Porsche Taycan Cross Turismo  uvítá v zbrusu novou položku v katalogu Tequipment. Jedná se o střešní box upravený pro jeho jízdní výkony. Zvládne tedy bez problému i rychlost 200 km/h. Zdroj: Porsche

Porsche Taycan Cross Turismo uvítá v zbrusu novou položku v katalogu Tequipment. Jedná se o střešní box upravený pro jeho jízdní výkony. Zvládne tedy bez problému i rychlost 200 km/h. | Zdroj: Porsche

Rychleji už se s ním jezdit nedoporučuje. Aerodynamicky tvarovaný doplněk zamíří do nabídky ještě tento měsíc. Zdroj: Porsche

Rychleji už se s ním jezdit nedoporučuje. Aerodynamicky tvarovaný doplněk zamíří do nabídky ještě tento měsíc. | Zdroj: Porsche

Porsche tímto boxem nezkouší další trh, ale jednoduše odpovídá na poptávku zákazníků. Udělat takový box ale není jen tak. Nejdřív vznikl jako hliněný model v životní velikosti a v 3D grafice.  Zdroj: Porsche

Porsche tímto boxem nezkouší další trh, ale jednoduše odpovídá na poptávku zákazníků. Udělat takový box ale není jen tak. Nejdřív vznikl jako hliněný model v životní velikosti a v 3D grafice.  | Zdroj: Porsche

Prototypy se poté testovaly v aerodynamickém tunelu ve Weissachu. Střešní box je k mání v barvách Dolomite Silver Metallic, Carrara White Metallic a Volcano Grey Metallic. Zdroj: Porsche

Prototypy se poté testovaly v aerodynamickém tunelu ve Weissachu. Střešní box je k mání v barvách Dolomite Silver Metallic, Carrara White Metallic a Volcano Grey Metallic. | Zdroj: Porsche

Jeho kapacita činí 480 litrů a pasuje na všechny konvenční střešní nosiče. Nemusí ho tak používat jen vozy Porsche. Zdroj: Porsche

Jeho kapacita činí 480 litrů a pasuje na všechny konvenční střešní nosiče. Nemusí ho tak používat jen vozy Porsche. | Zdroj: Porsche

Otevíratelný je z obou stran a zvládne zátěž až 75 kilogramů. Samotný box vyjde na 1150 eur, tedy v přepočtu 29.700 Kč.  Zdroj: Porsche

Otevíratelný je z obou stran a zvládne zátěž až 75 kilogramů. Samotný box vyjde na 1150 eur, tedy v přepočtu 29.700 Kč.  | Zdroj: Porsche

Po vzoru Panamery se již praktičtější verze dočkal i elektrický Taycan. Novinka přídomkem Cross Turismo naznačuje nejen větší kufr, ale také určité schopnosti pohybu mimo zpevněné silnice. Zdroj: Porsche

Po vzoru Panamery se již praktičtější verze dočkal i elektrický Taycan. Novinka přídomkem Cross Turismo naznačuje nejen větší kufr, ale také určité schopnosti pohybu mimo zpevněné silnice. | Zdroj: Porsche

Po designové stránce Porsche zvládlo prodloužit linii střechy vcelku elegantně, přičemž aerodynamice vozu (koeficient Cx 0,26) pomáhá i rozměrný spoiler na zádi. Zdroj: Porsche

Po designové stránce Porsche zvládlo prodloužit linii střechy vcelku elegantně, přičemž aerodynamice vozu (koeficient Cx 0,26) pomáhá i rozměrný spoiler na zádi. | Zdroj: Porsche

Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. Zdroj: Porsche

Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. | Zdroj: Porsche

Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů. Zdroj: Porsche

Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů. | Zdroj: Porsche

Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů), se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. Zdroj: Porsche

Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů), se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. | Zdroj: Porsche

Prodloužením střechy se dočkají většího prostoru nad hlavou cestující vzadu (přesně o 47 mm více). Zdroj: Porsche

Prodloužením střechy se dočkají většího prostoru nad hlavou cestující vzadu (přesně o 47 mm více). | Zdroj: Porsche

Styl interiéru se nijak extra nemění, až na dodatečný kompas na palubní desce (namísto známých Sport Chrono stopek) v rámci zmíněného paketu Off-Road Design. Zdroj: Porsche

Styl interiéru se nijak extra nemění, až na dodatečný kompas na palubní desce (namísto známých Sport Chrono stopek) v rámci zmíněného paketu Off-Road Design. | Zdroj: Porsche

Do seznamu příslušenství přidává Porsche speciálně pro Cross Turismo vyvinutý nosič kol pro zadní tažné zařízení. Zdroj: Porsche

Do seznamu příslušenství přidává Porsche speciálně pro Cross Turismo vyvinutý nosič kol pro zadní tažné zařízení. | Zdroj: Porsche

Uveze až tři kola a vychytávkou je možnost otevření pátých dveří vozu, i když je nosič naložen. Mimo to značka představuje i svá nová elektrokola eBike Sport a eBike Cross. Zdroj: Porsche

Uveze až tři kola a vychytávkou je možnost otevření pátých dveří vozu, i když je nosič naložen. Mimo to značka představuje i svá nová elektrokola eBike Sport a eBike Cross. | Zdroj: Porsche

S uvedením na trh zmiňuje Porsche čtveřici variant pohonného ústrojí, vždy s baterií o kapacitě 93,4 kWh a dvěma elektromotory. Zdroj: Porsche

S uvedením na trh zmiňuje Porsche čtveřici variant pohonného ústrojí, vždy s baterií o kapacitě 93,4 kWh a dvěma elektromotory. | Zdroj: Porsche

Základem je Taycan 4 Cross Turismo o síle až 350 kW (476 koní) – v režimu Launch Control – který zvládne sprint 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně dosáhne 220 km/h a ujede až 456 km (WLTP). Zdroj: Porsche

Základem je Taycan 4 Cross Turismo o síle až 350 kW (476 koní) – v režimu Launch Control – který zvládne sprint 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně dosáhne 220 km/h a ujede až 456 km (WLTP). | Zdroj: Porsche

Silnější 4S Cross Turismo nabídne až 420 kW (571 koní), stovku za 4,1 sekundy, maximálně 240 km/h a dojezd až 452 km. Zdroj: Porsche

Silnější 4S Cross Turismo nabídne až 420 kW (571 koní), stovku za 4,1 sekundy, maximálně 240 km/h a dojezd až 452 km. | Zdroj: Porsche

Vrchol u Porsche přirozeně zastávají verze Turbo, standardní o výkonu až 500 kW (680 koní), stovkou za 3,3 sekundy, maximální rychlostí 250 km/h a dojezdem 452 km. Zdroj: Porsche

Vrchol u Porsche přirozeně zastávají verze Turbo, standardní o výkonu až 500 kW (680 koní), stovkou za 3,3 sekundy, maximální rychlostí 250 km/h a dojezdem 452 km. | Zdroj: Porsche

Ještě výkonnější Turbo S pak o síle až 560 kW (761 koní), se stovkou za 2,9 sekundy, maximálně 250 km/h a dojezdem až 419 km. Zdroj: Porsche

Ještě výkonnější Turbo S pak o síle až 560 kW (761 koní), se stovkou za 2,9 sekundy, maximálně 250 km/h a dojezdem až 419 km. | Zdroj: Porsche

Adaptivní vzduchové odpružení je pro všechny varianty Cross Turisma standardem, přičemž vůči standardnímu Taycanu má kombík zvýšený podvozek o 20 mm, až o 30 mm v případě zvolení paketu Off-Road Design... Zdroj: Porsche

Adaptivní vzduchové odpružení je pro všechny varianty Cross Turisma standardem, přičemž vůči standardnímu Taycanu má kombík zvýšený podvozek o 20 mm, až o 30 mm v případě zvolení paketu Off-Road Design... | Zdroj: Porsche

...nebo při zapnutí jízdního režimu pro šotolinu, který udrží nejvyšší světlou výšku až do rychlosti 120 km/h a rovněž přenastaví odezvu plynového pedálu, stabilizaci a další prvky pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu. Zdroj: Porsche

...nebo při zapnutí jízdního režimu pro šotolinu, který udrží nejvyšší světlou výšku až do rychlosti 120 km/h a rovněž přenastaví odezvu plynového pedálu, stabilizaci a další prvky pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu. | Zdroj: Porsche

Standardní výbavou Cross Turisma je i funkce chytrého přizvednutí podvozku pro jízdu přes nerovnosti, retardéry nebo při vjezdu do podzemních garáži, kdy vůz na základě uložené lokace aktivuje přizvednutí automaticky do rychlosti 30 km/h. Zdroj: Porsche

Standardní výbavou Cross Turisma je i funkce chytrého přizvednutí podvozku pro jízdu přes nerovnosti, retardéry nebo při vjezdu do podzemních garáži, kdy vůz na základě uložené lokace aktivuje přizvednutí automaticky do rychlosti 30 km/h. | Zdroj: Porsche

Na trh zamíří nové Porsche Taycan Cross Turismo během léta. České cenovky zatím neznáme, v Německu budou startovat od 93.635 eur (asi 2,4 milionu korun). Zdroj: Porsche

Na trh zamíří nové Porsche Taycan Cross Turismo během léta. České cenovky zatím neznáme, v Německu budou startovat od 93.635 eur (asi 2,4 milionu korun). | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Rychleji už se s ním jezdit nedoporučuje. Aerodynamicky tvarovaný doplněk zamíří do nabídky ještě tento měsíc. Zdroj: Porsche
Porsche tímto boxem nezkouší další trh, ale jednoduše odpovídá na poptávku zákazníků. Udělat takový box ale není jen tak. Nejdřív vznikl jako hliněný model v životní velikosti a v 3D grafice.  Zdroj: Porsche
Prototypy se poté testovaly v aerodynamickém tunelu ve Weissachu. Střešní box je k mání v barvách Dolomite Silver Metallic, Carrara White Metallic a Volcano Grey Metallic. Zdroj: Porsche
Jeho kapacita činí 480 litrů a pasuje na všechny konvenční střešní nosiče. Nemusí ho tak používat jen vozy Porsche. Zdroj: Porsche
31
Fotogalerie

Porsche Taycan Cross Turismo dostalo pořádný batoh. Dáte ho ale i na Octavii

Kdo by to byl ještě před deseti lety řekl, že si v roce 2021 budeme moct koupit Porsche jako elektrického kombíka do terénu s „rakví“ na střeše.

Porsche Taycan Cross Turismo uvítá v zbrusu novou položku v katalogu Tequipment. Jedná se o střešní box upravený pro jeho jízdní výkony. Zvládne tedy bez problému i rychlost 200 km/h. Rychleji už se s ním jezdit nedoporučuje. Aerodynamicky tvarovaný doplněk zamíří do nabídky ještě tento měsíc.

Porsche tímto boxem nezkouší další trh, ale jednoduše odpovídá na poptávku zákazníků. Udělat takový box ale není jen tak. Nejdřív vznikl jako hliněný model v životní velikosti a v 3D grafice. Prototypy se poté testovaly v aerodynamickém tunelu ve Weissachu. Střešní box je k mání v barvách Dolomite Silver Metallic, Carrara White Metallic a Volcano Grey Metallic.

Jeho kapacita činí 480 litrů a pasuje na všechny konvenční střešní nosiče. Nemusí ho tak používat jen vozy Porsche. Otevíratelný je z obou stran a zvládne zátěž až 75 kilogramů. Samotný box vyjde na 1150 eur, tedy v přepočtu 29.700 Kč. 

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud