57
Fotogalerie

Jaguar F-Type SVR s pohonem všech kol se ukazuje na dalších fotkách

I přes rozsáhlou karbonovou dietu ukáže nový F-Type SVR na váze až 1720 kg. Má totiž standardně pohon všech kol.

Kapitoly článku:


Jaguar F-Type SVR, nejrychlejší F-Type v nabídce, zažije světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Už před časem jsme tu měli první snímky a uniklé informace, automobilka k tomu nyní přidává kompletní fotogalerii a poměrně rozsáhlou tiskovou zprávu se všemi detaily. Vyjímáme to podstatné.

jaguar ftype svr (10).jpgjaguar ftype svr (21).jpgjaguar ftype svr (16).jpg
Jaguar F-Type SVR je nejrychlejší model v nabídce. Umí až 322 km/h, kabriolet je ovšem o trochu pomalejší. Pohon všech kol a automatická převodovka se dodávají sériově

Srdcem too nejrychlejšího F-Typu je motor. Konkrétně jde o kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který známe i z „běžného“ F-Typu R. Ovšem v modelu SVR má osmiválec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot./min. To mu stačí na to, aby zvládl akcelerovat na 100 km/h za 3,7 s a ve verzi kupé dosáhl na 322 km/h.

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozici i jako kabriolet a pokud chcete hodně připlácet, seznam příplatků je poměrně dlouhý a obsahuje i takové věci jako karbon-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbonový aerodynamický paket nebo střecha rovněž z uhlíkových vláken (u kupé).

Konstrukčně vychází model SVR z kupé F-Type R AWD, což neznamená nic jiného, než že standardně bude nejrychlejší F-Type dodáván nejen s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale také výhradně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Kdo chce dělat rozevláté drifty, tomu stejně bude stačit šestiválcový F-Type S s manuálem a samosvorem.

Komponenty podvozku, brzd a řízení se dočkaly nových dílů a nastavení. Například zcela nový titanový výfuk poskytuje nejen výraznější zvukový doprovod (to by nás zajímalo, jestli může být něco ještě výraznějšího než sériový F-Type R, aniž by to překračovalo hlukové limity), ale i úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkem zhubl Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale pokud si připlatíte za všechny odlehčené doplňky, může rozdíl činit až 50 kg. I tak ale provozní hmotnost kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, u kabrioletu 1720 kg.

jaguar ftype svr (54).jpgjaguar ftype svr (55).jpgjaguar ftype svr (56).jpg
Pokud vám sériové doplňky nestačí, můžete si připlatit za karbon-keramické brzdy, karbonovou střechu či aerodynamický paket rovněž z karbonu. Tím ušetříte dalších 25 kg

Standardně jezdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové ocelové brzdy mají průměr 380 mm vpředu a 376 mm vzadu, příplatkové karbonové pak 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpředu šestipístkové třmeny, vzadu jsou třmeny čtyřpístkové.

Jaguar si za nejsilnější F-Type naúčtuje na britském trhu 110 000 liber (3 817 000 korun), za kabriolet SVR dáte minimálně 115 485 liber (4 007 000 korun). Auto už můžete objednávat a dodávky zákazníkům se rozběhnou v polovině roku.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud