Francouzská automobilka neztrácí čas a před výstavní premiérou v Ženevě už oficiálně předvádí modernizovaný Megane ve všech jeho variantách.
Vylepšený Renault Megane byste možná z venku ani příliš nerozpoznali. Změny na exteriéru jsou pouze decentní s novým předním nárazníkem, full-LED světlomety nyní v základní výbavě, novou grafikou zadních svítilen a taky novými designy 16- až 18palcových disků či dodatečnými odstíny lakování karoserie.
Uvnitř se objevuje nový 10,2palcový digitální přístrojový štít, který doplňuje 9,3 palacový dotykový displej infotainmentu nadále situovaný na výšku. Lehce přepracována byla ergonomie ovladačů klimatizace, přichází bezrámové vnitřní zrcátko (ve vyšších výbavách), nové možnosti čalounění nebo nová asistence pro jízdu na dálnici a v kolonách.
Nejzásadnější novinkou Meganu je nicméně rozšíření nabídky motorizací o dlouho očekávaný plug-in hybrid E-Tech. Jednotka je kombinací benzinového čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvou elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor), automatické převodovky a bateriového modulu o kapacitě 9,8 kWh. Systémový výkon udává Renault na 160 koní (118 kW). Čistě v elektrickém režimu zvládne elektrifikovaný Megane ujet až 50 km (WLTP) a maximálně dosáhnout rychlosti 135 km/h.
V nabídce pak zůstává známý benzinový čtyřválec 1.3 TCe v několika úrovních naladění od 115 koní (85 kW) po 160 koní (117 kW), přičemž novinkou bude ještě slabší verze o 100 koních (74 kW) výhradně s manuální šestistupňovou skříní. U silnějších verzí zůstává i možnost sedmistupňového automatu.
Během letošního roku však nabídku doplní i úsporný benzinový tříválec 1.0 Tce o síle 100 koní (74 kW). Naftový čtyřválec 1.5 Blue dCi je pak dle Renaultu ještě úspornější a čistější. Bude k mání nově s výkonem 95 koní (70 kW) a šestistupňovým manuálem nebo 115 koní (85 kW) ve spojení se sedmistupňovým automatem.
V úrovních výbav se dále objevuje nový vrchol R.S. Line, který nahrazuje dosavadní GT Line a funguje především jako sportovní paket inspirovaný v plnohodnotném hot hatchi Megane R.S.
Právě i nejostřejší Megane ale z modernizace dosti vytěžil. Výchozí R.S. totiž obdrželo vyladění svého 1,8litrového turbo čtyřválce na rovných 300 koní (220 kW), tedy na stejnou hodnotu jako vybroušená verze Trophy. Zvýšil se i točivý moment o 30 N.m (420 N.m) pro verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive o 10 N.m u manuálního šestikvaltu. Novinkou R.S. je mechanická klapka ve výfuku pro zvýraznění/ztlumení zvukového projevu. Kosmetická vylepšení exteriéru a změny v interiéru se nakonec projevují ve standardním R.S. i R.S. Trophy.
Modernizovaný Renault Megane bude v Evropě dostupný od letošního léta. Výstavní premiéru si zřejmě střihne na březnovém autosalonu v Ženevě.