To cvaknutí! To cvaknutí, kdy na váš povel v Lamborghini všechno hezky zapadne, které jsme už několik let neměli možnost slyšet, by vyšlo na celé jmění.
Posledním Lamborghini s manuální převodovkou bylo Murciélago. To z něj dost možná jednou udělá velmi ceněný sběratelský artikl. Když máte otáčky dvanáctiválcového motoru pevně pod kontrolou a dáváte mu příkazy skrze hliníkovou kulisu. To je prostě věc, která se neomrzí.
Od Aventadoru a Huracánu se však do kokpitů, které připomínají stíhačky, montují jen automatické převodovky. Magazín MotorTrend se proto zeptal Stefana Domenicaliho, současného generálního ředitele Lamborghini, proč se manuální převodovka v nových vozech nenabízí. A odpověď byla velmi prostá.
Bylo by to prostě moc drahé. I kdyby si zákazníci museli připlatit celkem velké sumy, by se vývoj takové převodovky nedokázal zaplatit. Technika u Aventadoru je například tak sofistikovaná, že předělat 7stupňový automat na řekněme 6stupňový manuál je velký oříšek i pro Volkswagen Group. Celé jmění by to stálo i u Huracánu.
Automobilka by však tuto možnost moc ráda nabídla. Mezitím se ale musí vypořádat s tunou práce, která na ni čeká. Udržet dvanáctiválcový motor při životě, přichystat finální edici Aventadoru, pracovat na jeho nástupci a vyvinout další SUV, které se více přiblíží legendárnímu LM002. To je dost práce.
S tím dvanáctiválcem je to vcelku jasná věc. V Itálii se ho budou držet zuby nehty. Nevzdají se ho v Lamborghini ani ve Ferrari.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus