| Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Cupra Ateca oficiálně

| Cupra Ateca oficiálně

 | Seat Cupra

| Seat Cupra

 | Seat Cupra

| Seat Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Cupra logo

| Seat Cupra logo

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Leon Cupra

 | Seat Cupra

| Seat Cupra

 | Seat Cupra

| Seat Cupra

 | Seat Cupra

| Seat Cupra

 | Cupra Ateca oficiálně
 | Cupra Ateca oficiálně
 | Cupra Ateca oficiálně
 | Cupra Ateca oficiálně
24
Fotogalerie

Seat se chce stát novou Alfou Romeo. Koncern VW na to jde fikaně

Seat v rámci koncernu Volkswagen platí za sportovně laděnou značku. Novému vedení to však nestačí, chce z něj udělat novou Alfu Romeo.

Alfa Romeo se po méně plodných letech vrací s novými modely mezi elitu. Giulia, která toto tažení započal, vypadá skvěle a stejně tak jezdí, a co do jízdních vlastností sbírá velice pozitivní ohlasy také z hlediska prodejů tolik důležité SUV Stelvio. Jenže roky největší slávy značky si pamatují hlavně ti dříve narození, což otevírá dveře konkurenci.

Chce toho využít Volkswagen ve prospěch značky Seat. Ta už nyní platí za sportovní mainstreamovou odnož koncernu, navíc nově vzniklá značka Cupra, která zahrnuje ostré modely, toto postavení umocňuje. Znám čtyřicátníky i starší, kteří Cupry milují, podle Herberta Diesse, šéfa Volkswagen AG, jsou ale v kurzu hlavně mladší zákazníci.

Diess operuje s myšlenkou, že lidé ve věku od 25 do 35 let nemají moc ponětí o slávě Alfy Romeo a Seat by se mohl stát jejich útočištěm. V rámci koncernu má právě Seat nejmladší cílovou skupinu zákazníků, přičemž hlavně ta by mohla toužit především po vozidlech vzbuzujících emoce. A ty Cupra rozhodně umí probudit.

Seatu hraje do karet také široká nabídka modelů, která se brzy rozroste o sedmimístné SUV Tarraco. Oficiálně jej zatím nikdo neviděl, a zda dorazí i v silném benzinovém provedení, zatím není jasné. I kdyby se tak ale nestalo, stále je tady Cupra Ateca, která z dvoulitru TSI doluje rovných 300 koní.

To je pro srovnání o 20 koní více, než kolik má Alfa Romeo Stelvio 2.0 TBi Q4, která u nás začíná na 1.378.100 Kč. Tolik Cupra Ateca zřejmě stát nebude. Je také otázkou, jak si Seat poradí s faktorem „srdcařství“, protože zatímco Ateca vychází z předokolky a připojuje zadní kola, Stelvio má motor podélně a upřednostňuje zadní nápravu. A to je alespoň pro mě přece jenom lepší předpoklad zábavné jízdy.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud