18
Fotogalerie

Volvo pozdrží facelifty modelů S60 a XC90

Automobilka Volvo oznámila, že byla nucena odložit uvedení svých faceliftovaných modelů - sedanu S60 a oblíbeného SUV XC90.

Důvod je ale jiný, než byl třeba ten, díky němuž se představení faceliftované Octavie II zdrželo o řadu měsíců. Facelift Octavie totiž byl již připraven a vedoucí pracovníci Škoda Auto jej nechtěli představit proto, že stávající provedení se stále dobře prodávalo. Volvo se však potýká s finančními prostředky a většinu z těch dostupných vynakládá na zcela nové modely a především nové technologie. Facelifty zmíněných dvou modelů se tak odkládají o jeden až dva roky, což je v životě každého modelu poměrně dlouhá doba. Omlazeného typu XC90 se tak dočkáme zřejmě až někdy v roce 2012 a sedan S60 bude modernizován pravděpodobně až na sklonku roku 2010.
 
Místo toho ale společnost plánuje zcela novou generaci sedanu S40. Bující trhy v Rusku a Číně totiž skýtají velké možnosti pro menší a dobře vybavená auta prestižních značek, což Volvu hraje do karet a naznačuje mu snad veselejší budoucnost. Hovoří se také o expanzi současné modelové palety Volva směrem dolů a o nové karosářské verzi pro nový S40.

Finanční situace Volva však vzhledem k váznoucím prodejům není zatím nijak příznivá. Dle dostupných informací utratila vývojová oddělení Volva peníze určené k faceliftům stávajících řad za pokrokové technologie včetně zavedení systému City Safety, pro automobilku významnou částku znamenalo také představení nové řady XC60. Viceperzident Lex Kerssemakers k tomu uvádí: „Je to všechno o prioritách. Abyste všechno zvládli, máte určitou sumu určenou na vývoj. Ta se však tenčí v případě, kdy vám klesají tržby, a vy musíte přehodnotit, jak s ní naložit.“

Velké peníze stály Volvo také tlaky na snižování spotřeby paliva a emisí. V Paříži se letos například představila řada vozů DRIVe a pro rok 2012 Volvo ohlásilo zavedení dieselového hybridu. Za první pololetí letošního roku vykázalo Volvo ztrátu 271 milionů dolarů, k níž přispěly také dobíhající cykly většiny modelových řad a s nimi spojené zhoršení jejich tržní atraktivity. Takřka jisté ale je, že tyto cykly zatím zůstanou skutečně delší než je ve třídě luxusních značek zvykem. 

I když se před časem hovořilo o tom, že by koncern Ford chtěl Volvo prodat, švédští představitelé nyní ujišťují, že to zatím není na pořadu dne a že mají při vývoji nových produktů stále plnou podporu FMC.

S40.jpg S60.jpg XC90.jpg
Volvo S40/S60/XC90
Drive 1.jpg Drive 2.jpg Drive 3.jpg
Volvo S40, V50 a C30 DRIVe
E85 2.jpg E85 3.jpg E85 4.jpg
Pět modelů Volvo s rozpětím výkonu od 125 do 200 koní jezdí na E85 
Recharge 1.jpg Recharge 2.jpg Recharge 3.jpg
Recharge 4.jpg Recharge 5.jpg Recharge 6.jpg
Volvo ReCharge Concept

Volvo YCC 1.jpg Volvo YCC 2.jpg Volvo YCC 3.jpg
Volvo YCC Concept

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud