Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover

Koncept Land Rover DC100 | Land Rover

Koncept Land Rover DC100 Land Rover
Koncept Land Rover DC100 Land Rover
Koncept Land Rover DC100 Land Rover
Koncept Land Rover DC100 Land Rover
10
Fotogalerie

Z Defenderu bude podznačka Land Roveru. Britové plánují řadu variant

Nová generace ikonického Defenderu už nebude jen schopným off-roadem, ale také luxusnějším víceúčelovým modelem. Land Rover z něj chce totiž udělat celou rodinu různě zaměřených vozů.

S novinkami o vysoce očekávaném nástupci Land Roveru Defender přišel britský Autocar. Ten informuje o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Do budoucna chce totiž Land Rover postavit svou nabídku na třech rodinách modelů, kterými budou řady Ranger Rover, Discovery a právě nový Defender. Pod každým pilířem se nakonec objeví celá řada nejrůznějších variant a výbav těchto modelů, představujících vlastní charakteristiku. Tímto stylem se bude LR snažit dosáhnout na milion vyrobených vozů ročně.

V případě nového Defenderu budou jeho verze založeny na dvojici rozvorů, přičemž inspirací k pojmenování jednotlivých modelů bude nadále staromódní označení 90 a 110, které dříve označovalo délku rozvoru v palcích. V případě novinky však bude toto označení pravděpodobně jen symbolické. 

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Základem množství Defenderů bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

Na novou generaci Defenderu si nicméně ještě pár let počkáme. Dle nejnovějších informací chystá automobilka uvedení až po roce 2020. Vývoj novinky tak bude nadále pokračovat a LR má zřejmě dostatek času uvést Defender způsobem, který snad pravověrné fanoušky terénní ikony nezklame.

V galerii koncept Land Rover DC100 z roku 2011.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud