Expozice automobilky Porsche na probíhajícím autosalonu v Ženevě nabízí novinky z širokého spektra jejích aktivit.
Zřejmě nejpůsobivější premiérou se stává závodní speciál Porsche 919 Hybrid, jenž v letošní sezóně nastoupí do LMP1, nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů World Endurance Championship (WEC). Vrcholem tohoto šampionátu je samozřejmě závod 24 hodin Le Mans. Nové předpisy tohoto seriálu jsou zaměřeny na hospodárnost, což má stimulovat vývoj inovativních hybridních hnacích systémů.
Premiéra finálních verzí závodních modelů 919 Hybrid a 911 RSR
Základem pohonného ústrojí je nově vyvinutý, před zadní nápravou uložený zážehový čtyřválec do V (!) s objemem 2,0 l a přeplňováním jedním turbodmychadlem. Jak je vidět i z přiložených snímků, součástí hybridního systému jsou také elektromotor na přední nápravě a sada li-ionových akumulátorů. Spalovací motor pohání zadní kola a elektromotor ta přední, takže model 919 Hybrid nabídne jízdní povahu vozu s pohonem všech kol a výhody včetně lepší trakce a přesné regulace poměru točivého motoru rozváděného mezi nápravy.
Porsche 919 Hybrid
Zbytková energie je do podoby dále využitelné energie elektrické převáděna dvojicí systémů, jeden rekuperuje brzdnou energii a druhý využívá tepelné energie prostupující výfukem spalovacího motoru. Nové Porsche 919 Hybrid s pohotovostní hmotností 870 kg plně odpovídá všem předpisům pro třídu LMP1 a je 4 650 mm dlouhé, 1 900 mm široké a 1 050 mm vysoké.
Porsche 911 RSR
Dalším novým sportovcem ze stáje Porsche se stává finální provedení modelu Porsche 911 RSR pro sezónu 2014. I to bude nasazeno do seriálu WEC, ovšem v kategorii GT. Vůz vyniká lehkou stavbou využívající řady dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů a polykarbonátu (okna) nebo lehkého akumulátoru li-ion. Pohon zajišťuje šestiválcový boxer s objemem 4,0 l a výkonem 460 koní (338 kW) doplněný šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením páčkami pod volantem.
Vůbec poprvé se v Ženevě objevil Macan v provedení Diesel S
V Ženevě je na stánku Porsche ve světové premiéře k vidění také Porsche Macan S Diesel. Vznětový šestiválec 3,0 V6 má tomuto novému SUV zajistit zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosažení nejvyšší rychlosti 230 km/h, přičemž průměrná spotřeba má činit 6,1 l/100 km. Svoji evropskou premiéru si pak v Ženevě odbývá Porsche 911 Targa.