Purosangue dostane správný počet válců. Těšit se můžeme už letos na podzim. Exkluzivitu hodlá zajistit dodávkami do 20 procent celkového objemu, SUV tedy bude jen jedním z pěti aut dodaných na trh. Zdroj: Ferrari

Purosangue dostane správný počet válců. Těšit se můžeme už letos na podzim. Exkluzivitu hodlá zajistit dodávkami do 20 procent celkového objemu, SUV tedy bude jen jedním z pěti aut dodaných na trh. | Zdroj: Ferrari

Ferrari konečně potvrzuje SUV Purosangue s motorem V12. Premiéra bude v září, o masovku nepůjde cíleně

Nový model má být „čistokrevným dvanáctiválcem“ – s turby tedy nepočítáme. A také nebude úplně pro každého…

Na výročním Dni kapitálových trhů automobilka Ferrari prozradila nejen své obchodní cíle, ale také potvrdila, že její poslední novinka s názvem Purosangue dostane správný počet válců. Těšit se můžeme už letos na podzim.

Exkluzivitu hodlá automobilka zajistit dodávkami do 20 procent celkového objemu, SUV tedy bude jen jedním z pěti aut dodaných na trh. Daleko důležitějším sdělením ale je, že značka hodlá pokračovat s vývojem spalovacích motorů, které považuje za klíčovou součást své DNA. Doplní je samozřejmě i ekologickými variantami pohonu.

V roce 2026 Ferrari počítá s 40 procenty své nabídky výhradně se spalovacími motory a 60 procenty hybridů a elektromobilů. V roce 2030 pak mají spalovací motory představovat 20 procent prodejů, po čtyřiceti procentech připadne na hybridy a elektromobily.

První čistě elektrický vůz Ferrari plánuje na rok 2025. Elektromotory mají být vyráběny přímo v Maranellu, aby si značka pohlídala jejich kvalitu a mohla zúročit zkušenosti ze závodních tratí. Tamtéž bude probíhat montáž bateriových modulů do šasi.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud