Renault využil ženevský autosalon kromě jiného na představení nejmenšího z klubu RS. Ostré Twingo je zde. (nově živé foto)
Model Twingo Renault Sport jsme vám narychlo představili již v starším článku, ale až nyní došlo k oficiální premiéře. Celý název vozu je Twingo Renault Sport 133, což jak správně tušíte, je výkon v koních. Vozy se budou vyrábět výhradně ve slovinském závodu Novo Mesto.
Hned na první pohled je třeba říci, že inženýři z divize RS si dali záležet (kromě techniky) také na vzhledu vozu. Twingo působí hodně svalnatě, k čemuž přispívají mohutnější nárazníky, ten přední pochopitelně s většími otvory pro lepší přísun vzduchu k motoru. V rohu nelze přehlédnout mlhovky vnořené do lichoběžníkového šedého lemování – stejnou úpravu nesou také zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Opticky mohutnější je Twingo také díky rozšířeným blatníkům a 17“ kolům obutým do pneumatik o šířce 195 mm.
Pod kapotou vozu se ukrývá zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 98 kW/133 k při 6750 ot./min. a točivém momentu 160 Nm při 4400 otáčkách. Renault sáhnul po výkonných kotoučových brzdách na všech kolech – přední třmeny pocházejí z výkonnějších verzí Méganu, kotouče dokonce z nové Laguny.
Perfektní jízdní vlastnosti vozů Renaultů s označením RS by měly být zachovány i u nejmenšího Twinga. Podvozek byl vyvíjen na běžných silnicích i na závodních tratích a jeho výhodou by měla být dobrá použitelnost i na ne zcela hladkých silnicích, kde solidně funguje také Clio RS.
V interiéru vozu nalezneme sportovní sedačky, kůží potažený volant, řadící páku i ruční brzdu nebo pedály z nerezové oceli. Za povšimnutí stojí také samostatní otáčkoměr s kontrolkou signalizující vhodný moment k přeřazení na vyšší stupeň.
Twingo RS naživo v Ženevě
Twingo Renault Sport