Japonská automobilka Mitsubishi přiedstavila další evoluci svého konceptu, ze kterého vzejde budoucí ostré Evo X.
Na konci minulého roku jsme vás informovali, že Mitsubishi představí v lednu studii, ze které bude vycházet i ostré Evo v jubilejním desátém provedení. Ten okamžik je tu.
Již z fotek ja jasné, že Prototype-X se změnil. Nová je přední kapota a také přední nárazník, vnější zpětná zrcátka a prahy. Jen mírně jsou změněny světlomety a kliky dveří se posunuly na trochu jiná místa. A pokud budete hledat pozorně, všimnete si i jiného víčka nádrže. A velmi decentní proměnou prošlo i zadní přítlačné křídlo.
Pokud si pozorně prohlédnete klasickou podobu nové generace Lanceru a tohoto prototypu, naleznete poměrně dost shodných částí a prvků. Přechody kapoty, tvarování detailů a mnoho dalších části vozu je naprosto shodné. I když to ze snímků není příliš vidět, Prototype-X svůj původ nezapře.
Tip: Představení nové generace Lanceru naleznete zde.
Pod kapotou tohoto prototypu je pak klasický dvoulitr MIVEC o výkonu rovných 220 kW (300 k). Samozřejmostí je pohon všech kol S-AWC (Super All Wheel Control) kombinovaný s aktivním mezinápravovým diferenciálem (ACD), aktivním řízením setrvačnosti (AYC) zadního diferenciálu a aktivní regulací bočních smyků (ASC).
Nový hliníkový blok motoru s označením 4B11 je navíc o nemalých 20 kg lehčí, než doposud používané litinové bloky. To se výrazně odrazí na lepších jízdních vlastnostech a zmírní nedotáčivost v zatáčkách a mírně sníží těžiště.
O přenos výkonu tohoto prototypu se stará zcela nová automatizovaná převodovka s řazením u volantu. Převodovka s pěti rychlostními stupni je jakousi obdobou závodních sekvenčních skříní.
Produkční provedení ostrého Eva se představí až v příštím roce a dle automobilky Mitsubishi bude tvarově velmi blízké tomuto konceptu. Výkon bude ovšem mírně snížen a také další vybrané části vozu doznají změn.
Detailní dynamické vlastnosti konceptu nebyly zveřejněny.
Mitsubishi Prototype-X
Původní studie Concept X Evo