Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW

Koncept BMW M1 Hommage | BMW

Koncept BMW M1 Hommage BMW
Koncept BMW M1 Hommage BMW
Koncept BMW M1 Hommage BMW
Koncept BMW M1 Hommage BMW
10
Fotogalerie

Vývojový šéf BMW chce vytvořit nový supersport. Dočkáme se nástupce M1?

Spekulací o vzniku pomyslného či přímého nástupce BMW M1 jsme během let slyšeli již spousty. Nyní se o této myšlence rozpovídal i šéf vývoje BMW a pro nadšence zanechal ve vzduchu alespoň částečnou naději.

Sen o novém supersportu značky BMW stále žije. Vrcholného modelu, který by třeba fungoval jako nástupce legendárního BMW M1 z konce 70. let, jsme se dodnes nedočkali, člen představenstva a šéf vývoje mnichovské automobilky Klaus Fröhlich však tuto myšlenku nadále drží pevně v hlavě. O možném vzniku supersportovního BMW se zmínil australskému magazínu Motoring na autosalonu v Paříži.

Po dlouhé době tak nejde o prosté spekulace, ale jasný důkaz, že alespoň někdo v BMW o podobném vozu přemýšlí. Fröhlich prý za nový supersport silně bojuje a dokonce má představu, z jaké současné techniky by vycházel.

„Jsem nadšenec do aut. Jednou za svůj život chci vytvořit superauto. Zatím se toho snu nevzdávám. V portfoliu značky už máme i skvělé šasi pro sportovní auto, současně ho používá i8. A jelikož byla i8 představena již v roce 2014, rád bych viděl podobně řešené auto, ovšem s mnohem vyšším výkonem a elektrickým či konvenčním pohonem,“ řekl magazínu Fröhlich.

Vidinou je poté výkon okolo 600 koní (441 kW), který by si zahrával s lehkým karbonovým šasi i8. Fröhlichova představa supersportu na základě hybridního sporťáku by ale nejspíše vycházela až z druhé generace i8. „Šasi i8 je tak perfektně robustní a lehké, že bych jej rád uplatnil i pro druhou generaci,“ dodal.

Nakonec však vývojový šéf BMW přiznal, že bude těžké o produkci supersportu přesvědčit zbývající vedení automobilky. Takový model by velice pravděpodobně nebyl zrovna ziskovým projektem. Rozhodnutí o vzniku nových modelů dnes pochopitelně diktují hlavně vidiny prodejů, ne pouhé sny jednotlivých představitelů BMW.

Zhruba před rokem navíc zaznělo od tehdejšího šéfa divize M Franka Van Meela, že automobilka nemá potřebu uvést supersport, který by mířil jen na velmi úzkou skupinu zájemců. Podle něj ani divize M nevyžaduje samostatný model, jenž by fungoval jako výkladní skříň BMW. Za svůj sen o supersportu tak bude asi muset Fröhlich bojovat vážně tvrdě.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud