Bugatti Chiron je ženevským tahákem. Bude jich jen 500 a už skoro dvě stovky z nich mají nového majitele.

Bugatti Chiron je ženevským tahákem. Bude jich jen 500 a už skoro dvě stovky z nich mají nového majitele.

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.

Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.

Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.

Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.

Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.

Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.

Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.

Apollo Arrow má motor nastavitelný od komfortního po závodní režim. Je prostornější a také jednodušší na řízení.

Apollo Arrow má motor nastavitelný od komfortního po závodní režim. Je prostornější a také jednodušší na řízení.

Hybridní Koenigsegg Regera má výkon až 1500 koní a točivý moment 2000 Nm.

Hybridní Koenigsegg Regera má výkon až 1500 koní a točivý moment 2000 Nm.

Z klidu na 300 km/h zrychluje 1590 kg těžká Regera o tři sekundy rychleji než Bugatti Chiron.

Z klidu na 300 km/h zrychluje 1590 kg těžká Regera o tři sekundy rychleji než Bugatti Chiron.

Koenigsegg regera nemá konvenční převodovku. Snižuje to ztráty a zlepšuje reakce.

Koenigsegg regera nemá konvenční převodovku. Snižuje to ztráty a zlepšuje reakce.

Tento plug-in hybridní čínský supersport se jmenuje Techrules TREV, tedy Turbine-Recharging Electric Vehicle.

Tento plug-in hybridní čínský supersport se jmenuje Techrules TREV, tedy Turbine-Recharging Electric Vehicle.

Jezdí na elektřinu, ale tu si vyrábí spalovací turbínou. Výkon je 1045 koní.

Jezdí na elektřinu, ale tu si vyrábí spalovací turbínou. Výkon je 1045 koní.

Nádrž na 80 litrů paliva a plně nabité baterie prý postačují na dojezd přes 1900 km.

Nádrž na 80 litrů paliva a plně nabité baterie prý postačují na dojezd přes 1900 km.

Zenvo ST1 je dalším supersportem s výkonem přes tisíc koní.

Zenvo ST1 je dalším supersportem s výkonem přes tisíc koní.

Přeplňovaný osmiválec o objemu 6,8 litru disponuje parametry 1104 koní a 1430 Nm.

Přeplňovaný osmiválec o objemu 6,8 litru disponuje parametry 1104 koní a 1430 Nm.

Maximální rychlost je omezena na 375 km/h, stovka proběhne za tři sekundy.

Maximální rychlost je omezena na 375 km/h, stovka proběhne za tři sekundy.

Největší monstrum autosalonu se jmenuje Arash AF10. Má pět motorů a pět převodovek.

Největší monstrum autosalonu se jmenuje Arash AF10. Má pět motorů a pět převodovek.

Každé kolo pohání jeden elektromotor o výkonu 220 kW, zadní nápravu pak pohání ještě spalovací osmiválec, který přidá ještě 671 kW (912 koní).

Každé kolo pohání jeden elektromotor o výkonu 220 kW, zadní nápravu pak pohání ještě spalovací osmiválec, který přidá ještě 671 kW (912 koní).

Jenže navzdory mnoha motorům nejsou ve finále parametry tak výjimečné. Stovka opět zhruba za tři sekundy, maximálka 323 km/h je v tomto klubu ostuda.

Jenže navzdory mnoha motorům nejsou ve finále parametry tak výjimečné. Stovka opět zhruba za tři sekundy, maximálka 323 km/h je v tomto klubu ostuda.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Apollo Arrow

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Techrules TREV

Chiron jede „přes 420 km/h“. Musíme ale počkat na první test, abychom věděli, kolik opravdu zvládne.
Šestnáctiválec známe už z Veyronu. Je ale přepracovaný a má 1500 koní a 1600 Nm. Na autosalonu ale najdeme více aut, která na tom jsou podobně jako nové Bugatti.
Apollo Arrow je první vůz automobilky vzniklé ze zbytků zbankrotovaného výrobce Gumpert.
Arrow má osmiválec 4,0 l se dvěma turby původem z Audi R8. Má ale 1000 koní a 1000 Nm.
40
Fotogalerie

Bugatti Chiron a 5 dalších supersportů s výkonem 8258 koní [fotogalerie]

Bugatti Chiron je hvězdou ženevského autosalonu, ale zdaleka to není jediný vůz, který má výkon přes tisíc koní. V Ženevě jich stojí minimálně dalších pět podobných, přičemž ten nejvýkonnější z nich má 2109 koní! I s novým Bugatti pak šest těchto supersportů dá dohromady 8258 koní.

Kapitoly článku:


Hodnota výkonu 1000 koní se pomalu stává normou. Na ženevském autosalonu se představila hned dvě auta s výkonem 1500 koní a maximální rychlostí přes 400 km/h, jmenovitě Bugatti Chiron a produkční verze nového supersportu Koenigsegg Regera.

supersporty (2).JPGsupersporty (3).JPGsupersporty (4).JPG
Bugatti Chiron a jeho čtyřmi turby přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec. Je to hotové monstrum, ale někteří umí i víc. Třeba Koenigsegg s modelem Regera

Nezahálí ani jiní výrobci. Tak například se v Ženevě poprvé ukazuje produkt znovuzrozené automobilky Gumpert. Ta se nyní jmenuje Apollo a na autosalonu představuje model Arrow. Ten pohání dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,0 l o výkonu rovných 1000 koní a točivém momentu 1000 Nm.

supersporty (30).jpgsupersporty (14).JPGsupersporty (12).JPG
Nástupce Gumpertu Apollo se jmenuje Apollo Arrow a má jen tak mimochodem 1000 koní a 1000 Nm. Proti Gumpertu je auto pohodlnější (prostornější) a jednodušší na řízení

Apollo Arrow má hmotnost pod 1300 kg, na 100 km/h akceleruje za 2,9 sekundy a rozjede se na 360 km/h. Technicky je vůz založen na modelu Gumpert Apollo, ale byl zásadně přepracován, aby byl snáze použitelný, pohodlnější a ovladatelnější.

Doporučujeme

Články odjinud