Luxusní odnož automobilky Toyota připravuje pro autosalon v Pekingu novou generaci Lexusu ES. U nás nahradí skvělé GS, na rozdíl od něj však „hrabe“ předními koly.
Sedmá generace Lexusu ES je po stránce designu vlastně takovým „el-esem“ v menším balení. Na světě je zatím pouze snímek exteriéru, nicméně k oficiálnímu odhalení vozu dojde už 25. dubna na autosalonu v Pekingu.
Poprvé se ES podívá také do Evropy, což je fajn, neobejde se to však bez obětí. Jde totiž o model vyšší střední třídy, stejně jako GS, které mně osobně přijde fantastické, a protože se Lexusu nevyplatí nabízet dva vlastně stejní vozy, jeden z nich bude muset vyklidit pole.
Navzdory tomu, že jde o vyšší střední třídu, a tedy konkurenta Audi A6, BMW 5 nebo Mercedesu třídy E, je nový Lexus ES postaven na základu TNGA, který využívá například také nová generace Toyoty Auris. To značí motory uložené napříč a primárně přední pohon, což je asi hlavní rozdíl oproti GS s klasickou koncepcí (motor podélně, pohon zadních kol).
Ve světě Lexusů není přední pohon ničím novým, vždyť třeba i SUV RX takový základ má a po stránce pohonných jednotek mu to vrásky nedělá. Stejně tak se i u ES očekává 3,5litrový šestiválec, namísto staré a pomalé šestistupňové automatické převodovky však nastoupí osmikvalt. Na diesel zapomeňte, tradiční alternativou se stane hybridní ústrojí.
Lexus bohužel na svých tiskových stránkách zveřejnil pouze jeden snímek a video. Konkrétní nebyl v otázkách techniky, rozměrů karoserie, a dokonce neukázal ani interiér. V jeho případě se však očekává inspirace vlajkovou lodí LS.