Začátkem loňského roku představila divize Porsche Motorsport nejvýkonnější verzi modelu 911 s přívlastkem GT3 RSR, s nímž se rozhodla bodovat ve vytrvalostních závodech. Nyní ovšem přichází nová sezona a i tento supersport čeká několik podstatných úprav, aby se v porovnání s konkurencí udržel „v kondici“.
Hned první výraznější změnu můžeme zaregistrovat na předním nárazníku, jehož vzhled musel být v důsledku propracovaného sání mírně pozměněn, změny se nevyhnuly ani předním spoilerům, které jsou oproti předchozímu modelu lépe nastavitelné vzhledem k aktuálním podmínkám. Celkově se nový model může pochlubit i nižší hmotností, kterou dosáhl díky pokročilejší brzdové soustavě a vylepšeným detailům. Nesmíme zapomenout ani na fakt, že konstruktéři osadili do kokpitu nový modernější displej.
Naštěstí u podobných úprav to neskončilo a výrobce se zaměřil i na zvýšení výkonu, 3,8 litrový vysokootáčkový šestiválec totiž uvolnil místo svému čtyřlitrovému sourozenci. Ten sice nedosahuje vyšší výkon, ale zato jej dosahuje v nižších otáčkách. Abychom ale byli přesní, novinka disponuje výkonem 330 kW/450 koní, které však dosahuje již při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment sice zůstal stejný (430 Nm), ovšem výrobce slibuje, že jeho křivka je oproti předchozí verzi plošší.
Novinku budeme moci shlédnout i na blížící se čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, kde se jeho největším rivalem stane zřejmě opět vyslanec ze stáje Ferrari. Porsche 911 GT3 RSR je však k dispozici i pro „běžné“ řidiče, stačí vám na to „pouhých“ 380 000 eur (10,6 milionů Kč).
Porsche 911 GT3 RSR 2009