Legendární jméno Giulietta se znovu objeví v modelové řadě Alfa Romeo a my k tomu konečně máme podrobnější informace.
Již jen hodiny dělí od premiéry novou Giuliettu od Alfy, která se v předchozích měsících těší mimořádnému zájmu jak odborné, tak i laické veřejnosti. Je v tom očekávání pokračování italské automobilové renesance, ale i trocha jisté nostalgie. Giulietta je synonymem pro rychlost klasických vozů Alfa Romeo a nyní se vrací na silnice.
V showroomech se objeví již letos v březnu a má významně zasáhnout do bojů ve třídě prestižních kompaktů. Má být ztělesněním toho nejlepšího, čím se může pochlubit současná italská designérská a konstruktérská škola. Těšit se můžeme na typickou trojúhelníkovou masku chladiče, jež je moderní interpretací tradičního štítu, nebo zadní a denní světla složená z LED. Profil Giulietty byl navržen ve stylu kupé a kliky zadních dveří jsou proto opět (jako u současného modelu 147) skryty v zadních sloupcích.
Alfa Romeo Giulietta bude 4 350 mm dlouhá, 1 460 mm vysoká a 1 800 mm široká, rozvor náprav činí 2 630 mm a základní objem zavazadelníku je 350 litrů. Konstrukce palubní desky byla do značné míry inspirována modelem 8C Competizione a všechny důležité ovladače byly koncentrovány do středové konzole. Přístrojový štít je kombinací klasických analogových ukazatelů a monochromatického informačního displeje uprostřed, navigační soustava zobrazuje náležité informace skrze výklopný monitor na horní střední části palubní desky. Ve výbavě vozu najdeme kromě jiného i dvouzónovou klimatizaci, kůží potažený multifunkční volant, tempomat nebo elektronické palubní systémy včetně Blue&Me.
Na výběr bude zprvu čtveřice motorů, půl napůl benzínových a naftových. Základem nabídky se stává jednotka 1,4TB ve dvojím naladění, slabší provedení dává 120 koní (88 kW) a v kombinovaném režimu vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km, to výkonnější s označením TB MultiAir pak 170 koní (125 kW) a až 250 Nm.
Co nevidět bychom se měli dočkat i vrcholné verze s tradičním označením 1750 TBi Quadrifoglio Verde a hrdým nápisem „Turbo Benzina“ na krytu motoru, jejíž motor bude osazen přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu, plynule proměným časováním ventilů či soustavou zabraňující vzniku turboefektu a pochlubí se výkonem 235 koní (173 kW) a točivým momentem až 340 Nm.
Zastánci nafty mohou volit ze dvou čtyřválců řady JTDM. Šestnáctistovka je naladěna na 105 koní (77 kW) a 320 Nm již při 1 750 ot./min. a může se pochlubit základní kombinovanou spotřebou 3,7 l/100 km. Naopak na výkony je zaměřena verze 2,0 JTDM s výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 350 Nm. Všechny Giulietty bez rozdílu budou standardně dodávanými s šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, MultiAir a 2,0 JTDM mohou být na přání doplněny dvouspojkovými automatizovanými skříněmi.
Ačkoli o nejnovější Alfě již víme docela dost, stále nevíme vše. Kompletní technické detaily si automobilka očividně nechává až na ženevskou premiéru...
Alfa Romeo Giulietta