo

Jenže Volvo pojalo modernizaci modelů XC40 Recharge a C40 Recharge daleko zevrubněji, a to v nejlepším slova smyslu. Zdroj: Volvo

Jenže Volvo pojalo modernizaci modelů XC40 Recharge a C40 Recharge daleko zevrubněji, a to v nejlepším slova smyslu. | Zdroj: Volvo

V rámci snahy postupně naplnit portfolio výhradně elektrickými vozy si automobilka sama navrhla druhou generaci elektromotoru s permanentním magnetem, který primárně hodlá montovat na zadní nápravu. Zdroj: Volvo

V rámci snahy postupně naplnit portfolio výhradně elektrickými vozy si automobilka sama navrhla druhou generaci elektromotoru s permanentním magnetem, který primárně hodlá montovat na zadní nápravu. | Zdroj: Volvo

To je velká novinka, protože Volvo s pohonem zadních kol tu nebylo 25 let. Zdroj: Volvo

To je velká novinka, protože Volvo s pohonem zadních kol tu nebylo 25 let. | Zdroj: Volvo

Modely C40 Recharge a XC40 Recharge budou zákazníkům dostupné ve třech verzích a každá přináší něco nového. Zdroj: Volvo

Modely C40 Recharge a XC40 Recharge budou zákazníkům dostupné ve třech verzích a každá přináší něco nového. | Zdroj: Volvo

Základní XC40 Recharge dosud poháněl přední kola elektromotorem o výkonu 170 kW. Zdroj: Volvo

Základní XC40 Recharge dosud poháněl přední kola elektromotorem o výkonu 170 kW. | Zdroj: Volvo

Nyní jej nahradí „zadokolka“ s navýšeným výkonem na 175 kW. Zdroj: Volvo

Nyní jej nahradí „zadokolka“ s navýšeným výkonem na 175 kW. | Zdroj: Volvo

Díky lepšímu chlazení 69kWh akumulátoru se prodloužil dojezd ze 425 na 460 kilometrů. Zdroj: Volvo

Díky lepšímu chlazení 69kWh akumulátoru se prodloužil dojezd ze 425 na 460 kilometrů. | Zdroj: Volvo

C40 Recharge nově ujede místo 438 plných 476 kilometrů. Zdroj: Volvo

C40 Recharge nově ujede místo 438 plných 476 kilometrů. | Zdroj: Volvo

SUV kupé s jedním motorem dále profituje ze 130kW DC nabíjení, takže z 10 na 80 procent mu stačí jen 34 minut. Zdroj: Volvo

SUV kupé s jedním motorem dále profituje ze 130kW DC nabíjení, takže z 10 na 80 procent mu stačí jen 34 minut. | Zdroj: Volvo

Alternativou je prostřední varianta vybavená elektromotorem o výkonu 185 kW. Zdroj: Volvo

Alternativou je prostřední varianta vybavená elektromotorem o výkonu 185 kW. | Zdroj: Volvo

Tato verze je spárovaná s 82kWh akumulátorem, s nímž XC40 Recharge ujede 515 kilometrů a C40 Recharge dokonce 533 kilometrů podle metodiky WLTP. Zdroj: Volvo

Tato verze je spárovaná s 82kWh akumulátorem, s nímž XC40 Recharge ujede 515 kilometrů a C40 Recharge dokonce 533 kilometrů podle metodiky WLTP. | Zdroj: Volvo

Nabíjecí výkon se zvýšil ze 150 na 200 kW, takže z 10 na 80 procent to autu bude trvat 28 minut. Zdroj: Volvo

Nabíjecí výkon se zvýšil ze 150 na 200 kW, takže z 10 na 80 procent to autu bude trvat 28 minut. | Zdroj: Volvo

Na vrchol nabídky usedne provedení s pohonem všech kol, které předešlou konfiguraci obohatí 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Zdroj: Volvo

Na vrchol nabídky usedne provedení s pohonem všech kol, které předešlou konfiguraci obohatí 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě. | Zdroj: Volvo

Navzdory „krmení“ dvou elektromotorů se u C40 Recharge twin motor prodloužil dojezd ze 451 na 507 kilometrů. Zdroj: Volvo

Navzdory „krmení“ dvou elektromotorů se u C40 Recharge twin motor prodloužil dojezd ze 451 na 507 kilometrů. | Zdroj: Volvo

Abychom byli fér, tak exteriér není úplně beze změny. Nové modelové ročníky dostanou modernější 19palcová litá kola s více aerodynamickým tvarem. Zdroj: Volvo

Abychom byli fér, tak exteriér není úplně beze změny. Nové modelové ročníky dostanou modernější 19palcová litá kola s více aerodynamickým tvarem. | Zdroj: Volvo

V závěru uděláme radost zájemcům o plug-in hybridní řady 90 a 60, do nichž Volvo montuje dvoufázovou palubní nabíječku zvyšující nabíjecí výkon na 6,4 kW. ​ Zdroj: Volvo

V závěru uděláme radost zájemcům o plug-in hybridní řady 90 a 60, do nichž Volvo montuje dvoufázovou palubní nabíječku zvyšující nabíjecí výkon na 6,4 kW. ​ | Zdroj: Volvo

To ale neznamená, že by současná řada patřila do starého železa. Zdroj: Volvo
Naopak, stále jim to sluší, což dává automobilce prostor věnovat se v rámci faceliftu zejména technické stránce. Zdroj: Volvo
U elektromobilů je totiž téma nabíjení a dojezdu věčným tématem. Zdroj: Volvo
Jenže Volvo pojalo modernizaci modelů XC40 Recharge a C40 Recharge daleko zevrubněji, a to v nejlepším slova smyslu. Zdroj: Volvo
20
Fotogalerie

Volvo mění techniku elektrických crossoverů. Mají vyšší výkon, větší baterii a poprvé i pohon zadních kol

S novými motory a akumulátory přicházejí velké změny. XC40 Recharge a C40 Recharge dostávají více síly a nabíjení vás tolik nezdrží.

elektromobily EX90 ukázalo Volvo nový designový směr, kterým se budou nadcházející modely ubírat. To ale neznamená, že by současná řada patřila do starého železa. Naopak, stále jim to sluší, což dává automobilce prostor věnovat se v rámci faceliftu zejména technické stránce. U elektromobilů je totiž téma nabíjení a dojezdu věčným tématem. Jenže Volvo pojalo modernizaci modelů XC40 Recharge a C40 Recharge daleko zevrubněji, a to v nejlepším slova smyslu.

V rámci snahy postupně naplnit portfolio výhradně elektrickými vozy si automobilka sama navrhla druhou generaci elektromotoru s permanentním magnetem, který primárně hodlá montovat na zadní nápravu. To je velká novinka, protože Volvo s pohonem zadních kol tu nebylo 25 let.

Modely C40 Recharge a XC40 Recharge budou zákazníkům dostupné ve třech verzích a každá přináší něco nového. Základní XC40 Recharge dosud poháněl přední kola elektromotorem o výkonu 170 kW. Nyní jej nahradí „zadokolka“ s navýšeným výkonem na 175 kW. Díky lepšímu chlazení 69kWh akumulátoru se prodloužil dojezd ze 425 na 460 kilometrů. C40 Recharge nově ujede místo 438 plných 476 kilometrů. SUV kupé s jedním motorem dále profituje ze 130kW DC nabíjení, takže z 10 na 80 procent mu stačí jen 34 minut.

Alternativou je prostřední varianta s elektromotorem o výkonu 185 kW. Tato verze je spárovaná s 82kWh akumulátorem, s nímž XC40 Recharge ujede 515 kilometrů a C40 Recharge dokonce 533 kilometrů podle metodiky WLTP. Nabíjecí výkon se zvýšil ze 150 na 200 kW, takže z 10 na 80 procent to autu bude trvat 28 minut.

Na vrchol nabídky usedne provedení s pohonem všech kol, které předešlou konfiguraci obohatí 117kW asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Navzdory „krmení“ dvou elektromotorů se u C40 Recharge twin motor prodloužil dojezd ze 451 na 507 kilometrů.

Abychom byli fér, tak exteriér není úplně beze změny. Nové modelové ročníky dostanou modernější 19palcová litá kola s více aerodynamickým tvarem. V závěru uděláme radost zájemcům o plug-in hybridní řady 90 a 60, do nichž Volvo montuje dvoufázovou palubní nabíječku zvyšující nabíjecí výkon na 6,4 kW. ​

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud