5
Fotogalerie

RoadRazer: tak trochu šílená formule

Stále nevíte jak si ještě okořenit zábavu za volantem? Co to takhle zkusit s něčím, co je mixem motokáry, formule a motocyklu?

Filisofie Colina Chapmana spočívající v dosahování mimořádné dynamiky zejména cestou nízké hmotnosti, je aktuální i léta po jeho smrti. Variací na různé silniční formule a motokáry známe nespočet a některé z nich si již stačily mezi motoristickými příznivci vydobýt dobré jméno. Za všechny jmenujme jednu z nejextrémnějších, Ariel Atom, který je spojením minimalistické automobilové konstrukce a pohonného ústrojí motocylku. Díky jasnému zacílení nabízejí tyto „vozy” mimořádně dobré jízdní vlastnosti blízké okruhovým formulím a někdy i podobnou dynamiku. Zatímco Ariel Atom je opravdu na samé hranici rozumné využitelnosti, když nemá ani významnější kapotování, RoadRazer na to jde trochu jinak.

RoadRazer je vlastně malým monopostem. Trubkový rám je obalen kompozitovou karosérií a díky tomu bylo dosaženo nízké hmotnosti, vysoké pevnosti a příznivých aerodynamických vlastností. Motor je formulově uložen vzadu a výkon je posílán přes šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola.

Celková filosofie tohoto vozu je pak jasná. Dynamika motocyklu a jízdní vlastnosti formule. Díky nízké hmotnoszi dosahuje RoadRazer stejného zrychlení jako supersportovní motorky a díky čtyřem kolům a nízkému těžišti pak dosahuje vysokých jízdních výkonů a hrdě odolává velkému bočnímu přetížení.

O pohon této formule se stará agregát vypůjčený od Suzuki. Motor o objemu 1,3 l, který má svůj původ v Hayabuse, nabídne výkon 180 k. Díky hmotnosti pouhých 303 kg pak dokáže RoadRazer zrychlit na stovku za 3 s. Další dynamické údaje nejsou k dispozici, ovšem dvoustovka pod 10 s musí být hračka.

Cena již tak krásná není. Za tuto formulku na blbnutí totiž zaplatíte téměř 2,2 mil. Kč.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg
RoadRazer

Doporučujeme

Články odjinud