Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme, jestli má módní vlna sportovně-užitkových automobilů i nějaký pragmatický základ. Již jsme zjistili, že SUV často nabídnou větší zavazadlový prostor. Drtivá většina SUV je však o poznání dražší a méně úsporná než příbuzná kombi. Nyní jsme se do tabulek výrobců podívali na dynamické parametry. Konkrétně jsme srovnali zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu a také maximální rychlost. Z výběru jsme opět vyloučili ta příbuzná kombi a SUV, u nichž nelze porovnat stejné pohonné ústrojí.

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme, jestli má módní vlna sportovně-užitkových automobilů i nějaký pragmatický základ. Již jsme zjistili, že SUV často nabídnou větší zavazadlový prostor. Drtivá většina SUV je však o poznání dražší a méně úsporná než příbuzná kombi. Nyní jsme se do tabulek výrobců podívali na dynamické parametry. Konkrétně jsme srovnali zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu a také maximální rychlost. Z výběru jsme opět vyloučili ta příbuzná kombi a SUV, u nichž nelze porovnat stejné pohonné ústrojí.

Audi Q5 s předním pohonem a základním dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW z nuly na sto zrychlí za 10,8 sekundy, maximální rychlost činí 190 km/h...

Audi Q5 s předním pohonem a základním dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW z nuly na sto zrychlí za 10,8 sekundy, maximální rychlost činí 190 km/h...

...což směle odrazí 9,2 sekundy a maximální rychlost 215 km/h u A4 Avant.

...což směle odrazí 9,2 sekundy a maximální rychlost 215 km/h u A4 Avant.

Jak je na tom model Q7 s motorem 3.0 TDI Quattro (160kW)? Z nuly na sto za 7,1 sekundy a maximálka 216 km/h. Díky osmistupňové převodovce Tiptronic, která má o stupeň více, než...

Jak je na tom model Q7 s motorem 3.0 TDI Quattro (160kW)? Z nuly na sto za 7,1 sekundy a maximálka 216 km/h. Díky osmistupňové převodovce Tiptronic, která má o stupeň více, než...

...S Tronic u A6 Avant, vyhrává tentokrát o dvě desetiny SUV. Kombi zrychlí na stovku za 7,3. Maximální rychlost je však opět ve prospěch kombi. A6 Avant zvládne 237 km/h.

...S Tronic u A6 Avant, vyhrává tentokrát o dvě desetiny SUV. Kombi zrychlí na stovku za 7,3. Maximální rychlost je však opět ve prospěch kombi. A6 Avant zvládne 237 km/h.

Pojďme se přesunout do Mnichova. BMW X3 se zadním pohonem sDrive, motorem 20i a automatickou převodovkou k dosažení stovky kilometrů za hodinu potřebuje 8,2 sekundy a maximální rychlost činí 210 km/h...

Pojďme se přesunout do Mnichova. BMW X3 se zadním pohonem sDrive, motorem 20i a automatickou převodovkou k dosažení stovky kilometrů za hodinu potřebuje 8,2 sekundy a maximální rychlost činí 210 km/h...

...kombi řady 3 se však chlubí lepšími parametry: 7,5 sekundy a 228 km/h.

...kombi řady 3 se však chlubí lepšími parametry: 7,5 sekundy a 228 km/h.

BMW X5 xDrive 30d zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a dosáhne maximálky 230 km/h...

BMW X5 xDrive 30d zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a dosáhne maximálky 230 km/h...

...řada 5 kombi v motorizaci xDrive 30d přidává 5 kW (195) a stovku umí o sekundu rychleji - za 5,8 sekundy a maximální rychlost musí být elektronicky omezena na 250 km/h (+20).

...řada 5 kombi v motorizaci xDrive 30d přidává 5 kW (195) a stovku umí o sekundu rychleji - za 5,8 sekundy a maximální rychlost musí být elektronicky omezena na 250 km/h (+20).

Ford Kuga se základním motorem 1,5 TDCi o výkonu 88 kW a předním pohonem zrychlí na stovku za 12,7 sekund a dosáhne maximální rychlosti 173 km/h...

Ford Kuga se základním motorem 1,5 TDCi o výkonu 88 kW a předním pohonem zrychlí na stovku za 12,7 sekund a dosáhne maximální rychlosti 173 km/h...

...zatímco stejný Focus kombi je na stovce o dvě sekundy rychleji (10,7) a zvládne o 20 km/h více - 193 km/h.

...zatímco stejný Focus kombi je na stovce o dvě sekundy rychleji (10,7) a zvládne o 20 km/h více - 193 km/h.

Honda CR-V s předním pohonem a základní vznětovou šestnáctistovkou umí sto kilomterů za hodinu za 11,2 sekund a maximální rychlost činí 182 km/h...

Honda CR-V s předním pohonem a základní vznětovou šestnáctistovkou umí sto kilomterů za hodinu za 11,2 sekund a maximální rychlost činí 182 km/h...

...Civic Tourer je však rychlejší. Na stovce o více než sekundu (10,1) a maximální rychlost je o 13 km/h větší - 195 km/h.

...Civic Tourer je však rychlejší. Na stovce o více než sekundu (10,1) a maximální rychlost je o 13 km/h větší - 195 km/h.

Kia Sportage se zážehovou šestnáctistovkou z klidu na sto zrychlí za 11,5 sekund a umí 182 km/h...

Kia Sportage se zážehovou šestnáctistovkou z klidu na sto zrychlí za 11,5 sekund a umí 182 km/h...

...Ceed SW je také rychlejší. Jeho hodnoty jsou 10,2 sekund, o 1,3 s méně a 192 km/h, o 10 km/h více.

...Ceed SW je také rychlejší. Jeho hodnoty jsou 10,2 sekund, o 1,3 s méně a 192 km/h, o 10 km/h více.

V jednom parametru GLA 180 vyhrává. Na stovku zrychlí za rovných 9 sekund a umí 200 km/h...

V jednom parametru GLA 180 vyhrává. Na stovku zrychlí za rovných 9 sekund a umí 200 km/h...

...zrychlení je u CLA Shooting Brake byť jen o desetinu pomalejší - 9,1 sekund. Maximálka je o 10 km/h vyšší - 210 km/h.

...zrychlení je u CLA Shooting Brake byť jen o desetinu pomalejší - 9,1 sekund. Maximálka je o 10 km/h vyšší - 210 km/h.

Třídu C lze srovnat až v motorizaci 220d 4Matic. GLC zrychlí na 100 km/h za 8,3 sekund a maximální rychlost je 210 km/h...

Třídu C lze srovnat až v motorizaci 220d 4Matic. GLC zrychlí na 100 km/h za 8,3 sekund a maximální rychlost je 210 km/h...

...C kombi je na stovce o 4 desetiny rychleji - 7,9 s. Maximální rychlost je o 13 km/h vyšší - 223 km/h.

...C kombi je na stovce o 4 desetiny rychleji - 7,9 s. Maximální rychlost je o 13 km/h vyšší - 223 km/h.

Jedinou srovnatelnou motorizací ve třídě E je 400 4Matic. GLE takto stovku zvládne za 6,1 sekund a dosáhne maximální rychlosti 247 km/h...

Jedinou srovnatelnou motorizací ve třídě E je 400 4Matic. GLE takto stovku zvládne za 6,1 sekund a dosáhne maximální rychlosti 247 km/h...

...nové E kombi však stovku umí za 5,4 sekundy, o půl vteřiny rychleji. U maximální rychlosti se tolik vytáhnout nemůže, je elektronicky omezena na 250 km/h.

...nové E kombi však stovku umí za 5,4 sekundy, o půl vteřiny rychleji. U maximální rychlosti se tolik vytáhnout nemůže, je elektronicky omezena na 250 km/h.

U Peugeotu srovnáváme 3008 s motorem 1,6 BlueHDi 120. To stovku zvládne za 11,2 a maximální rychlost činí 189 km/h...

U Peugeotu srovnáváme 3008 s motorem 1,6 BlueHDi 120. To stovku zvládne za 11,2 a maximální rychlost činí 189 km/h...

...obojí umí 308 SW o něco lépe. 0-100 za 10,1 (-1,1 s) a maximálku 194 km/h (+5 km/h).

...obojí umí 308 SW o něco lépe. 0-100 za 10,1 (-1,1 s) a maximálku 194 km/h (+5 km/h).

U malých Renaultů se nejbližší srovnání dá ukázat na příkladu motorizace TCe 90. S touto devítistovkou Captur zrychlí na stovku za rovných 13 sekund a maximální rychlost zvládne v hodnotě 171 km/h.

U malých Renaultů se nejbližší srovnání dá ukázat na příkladu motorizace TCe 90. S touto devítistovkou Captur zrychlí na stovku za rovných 13 sekund a maximální rychlost zvládne v hodnotě 171 km/h.

...o osm desetin je na stovce rychleji Clio Grandtour - 12,2 sekund. Maximálka je vyšší o 11 km/h - 182 km/h.

...o osm desetin je na stovce rychleji Clio Grandtour - 12,2 sekund. Maximálka je vyšší o 11 km/h - 182 km/h.

Pro porovnání u Renaultů nižší střední třídy použijeme nejslabší srovnatelnou motorizaci a pohon předních kol - šestnáctistovku TCe 130. Na stovce je takto poháněný Kadjar za 10,1 sekund a maximální rychlost je 192 km/h...

Pro porovnání u Renaultů nižší střední třídy použijeme nejslabší srovnatelnou motorizaci a pohon předních kol - šestnáctistovku TCe 130. Na stovce je takto poháněný Kadjar za 10,1 sekund a maximální rychlost je 192 km/h...

...na což Mégane Grandtour o devět desetin nestačí. Na stovce je se stejným motorem za 11 sekund. Maximálka je však vyšší o pět kilometrů za hodinu - 197 km/h.

...na což Mégane Grandtour o devět desetin nestačí. Na stovce je se stejným motorem za 11 sekund. Maximálka je však vyšší o pět kilometrů za hodinu - 197 km/h.

U Seatu srovnejme základní vznětovou jednotku 1,6 TDI s pohonem předních kol. Zrychlení na stovku SUV zabere 11,5 sekund a maximální rychlost činí 184 km/h...

U Seatu srovnejme základní vznětovou jednotku 1,6 TDI s pohonem předních kol. Zrychlení na stovku SUV zabere 11,5 sekund a maximální rychlost činí 184 km/h...

...stejná Ibiza ST je na 100 km/h rychleji o šest desetin - 9,9 sekund. Maximálka je pak o 11 km/h vyšší.

...stejná Ibiza ST je na 100 km/h rychleji o šest desetin - 9,9 sekund. Maximálka je pak o 11 km/h vyšší.

V mladoboleslavském derby jsme vybrali základní výbavu Active a motorizaci 2,0 TDI 110 kW 4x4 s automatickou převodovkou. Škoda Kodiaq tehdy na stovku zrychlí za 10 sekund a maximálku zvládne ve 194 km/h...

V mladoboleslavském derby jsme vybrali základní výbavu Active a motorizaci 2,0 TDI 110 kW 4x4 s automatickou převodovkou. Škoda Kodiaq tehdy na stovku zrychlí za 10 sekund a maximálku zvládne ve 194 km/h...

...o sekundu rychleji zrychlí Superb kombi (9 sekund) a navíc má o 22 km/h vyšší maximálku (216 km/h).

...o sekundu rychleji zrychlí Superb kombi (9 sekund) a navíc má o 22 km/h vyšší maximálku (216 km/h).

U volkswagenů nižší střední třídy pro porovnání volíme pohon předních kol, manuální převodovku a motor 1,4 TSI s výkonem 150 koňských sil. Takový Tiguan na stovku zrychlí za 9,2 sekundy a umí 202 km/h...

U volkswagenů nižší střední třídy pro porovnání volíme pohon předních kol, manuální převodovku a motor 1,4 TSI s výkonem 150 koňských sil. Takový Tiguan na stovku zrychlí za 9,2 sekundy a umí 202 km/h...

...Golf Variant je ale rychlejší. Konkrétně o šest desetin ve zrychlení (8,6 s) a 16 km/h v maximální rychlosti - 218 km/h.

...Golf Variant je ale rychlejší. Konkrétně o šest desetin ve zrychlení (8,6 s) a 16 km/h v maximální rychlosti - 218 km/h.

U švédské vyšší střední třídy volíme motorizaci D4 s automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Volvo XC90 dosáhne sta kilometrů v hodině za 9,2 sekund a maximální rychlost činí 205 km/h...

U švédské vyšší střední třídy volíme motorizaci D4 s automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Volvo XC90 dosáhne sta kilometrů v hodině za 9,2 sekund a maximální rychlost činí 205 km/h...

...což kombi V90 zvládá hravě. Na stovce je za 8,5 sekund (-0,7 s) a maximální rychlost je 225 km/h (+20 km/h).

...což kombi V90 zvládá hravě. Na stovce je za 8,5 sekund (-0,7 s) a maximální rychlost je 225 km/h (+20 km/h).

Audi Q5 s předním pohonem a základním dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW z nuly na sto zrychlí za 10,8 sekundy, maximální rychlost činí 190 km/h...
...což směle odrazí 9,2 sekundy a maximální rychlost 215 km/h u A4 Avant.
Jak je na tom model Q7 s motorem 3.0 TDI Quattro (160kW)? Z nuly na sto za 7,1 sekundy a maximálka 216 km/h. Díky osmistupňové převodovce Tiptronic, která má o stupeň více, než...
...S Tronic u A6 Avant, vyhrává tentokrát o dvě desetiny SUV. Kombi zrychlí na stovku za 7,3. Maximální rychlost je však opět ve prospěch kombi. A6 Avant zvládne 237 km/h.
35
Fotogalerie

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme, jestli má módní vlna sportovně-užitkových automobilů i nějaký pragmatický základ. Tentokrát jsme se zaměřili na dynamiku.

Již jsme zjistili, že SUV často nabídnou větší zavazadlový prostor:

A také to, že drtivá většina SUV je však o poznání dražší a méně úsporná než příbuzná kombi:

Nyní jsme se do tabulek výrobců podívali na dynamické parametry. Konkrétně jsme srovnali zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu, a také maximální rychlost. Zaviní často vyšší hmotnost a horší aerodynamika  u aut se stejným pohonným ústrojím výrazný rozdíl? 

Z výběru jsme opět vyloučili ta příbuzná kombi a SUV, u nichž nelze porovnat stejné pohonné ústrojí.

Na porovnání se podívejte v komentované galerii:

Skoda-Superb-Estate-front-view.jpg577440841.jpg2017-Audi-A4-Avant-TDI-Quattro-1011.jpg

Doporučujeme

Články odjinud