Ne, že by to bylo vidět, ale nejrychlejšímu Civicu jsou už tři roky.
Současná Honda Civic Type R platí za jednu z nejlepších předokolek současnosti a spoustě nadšenců do japonských aut nedá spát. Není tak divu, že na ni Honda patřičně myslí. Vedle lehkého omlazení standardních modelů se tak pohled vývojářů upřel i na tuto třešničku na dortu.
Novinkou je třeba plastová hokejka, která opticky zostřuje přední část masky. Nasávací otvor mezi předními světlomety je nyní větší, aby mohl přivést více čerstvého vzduchu k přeplňovanému dvoulitrovému motoru VTEC. Ten zůstal beze změn a stále produkuje 320 koní.
Honda navrch přidává další barvu karoserie Boost Blue, která je o něco světlejší než současně nabízená Sporty Blue Metallic. Po mechanické stránce se také dost změnilo. Type R má lepší brzdy, které mají snížit opotřebovávání brzdových destiček a zvýšit účinnost při brzdění ve vyšších rychlostech.
Zadní náprava dostala tužší tlumiče a přední náprava prošla lehkým přepracováním pro ještě přímočařejší řízení. Obyčejná jízda má nyní být pohodlnější, čímž Honda odpovídá na negativní ohlasy ohledně slabého komfortu při cestovních rychlostech. Příjemnější má být i volant nově potažený Alcantarou a kratší dráhy řazení šestistupňové převodovky.
Inovace ostré Hondy Civic vybízí k další jízdě na Nürburgringu. Předchozí verze zde totiž držela rekord předokolek, ovšem jen do té doby než ji ze trůnu sesadil Renault Mégane RS Trophy-R.