TGNA platformu již používá Toyota u široké řady svých modelů. Výhradně pro chystané kompaktní vozy však nyní japonská automobilka uvádí novou variantu s označením GA-B. Zdroj: Toyota

TGNA platformu již používá Toyota u široké řady svých modelů. Výhradně pro chystané kompaktní vozy však nyní japonská automobilka uvádí novou variantu s označením GA-B. | Zdroj: Toyota

Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR. Zdroj: Toyota

Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR. | Zdroj: Toyota

Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TGNA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Zdroj: Toyota

Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TGNA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. | Zdroj: Toyota

Přední náprava je typu MacPherson, přičemž vzadu mohou inženýři nasadit dle preferencí určitého modelu nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí nebo víceprvkovou nápravu. Zdroj: Toyota

Přední náprava je typu MacPherson, přičemž vzadu mohou inženýři nasadit dle preferencí určitého modelu nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí nebo víceprvkovou nápravu. | Zdroj: Toyota

Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. Zdroj: Toyota

Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. | Zdroj: Toyota

Nechybí ale také zmínka o bohatém prostoru uvnitř, což ale potvrdí až využití platformy v praxi. V místě zadních sedaček je také uložen bateriový modul, což nasvědčuje pokračující cestu Toyoty v hybridních ústrojích i pro tento nový základ. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Nechybí ale také zmínka o bohatém prostoru uvnitř, což ale potvrdí až využití platformy v praxi. V místě zadních sedaček je také uložen bateriový modul, což nasvědčuje pokračující cestu Toyoty v hybridních ústrojích i pro tento nový základ. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

A přestože to Toyota prozatím neoznámila, je snadné si platformu GA-B představit právě pro novou generaci hatchbacku Yaris. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

A přestože to Toyota prozatím neoznámila, je snadné si platformu GA-B představit právě pro novou generaci hatchbacku Yaris. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

S dnešním vývojem trhu je ale pravděpodobné, že základ v budoucnu vyžijí i malé crossovery, o které je stále větší zájem. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

S dnešním vývojem trhu je ale pravděpodobné, že základ v budoucnu vyžijí i malé crossovery, o které je stále větší zájem. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Ostatně na novém crossoveru má automobilka spolupracovat s Mazdou, přičemž se mluví o novince pro americký trh ve formě produkční verze dřívějšího  konceptu FT-4X.  | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Ostatně na novém crossoveru má automobilka spolupracovat s Mazdou, přičemž se mluví o novince pro americký trh ve formě produkční verze dřívějšího konceptu FT-4X. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR. Zdroj: Toyota
Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TGNA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Zdroj: Toyota
Přední náprava je typu MacPherson, přičemž vzadu mohou inženýři nasadit dle preferencí určitého modelu nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí nebo víceprvkovou nápravu. Zdroj: Toyota
Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. Zdroj: Toyota
10
Fotogalerie

Na tomto základu bude Toyota stavět auta do města. Vzadu čeká malé překvapení

Pro nadcházející menší modely představuje Toyota nový derivát platformy TNGA. Novinka zajistí dostatečnou variabilitu pro větší počet vozů a nejspíš se poprvé ukáže jako základ nové generace Yarisu.

TNGA platformu již používá Toyota u široké řady svých modelů. Výhradně pro chystané kompaktní vozy však nyní japonská automobilka uvádí novou variantu s označením GA-B. Velikostí se tedy zařazuje za dosavadní variantu GA-C, kterou již používá například nová Corolla nebo SUV C-HR.

Standardem dnešní techniky je samozřejmě určitá variabilita pro co nejširší využití u mnoha modelů, což z konečného hlediska šetří automobilce peníze. Platforma TNGA GA-B tedy umožní různé specifikace rozvoru, rozchodu kol i světlé výšky. Vpředu najdeme nápravu typu McPherson, vzadu mohou inženýři nasadit nápravu s vlečenými rameny a torzní tyčí, nebo víceprvkovou nápravu. Sluší se dodat, že u malých vozů s předním pohonem převažuje použití vlečené nápravy.

Toyota dále vyzdvihuje konstrukci s nízko položenou sedačkou řidiče, která je situována blízko středu celého šasi. S nízkým těžištěm a přepracovaným umístěním volantu tak má být řidiči zajištěno perfektní propojení s vozidlem. Nechybí ale také zmínka o bohatém prostoru uvnitř, což ale potvrdí až využití platformy v praxi.

V místě zadních sedaček je také uložen bateriový modul, což nasvědčuje pokračující cestu Toyoty v hybridních ústrojích i pro tento nový základ. A přestože to Toyota prozatím neoznámila, je snadné si platformu GA-B představit právě pro novou generaci hatchbacku Yaris.

S dnešním vývojem trhu je ale pravděpodobné, že základ v budoucnu vyžijí i malé crossovery, o které je stále větší zájem. Ostatně na novém crossoveru má automobilka spolupracovat s Mazdou, přičemž se mluví o novince pro americký trh ve formě produkční verze dřívějšího konceptu FT-4X.

Galerie doplněna o současnou generaci Toyoty Yaris.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud