Kreativně pojatá reklama na Volkswagen Amarok měla sice vtipnou ideu, australské úřady však zrovna neměly smysl pro humor.
Čas od času se objeví zprávy, že některá z automobilek musela z oběhu stáhnout reklamu na svůj model, jelikož různým úřadům pro dohled nad reklamou nepřišla zrovna „košér“. Ať už se jedná o vyobrazení nebezpečné jízdy či klamání zákazníka nepřesnými informacemi, někdy stačí úplná maličkost a výrobce je donucen svou draze natočenou reklamu zahodit.
Kvůli údajnému podporování agresivní a nebezpečné jízdy musel svou reklamu na Mustang nedávno stáhnout z vysílání i Ford. A právě z těchto případů si nyní udělal srandu i Volkswagen v rámci propagace pick-upu Amarok v Austrálii. Ironií však nakonec bylo, že ze stejných důvodů byla australským úřadem zakázána i jeho reklama.
Reklama, kterou Volkswagen nazval „příliš odvážnou pro televizi“, tak byla opravdu příliš odvážná. Vůbec přitom nepomohlo, že záběry úžasných schopností Amaroku byly zobrazeny docela chytrým způsobem. Všechny nebezpečné kousky tak jsou předvedeny samotným režisérem, který zmenšeným modelem vozu ukazuje týmu filmařů, jak bude určitá scéna probíhat – protože jinak by reálné záběry nebylo možné vysílat.
V jednu chvíli tak má Amarok přeskakovat trojici bílých hřebců, poté vyjíždět po strmém kopci, zatímco se na něj valí obří balvany, a následně má v provozu mimo silnici na poslední chvíli předjet takzvaný silniční vlak, tedy několik dlouhých souprav kamionů. Přestože jsou ale scény většinou předvedeny modelem nebo jako náčrtek ze scénáře, i toto vyobrazení se australským úřadům očividně nelíbilo.
Reklama na naftový šestiválcový Amarok tedy podle všeho stále ukazovala „bezohledné řízení a porušování dopravních předpisů“, z čehož by si diváci mohli vzít příklad. Propagační video Volkswagenu bylo proto označeno za „nebezpečné k vysílání“ a výrobce ji musel z australské televize stáhnout.
Minutovou reklamu se prý VW rozhodl upravit, aby splňovala australské standardy. Originál je každopádně stále k zhlédnutí na YouTube.