10
Fotogalerie

BMW M3: Competition paket a pár úprav navíc

BMW možná chystá i větší facelift poslední M3, pro letošek si ale musíme vystačit s dílčími změnami. Ty jdou s dobou - jsou eko i show.

BMW představilo inovovanou M3 pro letošní rok. Špionážní fotografie sice naznačují, že by se M3 E92 mohla brzy dočkat faceliftu ve stylu kupé, jeho představení ale přijde zřejmě až na podzim. Tedy pokud se tak vůbec stane, přechozí M3 se plného faceliftu po vzoru „běžného” kupé trojkové řady nedočkala nikdy a historie se může opakovat.

Pro tuto chvíli tak automobilka uvolnila fotografie vozu s avizovaným Competition paketem a přidala informace o pár dílčích technických a vizuálních změnách. Čekáte nějaká zásadní vylepšení? Pak rychle zařaďte zpátečku, něco takového se rozhodně nekoná. Kdybych chtěl být jízlivý, mohl bych konstatovat, že BMW dále pokračuje v devastaci jména M3 a „projídání” své někdejší slávy. Ale protože jsem „objektivní a vyvážený”, podobný komentář si odpustím.

Z Mnichova přišlo především potvrzení obsahu nového Competition paketu, o kterém jsme vás informovali již zkraje února. Pokud jste po přečtení tehdejšího článku doufali, že BMW nakonec přece jen přihodí něco navíc, pak vaše naděje definitivně pohasly. V novém Competition paketu nejsou v podstatě žádná funkční vylepšení, což o jeho předchůdci v řadě E46 rozhodně říci nešlo.

Pro shrnutí - paket zahrnuje kratší a tužší pružiny, které sníží světlou výšku vozu o 1 cm, nová 19" kola v „CSL designu” a pár karbonových dílečků na předním nárazníku a víku zavazadlového prostoru. A dál? Dál nic, zbylé úpravy jsou už jen softwarové - nový sportovní mód EDC (elektronické řízení tlumičů) a upravené fungování DSC (stabilizační program). Nazývat toto Competition paket? Popravdě řečeno nevím, na jakou soutěž se půjde s takovými „zásadními” úpravami vydat...

Novinky pro letošní rok tímto paketem nekončí, nicméně ani obecné změny napříč řadami M3 neprospívají, to spíše naopak. Zadní světla s LED jsou nevinná, budou nyní standardní výbavou Coupe a Cabria, technické novinky si ale zaslouží menší soudní proces. M3 totiž dostala k již dříve oznámenému elektrickému posilovači řízení (podle dostupných informací je pro M3 standardem již od podzimu) také systém Start-Stop pro zhášení motoru na křižovatkách.

Jestliže nad tím druhým se lze leda pousmát, neboť tento systém je možné vypnout (jak dlouho ještě...), elektrický posilovač řízení již moc vtipný není. Kdo zažil přechod z „hydrauliky na elektriku” u běžné E90, nebo jedničkové řady E87, ten moc dobře ví, co to znamená pro ovladatelnost vozu. Kdo to nezažil, tomu to popíši jedním slovem: zkázu. Ani dříve nebyla řízení BMW bůhvíjak komunikativní, ale po těchto úpravách se stala naprosto nekomunikativními. Navíc snad úplné vypínání posilovače ve vyšších rychlostech činí ovládání vozu zbytečně namahavým a dále odtažitým.

U 320d prosím, ale proč musí podobnou „eko” úpravu dostat i M3, která je zaměřená na trochu jiné aspekty jízdy než její efektivitu či absolutní hospodárnost? Toto asi nikdy nepochopím.

Pokud si ovšem takto rozladěnou M3 pořídíte, může vás na prsou hřát technický průkaz s údajem 12,7 l/100 km u hodnoty průměrné spotřeby. Má to být o 8 procent méně než dříve...

Dá se očekávat, že inovovaná M3 se poprvé ukáźe světu na autosalonu v Ženevě a do dealerství BMW zamíří hned záhy.

BMW M3 E92 2010 01.jpg BMW M3 E92 2010 02.jpg BMW M3 E92 2010 03.jpg
BMW M3 E92 2010 04.jpg BMW M3 E92 2010 05.jpg BMW M3 E92 2010 06.jpg
BMW M3 E92 2010 07.jpg BMW M3 E92 2010 08.jpg BMW M3 E92 2010 09.jpg
BMW M3 E92 2010 10.jpg
BMW M3 2010/2011 s Competition paketem

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud