| Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

 | Volkswagen Polo GTI
 | Volkswagen Polo GTI
 | Volkswagen Polo GTI
 | Volkswagen Polo GTI
32
Fotogalerie

VW Polo GTI už konečně koupíte i s manuálem. Láká nejenom nižší cenou

Že přijde Volkswagen Polo GTI také s manuální převodovkou, jsme věděli. Nyní se tak stalo a vůz můžete objednávat na českém trhu.

Doba pokročila tak daleko, že má Volkswagen Polo GTI výkon pětkového Golfu GTI. Pravda, za posledních pár let se o moc nezvýšil, objem motoru však ano. Zatímco minulá generace začínala s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 132 kW, facelift z roku 2015 přinesl osmnáctistovku se 141 kilowatty, a dokonce i manuální převodovku (1.4 TwinCharger měl pouze DSG). A to byla na pouhý facelift fakt zásadní změna!

Jaká smůla, když nová generace s dvoulitrem TSI o výkonu 147 kW dorazila k prvním novinářským testům v závěru loňského pouze s automatem, automobilka však od začátku slibovala, že se s manuálem počítá, jen si na něj musíme počkat. Výroba verzí s přímo řazenou skříní začne v 36. kalendářním týdnu letošního roku (začátek září), protože už je ale k dispozici česká cena, můžete směle objednávat.

Pola GTI s manuálem začíná na 534.900 korunách, což je o 40.000 korun méně než s převodovkou DSG (vůz od uvedení na český trh podražil o 5000 Kč, stával 569.900 Kč). Ve standardu máte litá 17palcová kola, automatickou klimatizaci, rádio Composition Media, šest airbagů, multifunkční volant, diodové světlomety (statické), tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, Front Assist nebo elektrické ovládání bočních oken. Na faktu, že bude Polo GTI dostupné pouze s pětidveřovou karoserií, se nic nemění.

Manuální převodovka nepřinese pouze čtyřicet tisíc k dobru, ale také více řidičského spojení s vozem. Když jsem koncem loňského roku proháněl Polo GTI na malém okruhu na Mallorce, připadalo mi všechno až moc samozřejmé a chtělo to více vtáhnout do děje. Občas si navíc automat usmyslel, že vás zkrátka nenechá podřadit a rychlost na výjezdu ze zatáčky byla ta tam.

Automat nicméně nezavrhuji. Přišel mi vhod při proplétání úzkými uličkami v okolí přímořského městečka Amalfi v Itálii, kde toho občas máte plné ruce i v malém hatchbacku. Právě odtud pocházejí nové snímky, které najdete v galerii. Teď už jenom přihodit samosvor a máme to komplet!

Doporučujeme

Články odjinud