Design sériové verze je prý nyní schválený, zjistil magazín Autocar od šéfdesignéra značky Hyundai SangYupa Leeho. Oproti konceptu bude IONIQ 6 o něco vyšší kvůli vnitřnímu prostoru, proměnou prošla také pixelová LED světla. Zdroj: Hyundai

Design sériové verze je prý nyní schválený, zjistil magazín Autocar od šéfdesignéra značky Hyundai SangYupa Leeho. Oproti konceptu bude IONIQ 6 o něco vyšší kvůli vnitřnímu prostoru, proměnou prošla také pixelová LED světla. | Zdroj: Hyundai

Automobilka Hyundai nám v období  zrušeného ženevského autosalonu  představila zbrusu nový koncept elektromobilu Prophecy. Zaujal především svým retro vzhledem a řízením pomocí joysticky. Korejská značka nyní zveřejňuje další informace a přikládá sadu šťavnatých fotografií. Hyundai

Automobilka Hyundai nám v období zrušeného ženevského autosalonu představila zbrusu nový koncept elektromobilu Prophecy. Zaujal především svým retro vzhledem a řízením pomocí joysticky. Korejská značka nyní zveřejňuje další informace a přikládá sadu šťavnatých fotografií. | Hyundai

Design vozu je přímo inspirovaný klasickými sličnými vozy z 20. a 30. let minulého století. Od  loňského konceptu 45 , který vypadal jako narýsovaný pravítkem, jde tedy o výraznou změnu. Hyundai se očividně nepohybuje mezi jasně danými mantinely, ale experimentuje, a to se nám líbí. Hyundai

Design vozu je přímo inspirovaný klasickými sličnými vozy z 20. a 30. let minulého století. Od loňského konceptu 45, který vypadal jako narýsovaný pravítkem, jde tedy o výraznou změnu. Hyundai se očividně nepohybuje mezi jasně danými mantinely, ale experimentuje, a to se nám líbí. | Hyundai

Oproti 45 je „Proroctví“ více sportovně zaměřené. Má aerodynamickou karoserii, velké zadní křídlo a velká aerodynamicky tvarovaná kola. Vše to vypadá skvěle a člověk má hned chuť skočit za volant. S tím by ale moc nepochodil, protože tady žádný není. Hyundai se odvážně vzdal jednoho z nejstarších ovládacích prvků vozidel a vsadil na inovativní řešení. Hyundai

Oproti 45 je „Proroctví“ více sportovně zaměřené. Má aerodynamickou karoserii, velké zadní křídlo a velká aerodynamicky tvarovaná kola. Vše to vypadá skvěle a člověk má hned chuť skočit za volant. S tím by ale moc nepochodil, protože tady žádný není. Hyundai se odvážně vzdal jednoho z nejstarších ovládacích prvků vozidel a vsadil na inovativní řešení. | Hyundai

Prophecy se řídí pomocí dvou joysticků - jeden na výplni dveří a druhý na středové konzoli. Na těchto ovladačích, které mají tvar madel, také najdete 90 procent ovládacích prvků vozidla. Toto neobvyklé řešení otevřelo dveře nové inovativní pozici za volantem Smart Posture Care System (SPCS), která řidiči pomůže lépe automaticky najít optimální posez podle jeho fyzických proporcí a také uvolnilo místo, které by jinak zabíral volant. Hyundai

Prophecy se řídí pomocí dvou joysticků - jeden na výplni dveří a druhý na středové konzoli. Na těchto ovladačích, které mají tvar madel, také najdete 90 procent ovládacích prvků vozidla. Toto neobvyklé řešení otevřelo dveře nové inovativní pozici za volantem Smart Posture Care System (SPCS), která řidiči pomůže lépe automaticky najít optimální posez podle jeho fyzických proporcí a také uvolnilo místo, které by jinak zabíral volant. | Hyundai

V Hyundai Prophecy ale řidič nemusí řídit vůbec. Stačí vozidlo přepnout do relaxačního módu a aktivuje se autonomní řízení. Vedle toho se automaticky změní i nastavení sedadla do ještě komfortnější polohy, aby se cítil jako v bavlnce. Hyundai totiž zdůrazňuje, že s nástupem automatického řízení bude nutné zajistit maximální komfort posádky. Hyundai

V Hyundai Prophecy ale řidič nemusí řídit vůbec. Stačí vozidlo přepnout do relaxačního módu a aktivuje se autonomní řízení. Vedle toho se automaticky změní i nastavení sedadla do ještě komfortnější polohy, aby se cítil jako v bavlnce. Hyundai totiž zdůrazňuje, že s nástupem automatického řízení bude nutné zajistit maximální komfort posádky. | Hyundai

Když už totiž nebudete koukat dopředu a hlídat si cestu, budete se rozhlížet po autě a očekávat, že se vás bude snažit nějak zabavit. Aby tak řidič nepočítal stehy na prošívání, má Prophecy infotainment po celé šířce palubní desky. Hyundai sice přesně nespecifikuje, co všechno tento infotainment umí, víte ale, že vám ve výhledu nebude překážet volant. Hyundai

Když už totiž nebudete koukat dopředu a hlídat si cestu, budete se rozhlížet po autě a očekávat, že se vás bude snažit nějak zabavit. Aby tak řidič nepočítal stehy na prošívání, má Prophecy infotainment po celé šířce palubní desky. Hyundai sice přesně nespecifikuje, co všechno tento infotainment umí, víte ale, že vám ve výhledu nebude překážet volant. | Hyundai

Další zajímavostí je přivádění čerstvého vzduchu k posádce. K tomu totiž není potřeba stahovat okénko. Prophecy vzduch přední maskou nasaje a přes všemožné moderní filtry přivede k posádce v té nejčistší podobě. Pokud ale posádka žádný čerstvý vzduch nechce, odvádí se otvory ve dveřích zase ven. Hyundai

Další zajímavostí je přivádění čerstvého vzduchu k posádce. K tomu totiž není potřeba stahovat okénko. Prophecy vzduch přední maskou nasaje a přes všemožné moderní filtry přivede k posádce v té nejčistší podobě. Pokud ale posádka žádný čerstvý vzduch nechce, odvádí se otvory ve dveřích zase ven. | Hyundai

Bohužel nám Hyundai opět neprozrazuje žádné technické parametry. Víme pouze to, že stojí na nové platformě E-GMP, která vznikla jako první čistě elektrická základna Hyundaie a debutovala u loňského a výše zmíněného konceptu 45. Hyundai Prophecy ukazuje, jakým směrem se automobilový průmysl může v budoucnu ubírat. Hyundai

Bohužel nám Hyundai opět neprozrazuje žádné technické parametry. Víme pouze to, že stojí na nové platformě E-GMP, která vznikla jako první čistě elektrická základna Hyundaie a debutovala u loňského a výše zmíněného konceptu 45. Hyundai Prophecy ukazuje, jakým směrem se automobilový průmysl může v budoucnu ubírat. | Hyundai

Nemusíte se ale bát, že 45 a Prophecy jsou jediným budoucím směrem. Značka Hyundai i nadále věří spalovacím motorům, které si postupně piluje do dokonalosti. Má také svou sportovní divizi, která chrlí  jedno skvělé auto za druhým . Tyto poslední dva vozy pouze dokazují, že Hyundai drží krok s dobou a připravuje se na všechny možnosti.  Hyundai

Nemusíte se ale bát, že 45 a Prophecy jsou jediným budoucím směrem. Značka Hyundai i nadále věří spalovacím motorům, které si postupně piluje do dokonalosti. Má také svou sportovní divizi, která chrlí jedno skvělé auto za druhým. Tyto poslední dva vozy pouze dokazují, že Hyundai drží krok s dobou a připravuje se na všechny možnosti.  | Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Hyundai

| Hyundai

 Koncept Hyundai Prophecy  se nám letos ukázal v rámci zrušeného autosalonu v Ženevě, zatímco  starší koncept 45  si svou premiéru odbyl během loňské show ve Frankfurtu. 

Koncept Hyundai Prophecy se nám letos ukázal v rámci zrušeného autosalonu v Ženevě, zatímco starší koncept 45 si svou premiéru odbyl během loňské show ve Frankfurtu. 

Oba vozy počítají s elektrickým pohonem a oba sklidily po stránce svého designu pozitivní ohlasy. A Hyundai nyní reaguje nazpět, u obou studií totiž potvrzuje postup do sériové výroby.

Oba vozy počítají s elektrickým pohonem a oba sklidily po stránce svého designu pozitivní ohlasy. A Hyundai nyní reaguje nazpět, u obou studií totiž potvrzuje postup do sériové výroby.

Britskému AutoExpressu to prozradil senior viceprezident korejské automobilky SangYup Lee.

Britskému AutoExpressu to prozradil senior viceprezident korejské automobilky SangYup Lee.

 „Sériové verze Prophecy se dočkáme po příchodu sériové verze konceptu 45. Tato dvě auta ukazují, jakého rozpětí jsme na designovém spektru schopni,“  uvedl Lee.

„Sériové verze Prophecy se dočkáme po příchodu sériové verze konceptu 45. Tato dvě auta ukazují, jakého rozpětí jsme na designovém spektru schopni,“ uvedl Lee.

Obě auta budou rovněž stát na nové platformě Hyundaie E-GMP, která je určena novým elektrickým modelům.

Obě auta budou rovněž stát na nové platformě Hyundaie E-GMP, která je určena novým elektrickým modelům.

Podle britské publikace se nakonec koncept Prophecy transformuje do nové generace modelu Ioniq, která má dorazit na trh někdy v průběhu roku 2021.

Podle britské publikace se nakonec koncept Prophecy transformuje do nové generace modelu Ioniq, která má dorazit na trh někdy v průběhu roku 2021.

O přeměně konceptu 45 do některého z existujících modelů značky se zatím nemluví, se svými proporcemi zvýšeného hatchbacku/crossoveru to však nemusí být daleko pravdě.

O přeměně konceptu 45 do některého z existujících modelů značky se zatím nemluví, se svými proporcemi zvýšeného hatchbacku/crossoveru to však nemusí být daleko pravdě.

Automobilka Hyundai nám v období  zrušeného ženevského autosalonu  představila zbrusu nový koncept elektromobilu Prophecy. Zaujal především svým retro vzhledem a řízením pomocí joysticky. Korejská značka nyní zveřejňuje další informace a přikládá sadu šťavnatých fotografií. Hyundai
Design vozu je přímo inspirovaný klasickými sličnými vozy z 20. a 30. let minulého století. Od  loňského konceptu 45 , který vypadal jako narýsovaný pravítkem, jde tedy o výraznou změnu. Hyundai se očividně nepohybuje mezi jasně danými mantinely, ale experimentuje, a to se nám líbí. Hyundai
Oproti 45 je „Proroctví“ více sportovně zaměřené. Má aerodynamickou karoserii, velké zadní křídlo a velká aerodynamicky tvarovaná kola. Vše to vypadá skvěle a člověk má hned chuť skočit za volant. S tím by ale moc nepochodil, protože tady žádný není. Hyundai se odvážně vzdal jednoho z nejstarších ovládacích prvků vozidel a vsadil na inovativní řešení. Hyundai
Prophecy se řídí pomocí dvou joysticků - jeden na výplni dveří a druhý na středové konzoli. Na těchto ovladačích, které mají tvar madel, také najdete 90 procent ovládacích prvků vozidla. Toto neobvyklé řešení otevřelo dveře nové inovativní pozici za volantem Smart Posture Care System (SPCS), která řidiči pomůže lépe automaticky najít optimální posez podle jeho fyzických proporcí a také uvolnilo místo, které by jinak zabíral volant. Hyundai
24
Fotogalerie

Elektrický Ioniq 6 hodlá oslnit aerodynamikou a proudnicovými tvary. Na skicách vypadá jako kapka vody

Připravovaný konkurent pro Teslu Model 3 nebo Polestar 2 již brzy představí svůj design a interiér. Premiéru čekáme ještě letos.

Další přírůstek do rodiny elektromobilů Ioniq má mít tvary sedanu, ale ne ledajakého. Jistou představu jsme si mohli udělat díky konceptu Prophecy, který se vyznačoval extrémně čistými liniemi a oblinami, jenž nebudou klást vzduchu větší odpor. Sériové provedení nabralo drobné zpoždění kvůli prodloužení o dva centimetry zvětšení baterie z 72,6 kWh na 77,4 kWh, hlásil vloni v září magazín Korean Economic Daily.

Design sériové verze je prý nyní schválený, zjistil magazín Autocar od šéfdesignéra značky Hyundai SangYupa Leeho. Oproti konceptu bude Ioniq 6 o něco vyšší kvůli vnitřnímu prostoru, proměnou prošla také pixelová LED světla. Podle zveřejněných skic má mít kapotáž proudnicové tvary, ale dle fotografií maskovaných prototypů (které ovšem mohou cíleně mást zvědavce) to vypadá na auto více méně klasických proporcí s poněkud zbytnělou zadní polovinou.

Po technické stránce můžeme počítat plus minus s tím samým, co nabídnou aktuální Ioniq 5 nebo Kia EV6 – vůz bude stát na platformě E-GMP s 800V architekturou a měl by zvládat nabíjení 350 kW. Dá se čekat nasazení verzí s jedním elektromotorem o výkonu 125 kW či 168 kW, dvoumotorové řešení pak může přinést 239 kW nebo dokonce 430 kW, pokud dostane techniku z crossoveru Kia EV6 verze GT.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud