Automobilka Volvo oznámila, že byla nucena odložit uvedení svých faceliftovaných modelů - sedanu S60 a oblíbeného SUV XC90.
Důvod je ale jiný, než byl třeba ten, díky němuž se představení faceliftované Octavie II zdrželo o řadu měsíců. Facelift Octavie totiž byl již připraven a vedoucí pracovníci Škoda Auto jej nechtěli představit proto, že stávající provedení se stále dobře prodávalo. Volvo se však potýká s finančními prostředky a většinu z těch dostupných vynakládá na zcela nové modely a především nové technologie. Facelifty zmíněných dvou modelů se tak odkládají o jeden až dva roky, což je v životě každého modelu poměrně dlouhá doba. Omlazeného typu XC90 se tak dočkáme zřejmě až někdy v roce 2012 a sedan S60 bude modernizován pravděpodobně až na sklonku roku 2010.
Místo toho ale společnost plánuje zcela novou generaci sedanu S40. Bující trhy v Rusku a Číně totiž skýtají velké možnosti pro menší a dobře vybavená auta prestižních značek, což Volvu hraje do karet a naznačuje mu snad veselejší budoucnost. Hovoří se také o expanzi současné modelové palety Volva směrem dolů a o nové karosářské verzi pro nový S40.
Finanční situace Volva však vzhledem k váznoucím prodejům není zatím nijak příznivá. Dle dostupných informací utratila vývojová oddělení Volva peníze určené k faceliftům stávajících řad za pokrokové technologie včetně zavedení systému City Safety, pro automobilku významnou částku znamenalo také představení nové řady XC60. Viceperzident Lex Kerssemakers k tomu uvádí: „Je to všechno o prioritách. Abyste všechno zvládli, máte určitou sumu určenou na vývoj. Ta se však tenčí v případě, kdy vám klesají tržby, a vy musíte přehodnotit, jak s ní naložit.“
Velké peníze stály Volvo také tlaky na snižování spotřeby paliva a emisí. V Paříži se letos například představila řada vozů DRIVe a pro rok 2012 Volvo ohlásilo zavedení dieselového hybridu. Za první pololetí letošního roku vykázalo Volvo ztrátu 271 milionů dolarů, k níž přispěly také dobíhající cykly většiny modelových řad a s nimi spojené zhoršení jejich tržní atraktivity. Takřka jisté ale je, že tyto cykly zatím zůstanou skutečně delší než je ve třídě luxusních značek zvykem.
I když se před časem hovořilo o tom, že by koncern Ford chtěl Volvo prodat, švédští představitelé nyní ujišťují, že to zatím není na pořadu dne a že mají při vývoji nových produktů stále plnou podporu FMC.
Volvo S40/S60/XC90
Volvo S40, V50 a C30 DRIVe
Pět modelů Volvo s rozpětím výkonu od 125 do 200 koní jezdí na E85
Volvo ReCharge Concept
Volvo YCC Concept
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40