30
Fotogalerie

Facelift BMW 5: malé změny, nové výkony

BMW s předstihem představilo facelift pro svou pětkovou řadu. Ten se nese v duchu drobných změn a nových výkonů motorů.

S příchodem nového roku přichystala i bavorská automobilka několika zajímavých dárků. Jedním z nich je facelift pětkové řady, tedy modelu vyšší střední třídy. Ten se s odstupem času ukázal jako velmi povedený a zákazníci si na jeho nové pojetí rychle zvykli. Čas je ovšem neúprosný a nutné změny jsou na místě.

Jak to již u faceliftu bývá, došlo v první řadě na změny vizáže. Pětka dostala do nového roku jiný přední nárazník s jiným tvarováním spodních průduchů. V něm jsou integrovány přední mlhovky. Nové jsou i přední světlomety s trochu pozměněným tvarem a také optikou.

Velmi decentní proměnou pak prošel i zadní nárazník a zadní sdružené světlomety s LED technologií. Nové tvary lze pak najít i u prahových nástavců.

Také interiér prošel decentním oživením, které je ovšem o detailech. Mírně byla pozměněna palubní deska, kde u hlavního displeje zmizelo část rámování. Při faceliftu dbala automobilka na zvýšení ergonomie a tak přemístila některé ovladače.

Mírných inovací doznal i palubní systém iDrive a jeho nabídka funkcí. Ty mají být ještě přehlednější a mají přinést řidiči další možnosti ovládání vozů. Mezi hi-end prvky výbavy pak patří bezesporu head-up displej nebo aktivní tempomat, který dokáže nově v případě potřeby vůz zcela zastavit. Nový je také systém Lane Departure Warning System, neboli sytém, který hlídá, zda neopouštíte jízdní pruh.

Tip: Přečtěte si také představení nového BMW M5 Touring, uvedeného na trh současně s faceliftem celé pětkové řady.

Motory a výkony

Ani velké, ani malé jsou změny pod kapotou. Automobilka navýšila výkony a točivé momenty několika motorům a u zbytku nechala vše při starém. Změnou prošly benzínové verze 523, 525 a 530 a naftové 525d, 530d a 535d. Všem těmto agregátům byl navýšen výkon, pouze u benzínové verze 525i byl navýšen jen točivý moment.

Ovšem vůbec největší změnou je pak nasazení přímého vstřiku paliva nové generace do zážehových šestiválců. Ostatní motory zůstaly inovacemi nedotčeny a nabídnout tak stejný výkon a točivý moment.

O přenos výkonu se stará i nadále manuální převodovka, nebo inovovaný automat Steptronic, kterému nová elektronika umožní rychlejší řazení.

 
Původní parametry
Nové parametry
Výkon (kW/k)
Toč. moment (Nm)
Výkon (kW/k)
Toč. moment (Nm)
523i
130/177
230
140/190
235
525i
160/218
250
160/218
270
530i
190/258
300
200/272
320
 
525d
130/177
400
145/197
400
530d
170/231
500
173/235
500
535d
200/272
560
210/286
580

Sedan - benzínové motory

 
523i
525i
530i
540i
550i
Objem (ccm)
2 497
2 996
2 996
4 000
4 799
Výkon (kW/k)
140/190
160/218
200/272
225/306
270/367
Toč.moment (Nm)
235
270
320
390
490
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,2
7,1
6,3
6,1
5,2
Max. rychlost (km/h)
237
248
250
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
7,3
7,4
7,7
10,5
10,9

Touring - benzínové motory

 
523i
525i
530i
550i
Objem (ccm)
2 497
2 996
2 996
4 799
Výkon (kW/k)
140/190
160/218
200/272
270/367
Toč.moment (Nm)
235
270
320
490
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,5
7,4
6,5
5,3
Max. rychlost (km/h)
230
243
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
7,7
7,7
7,9
11,2

Sedan a Touring - naftové motory 

 
520d
525d
530d
535d
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Objem (ccm)
1 995
2 993
2 993
2 993
Výkon (kW/k)
120/163
145/197
173/235
210/286
Toč.moment (Nm)
340
400
500
580
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,6
8,9
7,6
7,8
6,8
6,9
6,4
6,5
Max. rychlost (km/h)
223
218
237
232
250
245
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
5,9
6,1
6,2
6,4
6,4
6,6
6,8
7

Sedan a Touring s xDrive

 
525xi
530xi
530xd
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Objem (ccm)
2 996
2 996
2 993
Výkon (kW/k)
160/218
200/272
173/235
Toč.moment (Nm)
270
320
500
 
Zrychlení 0-100 (s)
7,9
8,2
6,6
6,9
6,6
6,8
Max. rychlost (km/h)
240
233
250
246
242
235
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
8,1
8,4
8,2
8,5
6,9
7,2

01.jpg 02.jpg 03.jpg
04.jpg 05.jpg 06.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg

14.jpg 15.jpg 16.jpg
17.jpg 18.jpg 19.jpg
20.jpg 22.jpg 10.jpg
11.jpg 12.jpg 13.jpg
BMW 5 po faceliftu
motor1.jpg motor2.jpg motor3.jpg motor4.jpg motor5.jpg
motor6.jpg motor7.jpg motor8.jpg motor9.jpg
Grafy průběhu výkonu a točivého momentu jednotlivých motorů



BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud