Modellista Yaris: mini hot-hatch

Není sice z dílen Toyoty, ale dostane se do sériové výroby. 150 koní a samosvorný diferenciál slibují mnoho zážitků za volantem.

Na tokijské autoshow se objevil zajímavý Yaris, který upoutal širokou veřejnost, hlavně tu sportovněji založenou. Společnou prací úpravců Modellista a Toyota Racing Development vznikl koncept, který se již zanedlouho dostane do prodeje, prozatím však jen na japonském trhu.

Pod kapotou ostrého Yarisu je turbem přeplňovaná patnáctistovka. Jde o agregát z předchozí generace Yarisu T-Sport. Motor tak poskytuje vozu velmi slušnou dynamiku, na stovku se dostane pod osm sekund a zastaví se až při rychlosti 215 km/h. Co je však podstatnější, úpravci se pohráli se sériovým podvozkem, který dostal snížení o 20 mm, tvrdší pružiny, tlumiče a silnější stabilizátory. Aby toho nebylo málo, Yaris dostal samosvorný diferencál. To je u vozů této kategorie věc nevídaná.

Při pohledu na ostrý Yaris zvenku zaujmou mohutné nárazníky, ten přední dostal velké otvory pro přístup vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu. Zajímavý vzhled doplňují sedmnáctipalcová kola OZ.

Ani uvnitř není Yaris žádnou tuctovkou. Jemně modifikovaný interiér dostal kvalitnější materiály, některé prvky jsou potaženy jemnou kůží a nezapomnělo se ani na drobnůstky jako ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla.

Modellista_1.jpg Modellista_2.jpg Modellista_3.jpg Modellista_4.jpg
Modellista Yaris Turbo

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud