Necelé čtyři roky od uvedení modelu Gallardo na trh se chystá razantní omlazení. Mimo nový styling vozu přijdou na řadu i potřebné technické změny, které mají vozu zaručit lepší jízdní vlastnosti.
Příslušnost pod křídla koncernu Volkswagen a hlavně automobilky Audi se projeví i v chystaném faceliftu. Nepůjde však o žádné detaily, ale o použití poměrně zásadních prvků, které vyvinula automobilka Audi pro svůj supersport Audi R8 (a to co se nezmění má již dnes R8 z Gallarda).
Stejně jako putoval desetiválec z Gallarda do Audi S6 a S8, bude putovat přímý vstřik paliva koncernu do tohoto motoru, který bude určen pro omlazený sporťák. Nasazení jiného vstřikování a mírné přepracování elektroniky zaručí nárůst výkonu o 30 koní na výsledných 550 koní. Stovku by tak mělo Gallardo zvládnout za 3,9 s místo současných 4s a také maximální rychlost má mírně vzrůst. Tím se odpoutá od velkého rivala v podobně Ferrari F430.
Další prvek z Audi se objeví mezi zadními koly. Přesněji, celá zadní náprava, včetně odpružení, bude převzata z Audi R8 a jen mírně modifikována pro potřeby Gallarda. Modernější a sofistikovanější provedení má zaručit zlepšení již tak výborných jízdních vlastností.
Pokud bylo dnes Audi R8 označováno za Gallardo se čtyřmi kruhy, pak po faceliftu „italské verze” si oba vozy budou ještě blíže. Že by se poté začalo Gallardu říkat Audi s býkem na kapotě? Uvidíme...
Lamborgnihi Gallardo