Málokdo ví, že jihoamerická verze Dacie Sandero má na místním trhu i ostrou verzi RS. Dostupný hot hatch teď prošel vylepšením, do Evropy se však stále nechystá.
Ostrá verze hatchbacku Sandero by v evropské nabídce Dacie pravděpodobně vypadala docela neobvykle. Právě tuto možnost však najdete u jihoamerického klonu pod značkou Renaultu a dokonce se známým označením RS i logy divize Renault Sport. Ostatně, Sandero RS je na trhu Jižní Ameriky dostupné už od roku 2015. A nyní prochází modernizací.
Zatímco tedy Evropa netrpělivě čeká zbrusu novou generaci Sandera, a příchod její přiostřené verze je nám vysoce nepravděpodobný, v zámoří dostává RS nové LED svítilny vzadu, 17palcová kola, zmíněné samolepky Renault Sport nebo červeně zbarvené třmeny brzd, původně dostupné u limitované verze Racing Spirit.
RS se mimo jiné odlišuje jiným předním nárazníkem, který designem odkazuje na známé ostré modely Renaultu, černým střešním spoilerem, zadním difuzorem a také dvojitou koncovkou výfuku. Vevnitř se nachází černá stropnice, sportovní sedačky s červeným pruhováním a některé panely interiéru mají vzhled karbonu.
Co se nachází pod kapotou Sandera RS? Na malý hatchback docela velký atmosférický dvoulitr, který produkuje 110 kW (150 koní), 205 N.m točivého momentu a na přední kola jeho sílu zpracovává šestistupňová manuální převodovka s kratšími drahami řazení. Přitvrzen byl mimochodem podvozek a na všech čtyřech kolech najdete kotoučové brzdy.
Akcelerace z nuly na 100 km/h probíhá za 8 vteřin a maximální rychlost je udávaných 202 km/h. Ke všemu je ve standardní výbavě možnost volby z trojice jízdních režimů (Standard, Sport a Sport+), nechybí infotainment s navigací, automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, tempomat či elektricky ovládaná okna a zrcátka.
Co myslíte, mělo by Sandero RS úspěch i na trhu Evropy? V Brazílii startuje na cenovce 69.690 realů, tedy v přepočtu asi 404.000 korun.