10
Fotogalerie

Audi S8 s motorem z Gallarda posílilo na 508 koní

Některé exkluzivní automobily zrají jako víno. Dva roky po ukončení výroby supersedanu Audi S8 přichází tento stroj znovu na přetřes.

U německé společnosti Anderson Germany jsme zvyklí hlavně na odvážné přestavby sportovních automobilů, z poslední doby si vzpomeneme především na stavby Aston Martin DBS Superior nebo Ferrari 458 Italia „carbon“. Po kupé Audi R8 Hyper Black se u Andersonu vracejí ke značce z Ingolstadtu.

Audi S8 Superior Anderson 02.jpgAudi S8 Superior Anderson 01.jpg

Jak jsme již předeslali, jde o luxusní a dnes již nevyráběný sedan Audi S8 (D3), který lze do vybrané společnosti sportovních vozů zařadit alespoň díky jeho specifické pohonné jednotce. Jde totiž o desetiválec s objemem 5,2 l, který je přímo vyšlechtěn z agregátu pohánějícího původně supersport Lamborghini Gallardo.  

Audi S8 Superior Anderson 04.jpgAudi S8 Superior Anderson 05.jpg

Díky řadě úprav včetně nového programu řídicí jednotky a instalace nové výfukové soustavy narostl nejvyšší výkon tohoto agregátu z výchozích 450 koní (331 kW) na 508 koní (374 kW), pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů je dispozici také tužší ladění hliníkového podvozku.

Zvenčí si na modelu S8 Superior Grey Edition všimneme především matově stříbřitého lakování, sady aerodynamických doplňků, průduchů v předních blatnících, rámu masky chladiče z uhlíkových kompozitů a dvaadvacetipalcových ráfků obouvajících pneumatiky Hankook Ventus S1 evo2. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary a původní dřevěné obklady byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů.
 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud